Audi TT - Tjejbil ?

roxe Jesus didn´† Tap
12 juni 2008 · 1 146 Inlägg

Gammla TT:n är en riktig tjejbil. Nya är desto härligare.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Tigerofsweden
12 juni 2008 · 1 231 Inlägg

det roliga i läsningen är nog att många är lite avis , bara folk med "äldre" och inte så märkvärdiga bilar som tycker det är en "tjej" bil .. jag har då inte sett många tjejer som kör den nya ttn iaf som ändå kostar typ 400.000 ... men jo jo så aatt ! !
tycker iaf den nyare är mkt mkt hetare än den äldre , men någon tjejbil ... njaaa d vet jag inte , då finns det MÅNGA andra bilar som är såååå mkt tjejigare

viccoA
12 juni 2008 · 3 110 Inlägg

matteeee skrev:
Min TT är ingen tjej-bil iaf! 225hk, quattro och drar bilar med över 300hk vid rödljusen (tack vare 4wd) ..
Att bilen sen är en design-ikon av sällan skådat slag och tog bilvärldens alla blickar i slutet av 90-talet med dess innovativa formspråk gör den inte till en tjejbil.

Däremot är den ingen sportbil i grund-utförandet. Men tänk på att några av de snabbaste tiderna som satts med personbilar i Bilsport Superstage är med Audi TT bevisar nog just att begreppet tjej-bil är för de som inte förstår..

Smaken är ju som baken. Drivlinan är väl okej bortsett från att man inte kan få den med RS4:ans motor. Designen ser ut som en tvålkopp enligt vissa och som det mest underbara enligt andra.

Orginal är det inte direkt någon väghållning i den jämfört med supersportbilar, fast okej för de flesta. Som du säger blir den som de flesta andra bilar riktigt trevlig efter lite genomgång i chassiet.


Finns ju många som tycker att Audi TT, Mazda Miata och BMW Z3 är tjejbilar, men vem bryr sig om vad andra tycker!

Senast redigerat av viccoA (12 juni 2008)

PlumCrazy
12 juni 2008 · 881 Inlägg

En TT, vare sig det är nya eller gamla modellen, är väl en tjejbil om det är en tjej som kör den samma som att det är en killbil om det är en kille som kör den tongue

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
E30Tompa Rörpulare
12 juni 2008 · 1 453 Inlägg

matteeee skrev:
Min TT är ingen tjej-bil iaf! 225hk, quattro och drar bilar med över 300hk vid rödljusen (tack vare 4wd) ..
Att bilen sen är en design-ikon av sällan skådat slag och tog bilvärldens alla blickar i slutet av 90-talet med dess innovativa formspråk gör den inte till en tjejbil.

Däremot är den ingen sportbil i grund-utförandet. Men tänk på att några av de snabbaste tiderna som satts med personbilar i Bilsport Superstage är med Audi TT bevisar nog just att begreppet tjej-bil är för de som inte förstår..

ja men nu snackar vi inte drivlina generellt iaf inte ja.. nu går nog de flesta på utseendet! motor och drivlina är som ja tidigare sagt inte alls nå och klaga på.. men den faller som sagt på designen smile

Senast redigerat av E30Tompa (12 juni 2008)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
12 juni 2008 · 2 972 Inlägg

E30Tompa skrev:

matteeee skrev:
Min TT är ingen tjej-bil iaf! 225hk, quattro och drar bilar med över 300hk vid rödljusen (tack vare 4wd) ..
Att bilen sen är en design-ikon av sällan skådat slag och tog bilvärldens alla blickar i slutet av 90-talet med dess innovativa formspråk gör den inte till en tjejbil.

Däremot är den ingen sportbil i grund-utförandet. Men tänk på att några av de snabbaste tiderna som satts med personbilar i Bilsport Superstage är med Audi TT bevisar nog just att begreppet tjej-bil är för de som inte förstår..

ja men nu snackar vi inte drivlina generellt iaf inte ja.. nu går nog de flesta på utseendet! motor och drivlina är som ja tidigare sagt inte alls nå och klaga på.. men den faller som sagt på designen smile

Jaså? Missade att vi skulle vara ytliga i den här tråden. Jag diskuterar bilen eftersom det var den som det stod om i första inlägget, och där ingår mer än utseende smile
Dessutom läste du väl: Att bilen sen är en design-ikon av sällan skådat slag och tog bilvärldens alla blickar i slutet av 90-talet med dess innovativa formspråk gör den inte till en tjejbil.???

Tjejbil kan dom tycka som inte är manliga nog att köra en läcker coupe eller cab utan att va rädda för att bli mobbade big_smile eller nåt..

TTn är nog en av de bilmodeller som väcker mest känslor hur som helst, där man antingen gillar den eller inte.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Mr_EmCom Med.lem
12 juni 2008 · 3 759 Inlägg

Robinson Sybiede (hur de nu stavas) kör TT.. Hon är frisör..

Det säger allt tongue wink

Senast redigerat av Mr_EmCom (12 juni 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Snogge
12 juni 2008 · 15 Inlägg

Och prinsessan madeleine kör en SUV, blir då denna typ av fordon automatiskt en tjejbil ?
Helvete så korkat.

Ja, Zubeyde jobbade som frisör och ägde en TT - detta faktum verkar tydligen satt sina spår hos en del.

Halvdan
13 juni 2008 · 94 Inlägg

Snogge skrev:
Och prinsessan madeleine kör en SUV, blir då denna typ av fordon automatiskt en tjejbil ?

Njae..inte enbart därför men jag inbillar mig att det nog faktiskt är rätt många kvinnor som köper SUV-ar,kanske för att de vill sitta högt,ha bra överblick,känna sig säkra m.m.
Hur som helst så tycker jag att SUV:ar är lika mycket tjejbil som Audi TT.

(Tjejen gillar f.ö TT'n skarpt!)

kohler
13 juni 2008 · 671 Inlägg

min flickväns drömbil är en Audi TT... säger en del för det är inte det eventuella sportegenskaperna hon är ute efter. Att det sitter en skaplig motor i TTn ser hon bara som en nackdel...

Second is the first loser
Mäki Långsam Perfektionist
13 juni 2008 · 4 800 Inlägg

Kul att bilar som faktiskt inte ser ut som skokartonger betraktas som tjejbilar wink Kan ju säga att jag hellre kör en TT än många andra bilar just för att dom är annorlunda!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Mr_EmCom Med.lem
13 juni 2008 · 3 759 Inlägg

Snogge skrev:
Och prinsessan madeleine kör en SUV, blir då denna typ av fordon automatiskt en tjejbil ?
Helvete så korkat.

Ja, Zubeyde jobbade som frisör och ägde en TT - detta faktum verkar tydligen satt sina spår hos en del.

Det här har ju blivit feta volvo vs saab tråden..

Bara TT ägare som argumneterar för sin sak..

Varför finns det inte en poll funktion på sidan för??

Vore så lätt att avgöra vad folk tycker då..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Felax
13 juni 2008 · 1 963 Inlägg

Blir väl inte mindre tjejbil för att den har en motor med 225hk..

Men are not born - Men are made
Pikey
13 juni 2008 · 2 283 Inlägg

Nja den är något mellanting, original TT med original fälgar etc är lite tjej men en små-tillhottad nej.
Däremot peugeot 206 och allt vad dem heter där snackar vi tjejbil.

R.I.P. Michael Jackson!
Mr_EmCom Med.lem
13 juni 2008 · 3 759 Inlägg

Audi  TT är en sportbil från Audi lanserad 1999.   Ärligt talat, är en TT en sportbil?

År 2006 blev Audi TT (Modell generation 2) krönt till världens vackraste bil.


Från Winkipedia....

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Felax
13 juni 2008 · 1 963 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
År 2006 blev Audi TT (Modell generation 2) krönt till världens vackraste bil.

VA?! skojar du eller hahaha

Men are not born - Men are made
kohler
13 juni 2008 · 671 Inlägg

Felax skrev:
Blir väl inte mindre tjejbil för att den har en motor med 225hk..

exakt. En tjej kan se ut så här: www.247weight.com/Amazon-Donna-blonde%20(2).jpg

Second is the first loser
NxV ElectroRaggare
13 juni 2008 · 883 Inlägg

Jag gillar TT:n men tycker faktiskt att det är en tjejbil, precis som opel calibra, Seat allmänt, volvo c30 och kanske renault clio. (som jag råkar äga en..) 

Vad är det för fel på att kalla en bil för tjejbil..?
Det värsta är när nån däremot skriver att bilen är tjejkörd..

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Felax
13 juni 2008 · 1 963 Inlägg

Men de är väl bra när dom skriver att den är tjejkörd? Varnar ju för att den är trasig då så man inte köper den..

Men are not born - Men are made
NxV ElectroRaggare
13 juni 2008 · 883 Inlägg

Frågan är om man syftar på att bilen har sönderkörda fälgar på höger fram eller om kopplingen är slut?

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang