hur gammal var du när du körde bil för första gången?

Opelmadness German cars, quality and beyond
22 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Maximaracingoils skrev:
hmm, ja man har ju kört bil när man var ett par år bara men då satt man ju i farsans knä och slet i ratten åt alla håll och kanter medans han fick gasa bromsa koppla och växla (: men ja när jag va 14 så körde jag bil men nu åker jag lite epa i smyg  för jag har inge körkort på den änn (: men en sväng snodde en polare hanns farsas saab 900 som vi drog ut och körde med big_smile fick upp den i 190km/h sen tröttnade vi på att köra fort så då vart det rally på små grus vägar... vilket slutade i ett dike och sen ett till dike sen en sten HAHA! tongue sen åkte vi och tankade för 20kr sen ställde vi tbx den smile fasst han kom på oss senare hmm

Smart...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Ertiyed
22 juli 2008 · 349 Inlägg

Jag tror jag va 16 år när jag körde för första gången. Va med min förra Volvo 245 DL och jag övningskörde med min farsa. hehe

Kolm
22 juli 2008 ·

16 - På dagen. Fick prova grannens porsche 911, 2 år senare på körkortsdagen fick jag köra fort med den wink

Brink88 President över Brinkland
22 juli 2008 · 465 Inlägg

14 med 850n på en gammal flygbas:P

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Maximaracingoils
22 juli 2008 · 94 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Maximaracingoils skrev:
hmm, ja man har ju kört bil när man var ett par år bara men då satt man ju i farsans knä och slet i ratten åt alla håll och kanter medans han fick gasa bromsa koppla och växla (: men ja när jag va 14 så körde jag bil men nu åker jag lite epa i smyg  för jag har inge körkort på den änn (: men en sväng snodde en polare hanns farsas saab 900 som vi drog ut och körde med big_smile fick upp den i 190km/h sen tröttnade vi på att köra fort så då vart det rally på små grus vägar... vilket slutade i ett dike och sen ett till dike sen en sten HAHA! tongue sen åkte vi och tankade för 20kr sen ställde vi tbx den smile fasst han kom på oss senare hmm

Smart...

äsh, det är lungt... man får se det från den ljusa sidan det va en SAAB vi mördade:)

Volvo 740 "Powered By Weber" (1986)
patrik_a
22 juli 2008 ·

Vid 13 års ålder körde jag mina föräldrars tillfälliga Saab, pappa trodde jag skulle gilla det.
Låg väl i 50 - 60 på en åker vid våran gamla sommarstuga när satte underredet i en sten som var täckt av gräset.. !!

Oj tänkte jag och rattade vidare.. sa aldrig något till mor och far (hoppas dem inte har infiltrerat sig in här på Garaget och läser detta wink )

Opelmadness German cars, quality and beyond
22 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Maximaracingoils skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Maximaracingoils skrev:
hmm, ja man har ju kört bil när man var ett par år bara men då satt man ju i farsans knä och slet i ratten åt alla håll och kanter medans han fick gasa bromsa koppla och växla (: men ja när jag va 14 så körde jag bil men nu åker jag lite epa i smyg  för jag har inge körkort på den änn (: men en sväng snodde en polare hanns farsas saab 900 som vi drog ut och körde med big_smile fick upp den i 190km/h sen tröttnade vi på att köra fort så då vart det rally på små grus vägar... vilket slutade i ett dike och sen ett till dike sen en sten HAHA! tongue sen åkte vi och tankade för 20kr sen ställde vi tbx den smile fasst han kom på oss senare hmm

Smart...

äsh, det är lungt... man får se det från den ljusa sidan det va en SAAB vi mördade:)

Tänkte mer på dom andra ni kunde ha mördat. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
John87 Stolt Volvoägare
22 juli 2008 · 4 913 Inlägg

Va 15 år när jag fick köra ut morsans Merca från garaget. Då kände man sig stor.

