2024
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

Rekondchef
265 Inlägg
20 februari 2010
Tror man d ljudet e från lambon har man ALDRIG hört en lambo!!! tongue

Ang dimljusena e d ju bara o sätta i dom o låta kontakten va ur när du bes! Problem solved! wink Ja montera mina o hade dom igång på bes o inget klagomål iaf! smile

dARKiE
5 031 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
haha precis, men den lät ingenting.. tyst som i graven trots han försökte acca iväg från rondellen (nu menar jag inte att han inte hade klarat det om han försökt alltså haha). Hörde bara precis när han växla ner.. big_smile

Mja, vi får se kanske monterar dem imorgon då! jävla tjat wink
Har ialf gjort lite idag, rivit inredningen för att komma åt att riva ner bakdämparna nu.. Så imorgon sätter jag på resten av coilisarna på riktigt,,. däcken kommer nästa vecka fick jag reda på igår.. Men är rädd att mina fälgar kommer sticka utanför skärmarna.. väldigt tight.. så vi får se.. kanske måste valsa trots allt..
Senast redigerat av Darkie (20 februari 2010)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

dARKiE
5 031 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Sitter och kollar på OS skidskytte.. Kom på min egna gren. Bilskytte fungerar på samma sätt.. "liggande" blir sittande skjutning genom vindrutan, stående upp genom takluckan.. Missar man får man köra en extra sträcka.. tror det hade varit skoj faktiskt... Jag hade deltagit ialf.. !

Mensa -09
132 Inlägg
23 februari 2010
har han någonsin gasat med den dära lambon?

Röda bilar är SNABBAST!

dARKiE
5 031 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
pale skrev:
har han någonsin gasat med den dära lambon?

Inte vad jag sett ialf, såfall 2 sec gasningar wink

dARKiE
5 031 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Började dagen med att plocka bort fronten, då det inte gick att hissa upp den bak annars.. frontjävlen tog i marken direkt lolwink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/867526_lfam6z.jpg

Fronten bort och jag passade på att montera mina nya SMOKE dimljus.. perfekt passform, tack chrille ännu en gång wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/867528_4kgjyp.jpg

Plockade ner lite klädsel så man kommer åt dämpar skruvarna, ska ju upp med fjädrar och coilisar bak också nu..   Tog även kort på mitt "kolfiberstag" som faktiskt gör så att båda hjulen spinner cool Blir väldigt styv där bak alltså.. big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/867529_6thmly.jpg

Där har vi ju skruven på denna sida.. bort med dem och upp med nya dämparen med "justerbar hårdhet och höjd" wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/867530_go42v9.jpg

Tog inte fler bilder på monteringen då jag inte är klar ännu.. Men tog en på förarsidan.. Här saknar man att sitta nu alltså.. fyfan.. tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/867531_yom2cc.jpg

Rekondchef
265 Inlägg
27 februari 2010
Dimljus=check! wink Blev kanon o passar så bra in på en svart/mörk bil! Kolla bara på min beemer cool Fy fasen va man längtar till våren nu så man kan ut o glida runt! big_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Haha, du är nog min enda läsare chrille.
Kan ju lika gärna lägga ner tråden för du ser ju ändå vad som händer i garaget på nära håll haha wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 februari 2010
Darkie skrev:
Kan ju lika gärna lägga ner tråden för du ser ju ändå vad som händer i garaget på nära håll haha wink

Åh nej, då ser jag inget ju. Följer tråden troget men borde kanske kommentera mer smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

tysk.
592 Inlägg
27 februari 2010
Rquired skrev:
Darkie skrev:

Åh nej, då ser jag inget ju. Följer tråden troget men borde kanske kommentera mer smile

Samma här!

Själv sugen på sånt stag. Men då försvinner baslådan.  sad
Haha, vet hur det är när man inte får upp bilen. Pain in the ass ^^

4 299 Inlägg
27 februari 2010
Darkie skrev:

Naaj, du får inte lägga ner tråden tongue

Säger som Rquired, läser tråden troget men jag e nog jäävligt kass på o kommentera roll

//Jacob

dARKiE
5 031 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Wiechert skrev:
Rquired skrev:
Darkie skrev:

Samma här!

