Vill börja med att ursäkta att bilderna är tagna med mobilkamera den här gången. Har fått flänsen svetsad, tack wallan för fint arbete med TIG:en Nästa steg blir planing, ni ser hur den slagit sig om ni jämför med bordet.
En till bild innan planing.
På plats på turbon, ser bra lovande ut.
På plats bakifrån.
Presspassning på röret i flänsen nästan hehe.
Evakueringen av avgaserna blir problemfri med den här storleken iaf.
jag vet inte hur stort sugrör du har planerat, men om du ska ha ett som är större än inloppent på turbon så skaffa en "riktig" nedgång till turbon som är mer än 2 cm lång, så slipper du hämma luftflödet med en snabb övergång
Luftfiltret är strax under 3" har jag för mig. Så det är ju större än turbon, ska nog använda en sån här till den övergången, fast en Samco som jag har ligger hemma.
Missade en skylt för väjningsplikt, såg bara huvudledsskylten efter korsningen, i korsningen kommer en Jeep så båda parter fick väja! Jeepen klarade sig helt, men jag gick upp på en refug och tog en stolpe istället!
Inget är sagt om bilen ännu, men tvivlar på att den kommer få rulla igen, men ska väl aldrig säga aldrig. Så ta det lungt i sommar allihopa
Nej fyfan vad tråkigt =/ Nu är jag också utan B5a =/ Men hoppas det löser sig, och känner jag dig rätt så kommer det bli många långa nätter i garaget för din del
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal