6651
Sök

vilken dump ska man ha på en volvo 940 tic?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
jag undrar då vilken dump man ska skaffa till volvon låter så fjolligt me öppna filtret som kör sin lilla mini dump tycker antingen ska de va tyst lr så ska de låta ordentligt dvs inget mitt imellan

nån som vet nått?

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 juni 2008
kompisens 940 tic var lögn i helvete att få tomgång på med externdump, han hade ne hybrid, även med den fullt återcirk gick det inte.

Då har jag ändå bra koll på hur man skruvar

(740 TIC -88B hade inga bekymmer däremot)
Senast redigerat av torpis (5 juni 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

136 Inlägg
6 juni 2008
man får flytta tomgångs motorn , sen så är det bara te o sätta dit en dump , vilken jag ska rekomendera vet jag dock inte .tongue

5 650 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
tycker den dör hela tiden ändå när turbon laddar för fulla muggar tex i centrum på 2ans växel sen ska man gå ner på tomgång i en korssning så dör den så

740 tic och 940 tic är ju samma har b230FT i 940in så

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 juni 2008
De är inte de rätta men koppla ur tomgångsmotorn å montera valfri dump....resultat ? mja den dör inte vid växlingar men den kan få lite skum tomgång samt rycka på låga varv...

5 650 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
min lägger eav hela tiden så fort den går från fullt tryck till tomgång just nu är allt orginal förutom luftfiltret och chipp så

Sök