Jag har baslåda, det som jag fäst i staget är slutsteget. Jag har haft barnvagnar och allt möjligt i trunken ändå wink Men ack så tight.. Funderar på att köpa den tunnaste på brl med inbyggt slutsteg. Han med den fina perfektions projekttråd lexusen har den här på garaget men glömt vad han heter.. big_smile Men ialf då får den plats bakom staget mellan stag och bak"soffan" då får jag ännu mer plats.. vi får se.. big_smile

Där ser man jag hade lite läsare trots allt, kul då får jag kanske fortsätta updatera imorgon då.. rollcool
Senast redigerat av Darkie (27 februari 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 februari 2010
Darkie skrev:
Wiechert skrev:
Rquired skrev:

Samma här!

Jag har baslåda, det som jag fäst i staget är slutsteget. Jag har haft barnvagnar och allt möjligt i trunken ändå wink Men ack så tight.. Funderar på att köpa den tunnaste på brl med inbyggt slutsteg. Han med den fina perfektions projekttråd lexusen har den här på garaget men glömt vad han heter.. big_smile Men ialf då får den plats bakom staget mellan stag och bak"soffan" då får jag ännu mer plats.. vi får se.. big_smile

Där ser man jag hade lite läsare trots allt, kul då får jag kanske fortsätta updatera imorgon då.. rollcool

Tänker du på Minister?

Och jadå, se till att fortsätta med tråden! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 585 Inlägg
27 februari 2010
Jag är också en trogen läsare tongue Är dock också väldigt dålig på att kommentera roll Men det ser riktigt bra ut som vanligt när du gör något med bilen. Det blir bara bättre och bättre:)
Senast redigerat av Jolle87 (27 februari 2010)

dARKiE
5 031 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Rquired skrev:
Darkie skrev:
Wiechert skrev:

Samma här!

Tänker du på Minister?

Och jadå, se till att fortsätta med tråden! smile

Ja precis minister var det! big_smile Tack!
Tack alla att ni läser lite roligare då big_smile

tysk.
592 Inlägg
27 februari 2010
Darkie: Jag satsar på att spela högt, funkar inte riktigt med stag då.
Har byggt så lådan spelar direkt in i skidluckan. Kommer upp nån bild i veckan så du kan se.
Jag får inte ens in en väska i bagaget som det är nu.
Men vafan, bilen är inte till för att lasta i. big_smile

Det ska njutas!

dARKiE
5 031 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Wiechert skrev:
Darkie: Jag satsar på att spela högt, funkar inte riktigt med stag då.
Har byggt så lådan spelar direkt in i skidluckan. Kommer upp nån bild i veckan så du kan se.
Jag får inte ens in en väska i bagaget som det är nu.
Men vafan, bilen är inte till för att lasta i. big_smile

Det ska njutas!

Jaha okey, ja då förstår jag! Jag är bara ute efter lite extra dunk i ryggen... smile Det är sant det ska njutas! Inte ofta jag har något därbak heller.. haha wink

Rekondchef
265 Inlägg
28 februari 2010
Visst e d roligare när man får mkt kommentarer men som sagt så läser många men få har nåt o tillägga.. Ja va ju tvungen o hetsa dig lite så du fick dit dimljusena nån gång! wink E så ÜBERGUTT att d töar järnet nu så vintern försvinner nån gång... Vill slänga på alla mina grejor o nya fälgar mm mm.. Sen får vi ta gruppfoto i BMW-teamet!! cool

dARKiE
5 031 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Alltid retar det någon rolllol

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/868807_1igh1v.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/868808_hntiy2.jpg

som sagt bara kul grej, skulle se hur trycket blev tongue

68 Inlägg
1 mars 2010
Hehe, kaxig tröja! cool

Sök