Fick alltid sitta bredvid mamma och växla åt henne när jag va 14-15 år. Tyckte det va skitskoj då smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Skyliner
22 juli 2008 · 35 Inlägg

ja själv var man 12 år och åkte på en skogsväg traktorn så var man ju en 6 år typ uppväxt på bondgård så

Nissan Skyline R34 GTR "Gojira NiZmo" (2000)
B-Body GM B-Body Nörd
22 juli 2008 · 370 Inlägg

jag va kanske 12 lr 13 år,  körde en 245:a på en strand

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
jenni_112
20 oktober 2008 ·

oo vad skoj alla verkar ha haft det *tummen upp*själv var man 16.....

sirmiro Double-Unicorn Rider
20 oktober 2008 · 2 486 Inlägg

Suttit i knä och rattat har jag gjort sen det att nacken orkade hålla huvet.

Köra själv var någonstans runt 10årsåldern på en liten skogsväg...


Gokarten jag hade hemma på gården kördes från ca 2års ålder (ensam) och 1staket omkom tragiskt efter 3st hål... Vattna gräsmattan för galningen ska sladda. roll

Senast redigerat av sirmiro (20 oktober 2008)

Slattabjornen
20 oktober 2008 · 53 Inlägg

Fick köra själv första gången när jag var 7. Det var på skogsbilvägar på det glada 60 talet med farsans Bubbla. - Fram med stolen allt som gick och en kudde under ändan.
F-n vilket drag det var den 30 hk starka 1200 motorn.lol
Sedan dess blev det mer eller mindre en regel att jag fick köra där vi inte riskerade så mycket mötande trafik.

När jag tog lappen till sist, beställde jag uppkörningstid direkt utan att gått i körskola. Gjorde teoriprovet och skjutsade besiktningsmannen några kvarter tills han bad mig fickparkera och lämnade över körkortet till mig. - Så övning ger färdighet. (totalt kostade mitt körkort 120 kr).

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97
Seth
20 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

styra bilen 7 år. köra sj 9 år.
Ps körde 40 mil på gräsmattan.

Senast redigerat av Seth (20 oktober 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Bettan_Nostdal
20 oktober 2008 · 204 Inlägg

Första gången jag körde bil var jag fjorton år. Då satt pappa brevid mig för att jag skulle hitta dragläge och sådant. Men det var bara första gången. Sen fick jag köra hur jag ville på åkrarna och så. Första gången jag körde te på vägen var jag lagliga 16 år mä pappa eller mamma brevid...

Längesen känns det som. Nu åker de hellre i baksätet och halvsover smile

Volvo V70 gen1 2,5T "Silverpilen" (1999)
christofferedil Yellow bug!
20 oktober 2008 · 1 640 Inlägg

bmx skrev:
konstigt att dom lät er köra vid 8-15 år! suveräna föräldrar roll

ja körde första gånegn vid 17!

Sen kan du ju tänka på det här..

VAR körde du då?

Jag var kanske 9,10 första gången, men det var på åkern.. Vad är det för fel på min morfar som lät mig köra då? tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Sushikocken Sleeper
20 oktober 2008 · 3 084 Inlägg

bil var nog 8 MC ja säg 1år smile styrde bilen i fars knä precis som carola smile (vem fick inte göra det) MC:n kanske jag inte styrde så mycket höll väl mest i styret och körde rakt fram med farsans hjälp och gasa så det räknas väl inte helt. Köra själv 16

Senast redigerat av Sushikocken (20 oktober 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
hanz
20 oktober 2008 · 25 Inlägg

Jag var väl 15 ,tog mammas bil och körde men fan så mkt kärringstopp det blev ! big_smile Haha tog lååång tid att komma iväg tongue

FL3JM Inga konstigheter
20 oktober 2008 · 2 064 Inlägg

Runt 11-12 tror jag, alltså det var då jag kunde sitta själv vid ratten och nå gas och broms. smile Annars har man ju suttit i farsans knä och rattat massa år tidigare, men det räknas inte tycker jag.

Hallstrom
21 oktober 2008 · 39 Inlägg

tolv år i en ford fiesta 1,1! röd och absolut inte vacker!

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang