Audi TT - Tjejbil ?

Edvinoo Hetast Just Nu!
11 juni 2008 · 1 355 Inlägg

den nya e ju skitfet fan... inget tjejigt me den alls, men däremot så kan ja tänka mig att den passar båda könen,,,

Inspiration comes standard
ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 juni 2008 · 8 744 Inlägg

Audi TT är en grymt frän bil enligt mig! Har gillat den ända sen den släpptes och hela tiden velat ha en. Visst är den nya frän också, men det är för mycket "vanlig" Audi över den, gamla sticker ut mer och är riktigt cool! smile Speciellt om det är en Quattro med stora motorn... måste ha en sån nån gång. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Waho Allmänt Jobbig
11 juni 2008 · 1 200 Inlägg

Kanske den gamla modellen, men den nya som du har tycker ja inte man kan förknippa som tjej bil.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Mortalis VW-nörd?
11 juni 2008 · 4 332 Inlägg

Ingen TT är en tjejbil, men gamla TT = frisörbil, vilket indirekt betyder tjejbil/mäklarbil/kille-med-rosa-skjortabil tongue
Men den nya TT har de fått till bra!

Vlado
11 juni 2008 · 15 Inlägg

jo visst är den tjejig typ.. men dom nyare modellerna är riktade maskulin mer å mer..speciellt den nya S TT modellen!smile

Fin är den hursomhelst

christofer_k Vorsprung durch Technik
11 juni 2008 · 2 432 Inlägg

tt brat bil

Chrill27
11 juni 2008 · 553 Inlägg

Tycker faktiskt som många andra att TT är en tjejbil, särskillt gammla modellen, dock tycker jag den nya modellen är riktigt snygg jämfört med den första faktiskt.
Sen får man ju erkänna att nya Audi TTSen var riktigt grym att köra. Bra väghållning, bra tryck, sportigt utseende och inte alls tjejig som första modellen. Som sagt, gillade nya Audi TTS smile

Och ja, lite brat bil wink

bazooka_
11 juni 2008 · 406 Inlägg

Att det skiljer på kill och tjej cyklar är en sak men bilar?

:DPlattan i mattan:D
matteeee Ingen himmel är så blå som min
11 juni 2008 · 2 972 Inlägg

Min TT är ingen tjej-bil iaf! 225hk, quattro och drar bilar med över 300hk vid rödljusen (tack vare 4wd) ..
Att bilen sen är en design-ikon av sällan skådat slag och tog bilvärldens alla blickar i slutet av 90-talet med dess innovativa formspråk gör den inte till en tjejbil.

Däremot är den ingen sportbil i grund-utförandet. Men tänk på att några av de snabbaste tiderna som satts med personbilar i Bilsport Superstage är med Audi TT bevisar nog just att begreppet tjej-bil är för de som inte förstår..

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Opelmadness German cars, quality and beyond
11 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Njaaa. Tjejbil tycker jag inte. Då är det mer tjejbil över Peugeot 206cc.  smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
t5henke
11 juni 2008 · 111 Inlägg

Man körde faktigst DTM med audi TT ett för något några år sedan.. Tycker inte att det är en tjejbil.

p3rtan
11 juni 2008 · 26 Inlägg

Vanlig 206 är det inget fel på.
Och Jag gillar den gamla TT versionen mer en den nya.

Edit: Och med fel så menar jag fel för killars del.

Senast redigerat av p3rtan (11 juni 2008)

I♥jdm
jsupreame
11 juni 2008 · 137 Inlägg

Snogge skrev:
Är inne i en diskussion med en kompis som konstant påstår att Audi TT (både nya och gamla modellen) är en utstakad "tjejbil". Att man som kille igentligen ska skämmas ordentligt om man då äger,kör eller knappt står nära en TT.

Har hört detta tidigare om den äldre modellen också men vid de tillfällen jag då frågat "kovenansprofeterna"
av vilken anledning TTn skulle vara en tjejbil så har det bara gurglats ut ett svagt

- Den är ju så bullig i formerna...
lol

Och visst, TTn är ju ganska unik i sin design, utan direkta kanter och en mer avrundad form.


Synpunkter ? Är TTn en överprissatt a3a med feminin kaross ? Borde man som kille tycka synd om sig själv för att man råkar gilla bilen ? Har en del dårar fel och TTn är en grym bil med härlig design ?


// Johan (som verkligen gillar TTn, både nya och gamla)

här uppe i södra norrland (skellefteå) så kallar vi sånna bilar hårfrisörsbil;)

bmx
11 juni 2008 · 7 100 Inlägg

vad är det som säger att den och den bilen är jsut en tjejbil?????
en bil är till för alla,stora som små!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Shit_break
11 juni 2008 · 44 Inlägg

bmx skrev:
vad är det som säger att den och den bilen är jsut en tjejbil?????
en bil är till för alla,stora som små!!

japp och det är inget fel om en kille vill ha stringtrosor på sig heller....

It's better to be dead and cool than alive and uncool!
Snogge
12 juni 2008 · 15 Inlägg

Jag läser och begrundar...

Många intressanta inlägg och några värdelösa, återigen är det få som kan motivera sin synpunkt utan följer bara den stora massan. Trist.

FULLGAS Mångsysslare
12 juni 2008 · 303 Inlägg

Tror just om den gammla modell av TT är en speciell sorts människor som kör , egna, men ordning på skrivbordet på jobbet kanske, till och med att dom går så långt att dom planterar blommor på skrivbordet smile, en TT ägare av gammla modellen gör vad som hällst för uppmärksamhet ) kolla bara på inlägg eller mister fun hahaha rosa frilla och tuppkam säger väll allt,

men nya modellen framhäver lite mer attityd ( hur fan nu de stavas ) och tror inte den ses som tjej bil inte i mina ögon i allafall , men de e klart lackar du den rosa /lila så kommer den snart och snabbt bli årets musglid smile

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
Felax
12 juni 2008 · 1 963 Inlägg

Jag tycker den ser tjejjig ut TT, även Miatan, boxster, 206, och c30.. många småbilar ser tjejiga ut av nån anledning..

Men are not born - Men are made
FireTraXX DFFL
12 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Är väl en rätt hyfsad liten "sportvagn" med rätt motor och Quattro.
Men rent generellt så är det nog allt en frisörsikon. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Goli
12 juni 2008 · 793 Inlägg

ja

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang