Knackande ljud när jag gasar lätt upp till 1,5 varv och ett skrapande ljud från koplingen när pedalen är uppe.

patlar Snickare
17 juni 2008 · 13 Inlägg

Jag har en volvo 740 16va -89. Är så att jag böt till ny kopling och uttrapningslager för ett tag sen. Nu när jag har bilen igång är det ett skrapande/sus när jag har pedalen uppe men så fort jag trycker ner koplingen blir det helt tyst. vad kan det vara för fel? låter som uttrapningslagret snurrar hela tiden?

Är också ett ljud när jag gasar upp till 1,5 varv så börjar ett knackade ljud höras och kännas lite i gaspedalen nått som har med koplingen att göra? Nått kanske blev fel vid bytet?

Tack för alla hjälp i förhand!

Hejsan hejsan alla motorpolare =)
Tuben
21 juni 2008 · 238 Inlägg

Något borde ju ha gått på tok vid bytet tongue
ett dåligt urtrampningslager brukar ge ifrån sig ljud när pedalen är uppe.
dom andra ljuden vet jag inte riktigt men skruva av och se hur det ser ut & håppas på det bästa.

patlar skrev:
Jag har en volvo 740 16va -89. Är så att jag böt till ny kopling och uttrapningslager för ett tag sen. Nu när jag har bilen igång är det ett skrapande/sus när jag har pedalen uppe men så fort jag trycker ner koplingen blir det helt tyst. vad kan det vara för fel? låter som uttrapningslagret snurrar hela tiden?

Är också ett ljud när jag gasar upp till 1,5 varv så börjar ett knackade ljud höras och kännas lite i gaspedalen nått som har med koplingen att göra? Nått kanske blev fel vid bytet?

Tack för alla hjälp i förhand!

mrbuggy Entreprenör
22 juni 2008 · 1 784 Inlägg

låter som kopplingen ligger på och lagret snurrar med hela tiden . även när du inte trampar ur. sen när de blir tryck av att du trycker på de så tystnar de.  om de e vajer så får du släppa på den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang