5278
Sök

spände handbromsen och abs:en lyser hela tiden nu :S

mulle mek
679 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
jaa jag spände handbromsen och efter att jag montera tillbaka allt så när jag ska starta bilen så lyser abs lampan i panelen och den slocknar inte  sad jag undrar vad det är jag ska kolla så lampan slocknar ? snälla snabba svar !

Gasar tills det Rasar !!!

264 Inlägg
9 juni 2008
du ha vell ryckt ur nån kontakt eller skadat en kabel säkert..

5 198 Inlägg
9 juni 2008
Antagligen har du gjort fel...

mulle mek
679 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
min bror är mekaniker  och  han hjälpte mig. men vi skruva på en grej som såg ut som ett kugghjul för o spänna  handbromsen. det kugghjulet gör ju så att broms backarna  öppnas mer . men vet ni om det sitter nån givare lr nått liknande i oket lr om det är nån  sladd som  går till  oket lr aa som gör att absen går igång lr visas i panelen :S jag är inte så kunnig ang abs hehe

5 198 Inlägg
9 juni 2008
Skulle tro att nån givarekontakt glidit i sär,, kolla det..

mulle mek
679 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
okej hur ser dem kontakterna ut då ?  hehe tongue

116 Inlägg
9 juni 2008
abs givarna sitter olika till på olika bilar såklart! oftast e dom monterade radiellt med hjulaxel. sitter i hjulspindeln riktad mot en krans. har du brukat våld kan du ha brutit av en av "piggarna" på kransen????? kolla! annars så ser ju vad som är givaren. finns bara en per hjul;) kolla kabel. ser allt bra ut mäter du växelström på givarkabel "induktivgivare". snurra på däcket när du mäter då! ska pendla på nåra volt endast!

Frippe

299 Inlägg
9 juni 2008
om du stör dig så men allt funkar bra så går de ju ta ur lampan heheh smile

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

mulle mek
679 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
haha ta ur lampan är ett jävla jobb och det finns riktigt petiga jävkar på besiktningen som kolla haha. jag hitta felet boys!  kontakten satt inte på riktigt tog bort gjorde rent o tröck tilbaka den o nu är den borta från panelen big_smile som sagt jag är nybörjare ang bil meck haha  tongue lärt mig nått nytt iaf wink tackar !

Sök