komemr bli sjuktcool men jag hade ju röstat för en taksänkaning åxå så har du den bäsa 142 någonsin;)
Taksänkning, tjaa, inget jag tänkt på direkt. Men en diskret sådan skulle ju inte vara omöjligt!
hade laggt ett bud på bilen som taksänkt när den var klar;) fast ahde endå vart roligare å bygga en egen:P men fattar fan inte vart lixom ja det är ju fan framhjulsdrifft går drivningen till fram hjulen ut från växel lådan? för då fattar jag
hade laggt ett bud på bilen som taksänkt när den var klar;) fast ahde endå vart roligare å bygga en egen:P men fattar fan inte vart lixom ja det är ju fan framhjulsdrifft går drivningen till fram hjulen ut från växel lådan? för då fattar jag
Bilen blir bakhjulsdriven som orginal, motorn står i normala fall på tvären i motorrummet i en V70 men i 142'an kommer motorn att vändas så den blir rakställd (står åt samma håll som karossen). Växellådan kommer naturligtvis inte kunna användas då den går ut på 2 drivaxlar och inte en kardanaxel, så för att lösa det problemet har jag tagit en BMW växellåda som kommer modifieras så bultinfästningen passar på volvomotorn. Kardanaxeln måste även den modifieras så volvos orginalaxel fungerar mot BMW lådans bultinfästning.
Hoppas du fick ett någorlunda svar på din fundering !?
Ska klura lite på en smart bildserie för att förenkla för dom som inte är insatt. Återkommer om det!
Bilen blir bakhjulsdriven som orginal, motorn står i normala fall på tvären i motorrummet i en V70 men i 142'an kommer motorn att vändas så den blir rakställd (står åt samma håll som karossen). Växellådan kommer naturligtvis inte kunna användas då den går ut på 2 drivaxlar och inte en kardanaxel, så för att lösa det problemet har jag tagit en BMW växellåda som kommer modifieras så bultinfästningen passar på volvomotorn. Kardanaxeln måste även den modifieras så volvos orginalaxel fungerar mot BMW lådans bultinfästning.
Hoppas du fick ett någorlunda svar på din fundering !?
Ska klura lite på en smart bildserie för att förenkla för dom som inte är insatt. Återkommer om det!
AHA jo nu fatta jag exakt;) du akn bli lärare;) snyggt allt blir här. kommer bli en värsting
Färgen kommer att bli en mörk grå metallic som toyota andvände sig av för ett par år sedan.
Tackar! Har stannat upp rejält pgr husrenovering men har ordnat lite mer smådelar med blästring och färg.
Okej, de blir ju skit fin färg kommer du göra de själv ?
Jo jag vet att det kan bli uppstannat de har hänt många gånger hehe,
Kepp the good work up
Har inget lämpligt utrymme för att lackera själv men kommer att låta en kompis göra jobbet, känner jag mig själv rätt så är jag nog där och målar lite också. Vill ju kunna säga att man vart med på allt!
Hållit på idag efter att fått lite inspiration av dyeltsbreh, men som vanligt så var murphy med och allt gick åt pipan.
Hela lådan med skruv, bult och mutter har "fel" artikel nummer mot för min sprängskiss, så jag vet iallafall inte vart grejorna ska skruvas dit.
Såg även att tidigare pulverlackerade delar hade börjat rosta då det troligen är för dåligt med färg på, blir så trött, blästa allt och lackera igen. Och ni som vet hur hårt pulverlack sitter förstår vilket sk.it jobb det är att få bort.
Kommer ett par bilder så ni får se något iallafall!