ChriZtoffers garage: Saab 9-3SS -03 {Alpine/DigitalDesigns} projekt med mer...

Projektet startade för 4år sedan med en enklare uppgradering av ljudsystemet men allteftersom kraven och erfarenheten ökade så har även nivån på ljudsystemet ökat. Även vissa utseendemässiga förändringar har skett både in och utvändigt samt en liten ökning av prestandan.
  • 185 Följare
  • 699 978 Visningar
  • Projektet avslutat 9 september 2014
MrTobias
3 februari 2009 · 1 297 Inlägg

Blev mkt nice med dioderna. Det gillar jag!

ChriZtoffer GAS democar 2018!
7 februari 2009 · 8 744 Inlägg

MrTobias skrev:
Blev mkt nice med dioderna. Det gillar jag!

Tack så mycket. smile Jag gillar dom också, vet dock inte om bilprovningen och polisen gör det. Men ingen har då stoppat mig eller sagt nåt än iaf så. tongue

Update 7!

Har hunnit göra lite mer med bilen nu under veckan. Man tycker att man borde hinna mera när man är arbetslös men tiden går ju åt till så mycket annat också. Tex sitta och surfa här på garaget...

Har dämpat klart passagerardörren. Nu börjar jag gilla det är! smile Dock så gör varken mina backspeglar, dörrhandtag eller dörrlister det. Men det får jag ta tag i senare. Börjar bli väldigt bra tryck nu i dörrarna, kul att kunna vrida upp volymen en bit utan skrammel!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/563972_2x4pe5.jpg

Även dörrsidan har fått sig en del dämpmatta, vilket gjorde stor skillnad! Tror dock att det åker på lite till sen när jag byter högtalarna. Det skramlar fortfarande lite och jag har 3 ark M1 matta kvar, vilket känns dumt.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/563971_kvhm10.jpg

Nästa steg var att byta ut den spinkiga jordkabeln mellan batteri och chassi. Upptäckte dock när jag väl hade fått bort batteri och batterilåda att skruven som chassijorden satt i inte var den största, M5... Så då blev det till att tänka om. Motorjorden satt dock på ett bra ställe så det fick bli till att sätta en kabel mellan den och en annan punkt på chassit, och dra en grövre kabel även för motorjorden.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/563964_55dtga.jpg

Så blev då resultatet. 50mm2 kabel mellan chassi och motor samt 50mm2 kabel mellan motor och batteri. Bör räcka till i det här bygget.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/563967_r887mg.jpg

Och så ser det numera ut vid batteriet. Pluskabeln till steget ska bytas ut mot en 35mm2. Ska bara införskaffa ny säkringshållare och säkring. Nästa steg sen blir att byta ut batteriet mot nåt roligare som tål lite mer djupurladdning. Motorn är inte särskilt tung att veva igång så startström kommer inte att prioriteras.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/563970_t5bih8.jpg

Jobbade såklart en del på egen hand också. Gamla batteriet hade uppenbarligen läckt en del då det låg väldigt mycket batterisyra nere i batterilådan, speciellt runt skruvarna som då satt som berget! Efter en hel del tryckande och ryckande i torxmejsel så gav till slut skruvarna med sig och mina knogar skrapade så fint mot den vassa plasten.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/563966_985vtm.jpg

Det var då allt för den här gången. Inte den roligaste updaten kanske men ack så nödvändigt! Uppgraderingen av jordkablarna kommer nog märkas väldigt bra sen när baslådan åker i då det blir lite mer effekt som ska ut ur steget. Dörrarna däremot märkte jag ju skillnad på redan nu och till er som tänker köpa dyra framsystem utan att dämpa säger jag bara , glöm det! Dämpningen gör ALLT!

Ny update kommer troligtvis nån gång under nästa vecka när jag kommit lite längre på baslådan. Är väldigt sugen på att få färdig den nu men en kompis åker till Australien på måndag och blir borta ända tills i December så helgen kommer tillbringas tillsammans med honom. Men sen blir det snickerier på hög nivå!


MVH// Christoffer

(P.S. Kommentera mera! Fråga gärna om det är nånting som ni undrar över eller så. Jag hjälper gärna till och svarar på frågor. D.S.)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
12 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Många som läser men få som svarar, lite tråkigt tycker jag. Men så har det inte hänt några direkt stora eller roliga saker heller så. Hoppas att det blir lite fler kommentarer nu. smile

Update 8!

