Hade problem med att pressa i bussningar i länkarmarna men min egen verkmästare Jonny byggde ett eget verktyg (mothåll) som löste biffen, tack Jonny !! Hade dock glömt kameran hemma så det blev inga bilder på den geniala lösningen.
Någon i Gävleborgsområdet som har en framvagn till 140 i skapligt skick liggandes? Min behöver tyvärr för mycket lagning för att ens orka göra något åt det. Det som behövs är bara undre länkarmar och balken.
Har även ett krängstag orginal pulverlackerat gult till salu och ett b21et block med grenrör, turbo, insug, nå kablar..
Ojoj detta ser ju riktigt bra ut, trevlig idè du har på bilen. kommer att bli skit bra lite seriösare projekt än vad jag har tänkt men när man väll har börjat på riktigt så är det nog svårt att sluta. lycka till
Ojoj detta ser ju riktigt bra ut, trevlig idè du har på bilen. kommer att bli skit bra lite seriösare projekt än vad jag har tänkt men när man väll har börjat på riktigt så är det nog svårt att sluta. lycka till
Kör på idèn att göra det rätt eller inte alls. Man kan fördjupa sig enormt i väghållningshistorian genom att bygga om bak och framvagn om man vill bli tok seriös men det sparar jag med än så länge, motorn är ju också ett kapitel i sig
Det är som du säger med att gör man vissa saker ordentligt så vill man gärna inte fuska med annat, men ska bli skönt att få montera ihop en bil med bara "nya" delar! (allt är bytt eller renoverat).
ser riktigt bra ut jagsjälv började bygga en 142 t5 med m3 låda/ m5 bakaxel, tyvärr såld nu vad blir det för väghållning i framvagn resp bakvagn?
Tackar, det blir bilstein sport dämpare 40mm sänk sportfjädrar och ett 22mm krängstag i fram och i bak blir det bilstein racing med samma fjädrar som fram och ett hemmagjort krängstag (tvärstag). Även bytt till superflexbussningar överallt. Aussie locker diffspärr med standardaxel.
Det är målet i dagsläget för första säsongen. Efter det så blir det antagligen att byta till fjäderben i fram och en annan bakaxel med/och 4-link.
du e ju vikare haha. har ni något ställe att köra på än? annars kanske jag vet ett dock så vet jag ej hur det ser ut med asfallt och hur det är tillgängligt. pm mig för mer info.
ser bra ut med bygget, dock så är jag inge större volvo fan...
Är inte direkt ett volvofan själv men tycker just 140'in är sjukt cool
har ni något tränings ställe? annrs kanske man skulle kunna avända den gamla övergiven industri byggnaded utanför valbo (tror det finns en asfaltsparkering stor nog, inte säker men man skulle kunna kolla upp de)