Vad har då hänt sen senast? Jo jag har snickrat vidare på min baslåda och faktist kommit så långt att jag till och med har hunnit provspela den!

Jag började med att kapa till dom sista bitarna och montera dom. Därefter så limmades botten, lock, bakvägg och vänster sida ihop samt skruvades. Kommer inte behöva modifiera dom nånting framöver så det vara bara att dra ihop det. Krävdes lite tänkande för att få till vinklarna på alla bitar men det löste sig och blev faktist riktigt bra!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/567349_c1t1pk.jpg

När det var klart så skruvades framsidan också på (dock utan lim) och överflödigt material togs bort och formerna rundades till lite. Sen så slängdes lådan in i bilen för att säkerställa att den fick plats (tråkigt att jobba vidare om den inte ens passar i bilen). Tur som man har (mätningarna kanske hjälpte till lite också) så var det närapå sugpassning på lådan! Med lite tyg runtom så kommer den nog att stå väldigt stabilt.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/568953_m121el.jpg

Lådan sedd inifrån bilen med främre skivan på plats, alltså så som det kommer vara. Förutom att det kommer kläs även på insidan (ska ju se snyggt ut då armstödet alltid kommer vara nere i fortsättningen). Funderar på att sätta i nån diod eller neonrör som lyser upp basen sen, har inte bestämt mig än dock.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/568955_rkp3ym.jpg

Sen så tog jag ur lådan igen och plastade skarvarna på insidan. Sågen kunde göra maximalt 45 graders vinklar och vissa blev större än så. Blev dock rätt bra när man hade fyllt upp med plast, och stabilt. Hela lådan ska plastas på insidan när den är klar för att få det riktigt tätt. (Kupévärmaren fick blåsa på lite varmluft för att påskynda härdningen, orkade inte vänta då lådan skulle vändas och mer plast skulle på).
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/568956_sst42k.jpg

Under tiden som plasten stelnade passade jag på att såga ut ett hål i baffeln och göra färdigt den, blev inte så värst mycket material kvar att skruva basen i men det duger nog. Slog i islagsmuttrar och skruvade fast basen med M6, den ska sitta fast! Och nej jag har inte vänt basen fel i baffeln, den ska sitta åt "fel" håll.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/568958_xzb6kk.jpg

Satte sen i baffeln och basen i lådan när plasten hade torkat (vilket var i morse). Det blev lite trångt men så blir det när man ska ha en "stor" bas i liten låda. Den bör ju sitta ganska så stabilt iaf...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/568959_diw0wr.jpg

slängde sen in lådan i bilen igen för att provspela lite. Måste ju se så att grejerna fungerar och att man inte har tänkt fel nånstans. wink Kablarna ska inte sitta så sen nej, ska göra det betydligt snyggare och bättre när jag vet att lådan är så som jag vill ha den. Men för att prova så får det duga.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/568960_7hkwh1.jpg

Måste säga att resultatet var väldigt imponerande! Många säger att det är svårt att få bra bas i en sedan och dom kan mycket väl ha rätt. Men jag tycker att med 300Wrms på en 12" bas i en något för liten sluten låda så låter det väldigt bra! Troligtvis så blir det ännu bättre med en helt tät låda och tätt mellan ryggstöd och låda, så jag är mer än nöjd!

Mätte upp lådan till ca 40L vilket är något under den optimala lådvolymen som Mutant själva anger till 42L. Det märktes också när man spelade och öppnade en dörr då det blev betydligt bättre djupbas och mer tryck. Så basen åker ut på annons och istället köper jag mig en JBL P1022 (kör ju allt annat från JBL så varför inte...) och lådan görs om till portad. Borde bli alldeles lagom då den basen vill ha 35L portad låda, vilket det bör bli när man sätter i en port och väna på basen så magneten hamnar i lådan.

Pappa kom förresten ut i garaget när jag spelade för fullt och frågade om jag skulle sätta i lådan i bilen snart, bad då honom att hoppa in i bilen och lyssna. Reaktionen kom i samma sekund som han öppnade dörren "åh jävlar, här var det tryck!". Precis så som jag vill ha det alltså! Märks ingen skillnad på utsidan om man kör med eller utan baslådan. Men inuti märks det mer än väl...


Får se när nästa update blir. Ska som sagt lägga ut basen på annons och när jag väl fått den samt mitt gamla slutsteg och nuvarande framsystem sålt så blir det en beställning på ny bas, framsystem och ett baksystem. Utöver det då är det utvändiga modifikationer som står på listan nu, vilket såklart kräver pengar, pengar som jag tyvärr inte har nu. Hoppas dock få in lite när jag fyller år om 10 dagar så räkna med en update om ca 2 veckor, om jag inte kommer på nåt annat under tiden. Tills dess får ni ha det bra och kommentera!!

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Supra_robin
12 februari 2009 · 4 663 Inlägg

nice big_smile fan va könt att du är nöjd med basen i bilen big_smile  fick sj lite roliga komentarer när testade rf högtalarna big_smile ok  är det en 10 tums bas du ska upgradera till ? efter som 35 L  i en portad låda låter lite för en 12a
grattis i förskott

ChriZtoffer GAS democar 2018!
12 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Saab_Robin skrev:
nice big_smile fan va könt att du är nöjd med basen i bilen big_smile  fick sj lite roliga komentarer när testade rf högtalarna big_smile ok  är det en 10 tums bas du ska upgradera till ? efter som 35 L  i en portad låda låter lite för en 12a
grattis i förskott

Tack så mycket. smile Jo det stämmer att det blir en 10". Som det är nu så känns det nästan överdrivet med 12" då den med lätthet spelar ifrån framsystemet. Ska dock dämpa mer i dörrarna så 6,5orna kommer nog kunna hänga med lite längre sen, men ändå... Tror dock att en 10" bas i en portad låda med rätt volym kan spela mer än väl. Sen så är ju inte JBLs 10" riktigt 10" utan lite större än så (sett till konarean) så trycket borde bli rätt så bra.


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Alex_M Steker som aldrig förr
12 februari 2009 · 503 Inlägg

Fan det ser riktigt bra ut. Du verkar vara en sann ljudbög big_smile som en själv. bra ljud i bilen är viktigt smile

8-)
sigge_
12 februari 2009 · 170 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

Saab_Robin skrev:
nice big_smile fan va könt att du är nöjd med basen i bilen big_smile  fick sj lite roliga komentarer när testade rf högtalarna big_smile ok  är det en 10 tums bas du ska upgradera till ? efter som 35 L  i en portad låda låter lite för en 12a
grattis i förskott

Tack så mycket. smile Jo det stämmer att det blir en 10". Som det är nu så känns det nästan överdrivet med 12" då den med lätthet spelar ifrån framsystemet. Ska dock dämpa mer i dörrarna så 6,5orna kommer nog kunna hänga med lite längre sen, men ändå... Tror dock att en 10" bas i en portad låda med rätt volym kan spela mer än väl. Sen så är ju inte JBLs 10" riktigt 10" utan lite större än så (sett till konarean) så trycket borde bli rätt så bra.


MVH// Christoffer

Öhh 12" för liten i 35l portad låda??? Öhh nej!!! 12" i 32l portad låda? Svar: ja. 10" i en 26l portad låda! Svar: ja. Om inte basen e rekomenderad för sluten låda. Då minskar man med en liter...

Gbg
ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Alex_M skrev:
Fan det ser riktigt bra ut. Du verkar vara en sann ljudbög big_smile som en själv. bra ljud i bilen är viktigt smile

Tack så mycket. big_smile Jo lite ljudbög är man väl. Har ju ingen direkt erfarenhet än av byggen dock men jag jobbar på det. Lite dumt kanske att man tog nära på sämsta tänkbara förstaobjekt då men blir det bra nu så lär ju nästa bli ännu bättre. wink Det blir väldigt tråkigt att åka om man inte har bra ljud, helt klart!


siggi skrev:
Öhh 12" för liten i 35l portad låda??? Öhh nej!!! 12" i 32l portad låda? Svar: ja. 10" i en 26l portad låda! Svar: ja. Om inte basen e rekomenderad för sluten låda. Då minskar man med en liter...

Det beror ju helt och hållet på vad det är för bas! Finns säkert 15" som passar i 35L låda och 10" som kräver 50L låda. Beror ju på hur den är uppbyggd och vad den är anpassad för. Den här basen vill ha 45L sluten låda eller 55L portad för att spela bra, och det märks som sagt. Skulle vilja veta varifrån du har fått det där med att en bas gjord för sluten låda kan spela bra i en portad bara genom att ändra lite gissade mått...


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
sigge_
13 februari 2009 · 170 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

Alex_M skrev:
Fan det ser riktigt bra ut. Du verkar vara en sann ljudbög big_smile som en själv. bra ljud i bilen är viktigt smile

Tack så mycket. big_smile Jo lite ljudbög är man väl. Har ju ingen direkt erfarenhet än av byggen dock men jag jobbar på det. Lite dumt kanske att man tog nära på sämsta tänkbara förstaobjekt då men blir det bra nu så lär ju nästa bli ännu bättre. wink Det blir väldigt tråkigt att åka om man inte har bra ljud, helt klart!


siggi skrev:
Öhh 12" för liten i 35l portad låda??? Öhh nej!!! 12" i 32l portad låda? Svar: ja. 10" i en 26l portad låda! Svar: ja. Om inte basen e rekomenderad för sluten låda. Då minskar man med en liter...

Det beror ju helt och hållet på vad det är för bas! Finns säkert 15" som passar i 35L låda och 10" som kräver 50L låda. Beror ju på hur den är uppbyggd och vad den är anpassad för. Den här basen vill ha 45L sluten låda eller 55L portad för att spela bra, och det märks som sagt. Skulle vilja veta varifrån du har fått det där med att en bas gjord för sluten låda kan spela bra i en portad bara genom att ändra lite gissade mått...


MVH// Christoffer

Läs vad jag skrev! Om inte basen e"rekomenderad" för sluten låda. Vi på Dls har 10" o 12" för portad och 10" o 12" för sluten låda och dom är från 20l 25l o 30l sluten 26l o 32l portad.

Gbg
ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 februari 2009 · 8 744 Inlägg

siggi skrev:
Läs vad jag skrev! Om inte basen e"rekomenderad" för sluten låda. Vi på Dls har 10" o 12" för portad och 10" o 12" för sluten låda och dom är från 20l 25l o 30l sluten 26l o 32l portad.

Eh, jaha? Och den här tråden hamnar om DLS? Nej! Har jag en DLS bas? Nej! Då är alltså det du just skrev väldigt ointressant och ovidkommande? Ja! Det är ju siffror som gäller för just dom basarna som ni på DLS har. Den bas jag har nu som för övrig heter Mutant Conquest 12 är gjord för att fungera i sluten låda mellan 28 & 108 liter, eller portad låda mellan 40 & 70 liter. Men det optimala är 42 liter sluten eller 55 liter portad!

Visst den fungerar bra som det är nu i en 40L sluten låda, och den skulle säkert kunna fungera bra även om jag gjorde om lådan till portad. Men den kan spela bättre! Därför väljer jag att sälja iväg den och köpa en annan bas som passar bättre i den låda som jag har, eftersom att den är anpassad för min bil storleksmässigt.


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
13 februari 2009 · 744 Inlägg

Lådan ser riktigt trevlig ut! När kommer du ner till mig och hjälper mig med ljudet då? wink

ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Jimmu skrev:
Lådan ser riktigt trevlig ut! När kommer du ner till mig och hjälper mig med ljudet då? wink

Tackar, fast den är ju långt ifrån klar än. smile Hehe jadu, det är ju en bit dit (ca 16 mil) men det är ju nästan värt det bara för att få se din otroligt grymma 9-3a! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
15 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Nu vart det väldigt dött här igen, men men. Har inte hänt så mycket mer med bilen nu förutom att jag har tvättat den och tagit lite nya bilder. Var så väldans fint väder här i dag så jag var bara tvungen att passa på, så enjoy! (OBS: Bilderna är tagna med mobilen, blev bättre så än med digitalkameran....)

https://www1.garaget.org/archive/67/66688/89685/89685-1242693.jpg
(Tror att det får bli xenonkonvertering i dimljusen, dom blev väldigt ljussvaga i jämförelse med diodslingan.)

https://www1.garaget.org/archive/67/66688/89685/89685-1242671.jpg
(För en gångs skulle så blev det rätt färg på ljuset, äntligen!)

https://www1.garaget.org/archive/67/66688/89685/89685-1242644.jpg
(Emblemlöst bak. Nu ska bara listen med backvarnarna lackas och en Aerokjol monteras)

Baslådan står kvar som den är. Sitter mest och hoppas på att nån ska nappa på min annons och köpa basen så att jag kan införskaffa en ny och göra färdig lådan. Men om en vecka fyller jag år och hoppas på lite pengar. Beroende på hur mycket man får då så blir det nog lite shopping, bland annat en ny bas då (JBL P1022) och kanske även ett nytt framsystem (JBL P6563c) och baksystem (JBL P6562).

Hade lite "tid över" igår så jag satt och planerade vad som ska göras senare med bilen. Det blir mest utseende då eftersom det är vad jag prioriterar, trimning kommer såklart också men det står lite längre ner på listan. Men det som kommer då är:

Vinge, har varit sugen på en sån här ända sen jag såg den första gången. Självklart såg man en 9-3a med en sån vinge förra veckan och blev då ännu mer kär!

Under den tänkte jag sätta en vanlig Aero vinge för att bakluckan inte ska se så slät ut. Helst skulle den ha spacklats ihop med bakluckan men det kräver ju en omlack så det känns inte riktigt aktuellt som det är nu, även om det nog skulle vara riktigt snyggt!
https://www1.garaget.org/archive/108/107174/134724/134724-1243047.jpg
(Bilden lånad från eddiboy, hoppas att det är okej)

Ett annat alternativ som också skulle kunna vara snyggt är Aerovingen i kolfiber. Jag gillar den skarpt eftersom jag är kolfiberskadad, men det innebär ju att jag måste skaffa mer saker utvändigt i kolfiber, och jag kan inte komma på så mycket annat som vore snyggt. Men vi får se.

Har även kollat lite på fälgar och fastnade direkt för Ace Lux då det är precis såna fälgar som jag vill ha! Bäst av allt är att dom är relativt billiga, så det blir med största sannolikhet såna fälgar på bilen i sommar. Går allt som jag vill så kommer ekrarna att målas i bilens färg (inte för att det är någon jätteskillnad mot fälgens originalfärg, men det ger det där sista lilla).

Utöver dom sakerna så blir det vanliga Aerokjolar på sidorna och bak, fram kommer jag dock att modifiera Vectorkjolen (den som sitter på nu) för att passa ihop med Aero sidokjolarna. Tycker inte riktigt om Aero frontläppen samt att det är kul att göra saker själv. smile En sänkning kommer såklart också, troligtvis från GE-Motorsport då dom har bra pris och sänker alldeles lagom.

Så nu vet ni en del av mina framtida planer, nu är det bara att hoppas på att dom infrias också. Jag har ju ingen direkt deadline på projektet men jag hoppas ha fått till det mesta tills i sommar. Kjolar och vingar kommer förhoppningsvis sitta på redan till elmia, sommarhjulen kommer dock efter Elmia då jag dels får pengar då och dels så brukar vintern hålla i rätt länge här. Men nu ska jag fundera lite på hur framkjolen ska modifieras, räkna med nya uppdateringar på ljudfronten ganska så snart!


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Supra_robin
15 februari 2009 · 4 663 Inlägg

oj stor update big_smile   blir  mycket snyggar med xenon konvertering  funderar sj på det.  ok du kommer att köra JBL rakt igenom? riktigt kul att få del av dina planer big_smile   skulle vara as snyggt och du spackla ihop vingen och bakluckan i ett , men ekonomin kanske säger anat .  snyggga fälgar var de med big_smile  kul att du setter  upp deadline till elmia big_smile kanske ses där nera da big_smile är inte 100 % på om man kan ta sig dit då
mvh robin

ChriZtoffer GAS democar 2018!
16 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Haha njaa nån update vet jag väl inte riktigt om det var, har ju inte hänt nåt nytt utan det är ju bara en liten presentation av en del av planerna som jag har. wink

Jo tror att det blir klart finare med xenon i dimljusen, skulle ha varit med väldigt låg effekt men det blir nog 35W där. Tänkte sätta ett 50W kit i hellyset sen också så att man får samma stuk som på halvljuset. Funderar på att kanske modifiera lycktorna då också och göra om helljuset till projektorlampor (samma som halvljuset), får se hur det blir.

Jo det blir JBL rakt igenom, har ju allt utom basen från JBL nu så, och när den ändå ska bytas ut så får det bli JBL även där. smile Framsystemet byter jag mest för att få ett riktigt 3 vägs system och slippa låsa upp 4 kanaler på steget, kan ju justera väldigt bra med signalprocessorn ändå så. Baksystem känns som ett måste då det fattas nåt i ljudet som det är nu, sen så brukar en del av dom som åker där bak klaga, ända tills man drar upp volymen då...

Får se hur det blir med vinge och baklucka, vore ju lite annorlunda och troligtvis rätt snyggt att spackla ihop dom. Kommer ju ändå att lacka en hel del saker så en baklucka kanske inte gör någon större skillnad på priset. Kommer ju köra lack på motorhuv (full med stenskott, och emblemet ska bort), vinge, kjolar (troligtvis, om jag inte får tag på kjolar som är fräscha och i rätt färg), handtag samt lister.

Vet inte om man kan säga att det är någon deadline inför Elmia, men jag hoppas då att ljudbygget ska vara klart då och att iallafall sido och bakkjolar ska sitta på plats. Får se vad som hinns med och hur mycket jag får råd med. smile Men självklart ska du åka dit! Är ju årets händelse #1! wink


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
24 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Ja här händer det inte mycket, tyvärr... men jag har iaf 3 glada/roliga nyheter nu! smile

#1: Fyllde år i helgen (i söndags, den 22 Februari närmare bestämt), äntligen kan man shoppa fritt på systemet! wink Iaf så en av dom roligare presenterna som jag fick var ett Usb-minne i form av en Saab 9-3SS nyckel, cool sak! smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/578412_hpxp7i.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/578415_unbrcz.jpg
(Den är väldigt dammig då den är helt i gummi och har legat i min byxficka ett tag)

#2: Besiktade bilen idag och den gick, inte helt oväntat, igenom utan anmärkning. smile Dock så har bromsverkar sjunkit sen senast, får se om man kanske byter ut beläggen mot green stuff eller annat lämpligt. Kontrollanten nämde dock att vänster spindelled verkar lite glapp så Carlia bil ska få ta sig en titt på den. Vill gärna ha hjuluppängningen fräsch och stabil till sommaren om man ska på med lite större fälgar.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/578417_kc8k4z.jpg

#3: Tack vare att jag fyllde år och då fick lite pengar så är nu en ny bas på väg hem, eller ja rättare sagt en bättre begagnad. En JBL P1022. Jag hoppas på att jag får hem den nu i veckan så man kan bygga färdig baslådan, vore kul att bli klar med nåt projekt nån gång...


Förhoppningsvis kommer det en uppdatering senare i veckan med lite bilder och resultat på den färdiga baslådan, blir kul att se hur pass man kan få en 10" bas att spela. Var förresten förbi BRL idag och kollade på nytt framsystem, ett JBL GTO6583c och det såg inte alltför dumt ut. Får se om det blir ett sånt eller om man tar ett steg upp i produktserierna och istället kör på ett P6563c. Klart är iallafall att jag ska ha ett 3-vägs system fram.


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
michieff ljudfantast
24 februari 2009 · 1 372 Inlägg

OT: studiebidraget i budget? bullshit wink

annars ett grymt detaljerat bygge och fina instruktioner! har du alltid varit intresserad av billjud eller vaknade du upp en morgon och visste allt? big_smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
24 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Haha tjaa, när jag skrev första inlägget så gick jag fortfarande i skolan och hade väl inte så mycket mer än studiebidrag så det var budgeten som fanns då. wink Men den har stigit och sjunkit till och från sen dess, för tillfället är den väldigt låg då jag är arbetslös men jag hoppas att det löser sig snart.

Tack så mycket. smile Jag har väl varit intresserad av billjud sen jag var typ 15, men det var först i våras som jag fick en bil att bygga i. Tidigare så har jag byggt i min moped samt i kompisars bilar. Det blev dock klart roligare när man fick något eget att hålla på med! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
1 mars 2009 · 744 Inlägg

Hej! Måste fråga en sak, varför plockade du av strålkastarna när du limmade dit diodlisterna?

_DamnIt R1 driver!
1 mars 2009 · 5 128 Inlägg

Gillar ditt bygge starkt, diskret men ordentligt. Kommer följas smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang