GARAGET : hjälp mig sluta röka

carstixx medel
25 juni 2008 · 75 Inlägg

har rökt 12 år

vilka pengar man slängt åt skogen på detta

En paket om dan . varför är man som dum i huvvet för?
vilken bil man haft . oj oj , och hälsan . man kan närsomhelst drabbas av lugn cancer. hur jävla glad skulle man bli av det? är det först då man skulle sluta?
Jag vill sluta . jag vill. jag vill . vill må bra. vill lägga pengar på bil istället. vad som helst

varför är det så här . vilken pucko man är

VARFÖR RÖKER MAN? vad ger cigaretter för glädje igentligen?
Finns det nån bra medicin? jag tål inte NIKO tuggummi. får halsbränna av alla
Hur gör jag för att sluta?

Team-Adolfsson Gödseldräng
25 juni 2008 · 4 529 Inlägg

bra fråga det där
vill sluta med röka och snus jag me men grymt svårt hmm

Yeeeep
25 juni 2008 · 190 Inlägg

Har för mig det finns tabletter för det, men har för mig att det fanns massa andra "risker" man kunde bli aggresiv och irriterad osv. om jag inte har helt fel.

Jag har själv rökat, och jag bestämde mig för att sluta en dag och trappade ner, gick ju inget vidare direkt, så bestämde mig för att sluta helt och hållet direkt istället, då gick det.
Trappa ner är bara kasst enligt mig, frestar bara sig själv.

Det kan ju hända än idag att jag tar en festcigg då och då, men inget mer.
Så mitt råd till dig, ingen nertrappning, försök tvärsluta, begäret kommer ju vara där mer än någonsin, men försök ändå, ta ett tuggummi iställt (vanligt).

Mvh
Jeppe

Volvo-740-R
25 juni 2008 · 16 Inlägg

klipp av fingrarna så du inte kan hålla siggen:D

Senast redigerat av Volvo-740-R (25 juni 2008)

Chevrolet impala "chevan" (1967)
Opelmadness German cars, quality and beyond
25 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Tvärsluta som yeeep säger. Har hört många som har försökt trappa ner och det har skitit sig för.
Och jag är säker på att du har sett och hört alla skräckhistorier om rökning.
Så för din och folk omkring dig, sluta i tid.
MVH Thomas. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Hmm.
25 juni 2008 ·

en vän tvärslutade att snusa. han snusade sin sista dosa sen köpte han inga fler... efter att ha snusar i 5-6 år. Till mig sa han att det gäller bara att bestämma sig och kämpa....

Mankan1978 Son Of Murphy
25 juni 2008 · 782 Inlägg

Hm, ja det där är ganska svårt... hmm Jag själv hade väldigt lätt när jag slutade, gick direkt över till "tant-snus" Catch o så, för att sen tvärt sluta. Visst jag slutade snusa pga. tandköttet tog stryk som f-n då, men idag när man tar något bloss hit o dit smakar det bara askkopp. sad

Tror mycket handlar om en vana. Röker du alltid efter maten, försök låta bli, röker du alltid det första du gör på morgonen, börja hoppa över det. Röker du i bilen, sätt stopp för det.
Jag kan bara säga lycka till! smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
hedeknasan Professional dreamer
25 juni 2008 · 398 Inlägg

Bara sluta! cool
Inget "jag trappar ner"!
Själv tar jag inte med mej vovven min hem till någon som
jag vet röker inomhus med tanke på vilka risker det finns.
Dessutom luktar det svinäckligt;)

Flera av mina kompisar bara slutade rätt av, och det gick
jättebra även om man fick stå ut med irriterade och depressiva kompisar ett tag:P

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
Kesler
25 juni 2008 · 3 650 Inlägg

fimpra röken, behåll glöden

Skalman
25 juni 2008 · 508 Inlägg

Sluta röka är inte lätt .

Så här gjorde jag och det funkade för mig.
Jag drog ner hela tiden men ej för sakta utan ungefär på ett halvår eller ett år om man nu skulle vilja det och så vet man ju hur många ciggaretter man röker och när man röker dom, då försöker man att kanske dra ut på det att jag röker sen efter maten eller något annat och kanske vänta i ca en timma eller beroende på hur länge man klarar och hela tiden skuta på det och räkna att man röker 20 cigg på en dag och då får man inte röka mer och sedan kanske det har gått en vecka då får man bara ta 19 st på en dag och ändra lite på livet för oftast har man inrutat mönster man lever i att man kanske tar en kopp kaffe och så tar man en cigg så då får man kanske göra något annat som man inte har gjort eller vet att man inte kan röka och ha saker att göra hela tiden och inte tänka på ciggaretter .

Jag själv ändrade hela mitt liv när jag sluta röka tyckte jag, jag började jobba och hade saker att göra hela tiden vist man var sugen men jag hade trappat ner att jag bara hade två cigg jag rökte på 5 dagar men jag försökte få den att räcka så länge som möjligt men sedan hade jag inte någon i min närhet som rökte så jag tänkte inte på det så mycket utan det var när man gjorde något då man brukade röka man vart sugen men till slut hade jag bara en cigg kvar och den skulle räcka så länge som möjligt för jag fick ju bara röka en cigg under en veckas tid och då gäller det att välja när man vill röka den eller dela upp den att ta ett bloss när man är riktigt sugen och spara resten till sen , sedan går det ca 2-3 veckor då får man inte röka äns en cigg på en vecka utan ta bara halva efter dom veckorna har gått får man inte ta någon cigg och så vänder man på allt under hela tiden att man tänker jaha idag har jag sparat så mycket pengar på att inte röka och tänka hur dåligt man mår när man röker och hela tiden tänka att ett liv utan cigaretter det är livet det .

Sedan har jag varit ganska målmedveten av mig att som när min mamma klagade på mig att jag rökte så gick jag och köpte mig en bil och hon sa att jag inte hade råd att köpa bil men det är för pengarna jag skulle ha rökt upp för jag har inte rökt på 2,5 år då fick jag beröm kan jag säga :-) För hon trodde jag rökte fortfarande då he he och att jag hade lagt undan alla pengar jag skulle ha rökt upp och verkligen såg dom istället för att elda upp dom sedan har jag alltid tyckt att pengar är livet och inte slösar saker på onödiga saker för varför slösa dom bara då kan man ju lika gärna gå ner i arbetstid och ha mer fritid än att bara strö pengar omkring sig för vad är vittsen att jobba massor om du ändå inte har några pengar kvar av dom du tjänar ? 

Det var min lilla slutar rökar historia hoppas någon får lite nytta av hur jag gjorde och förstår vad jag menar :-) Tänk ett paket cigg det är en pizza i stället :-P eller lite längre att jag röker upp så mycket på ett år och det kan jag köpa det för . Inte så kul att röka upp en dator som man har råd att köpa på ett år eller byta till någon annan ny teknik pryl exempel byta till nya högtalare i bilen och ny stereo varje år det är ju bra mycket roligare än en cigg i käften varje dag .

SoL Eigenbrötler
25 juni 2008 · 1 237 Inlägg

carstixx skrev:
har rökt 12 år

vilka pengar man slängt åt skogen på detta

En paket om dan . varför är man som dum i huvvet för?
vilken bil man haft . oj oj , och hälsan . man kan närsomhelst drabbas av lugn cancer. hur jävla glad skulle man bli av det? är det först då man skulle sluta?
Jag vill sluta . jag vill. jag vill . vill må bra. vill lägga pengar på bil istället. vad som helst

varför är det så här . vilken pucko man är

VARFÖR RÖKER MAN? vad ger cigaretter för glädje igentligen?
Finns det nån bra medicin? jag tål inte NIKO tuggummi. får halsbränna av alla
Hur gör jag för att sluta?

jag rökte i 8 år, slutade helt och hållet direkt, ingen halvering eller sånt trams. har hållt upp i 8 månader nu.

nu har jag en plåtlåda full med pengar istället big_smile


föresen, så har jag ett paket cigg ligger i bilen, och ett i köket, men jag röker dem inte...

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
loudness
25 juni 2008 · 4 554 Inlägg

sluta tvärt och bara ge fan i de har fått 4st tror jag att göra de och de har funkat, de suger i början men sen går de fort

Thorsholm Svartrök
25 juni 2008 · 673 Inlägg

Finns bara ett bra sätt.
Lägg av rakt av bara, inga plåster, tuggummin, mediciner eller annat skit.
Lägg av bara och lid ett tag, det ska värka ut ur kroppen...

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Tiger1978 Fattig student
25 juni 2008 · 1 282 Inlägg

Jag slutade för ca 2 månader sen pga att vi ska ha barn, har provat att sluta flera ggr men misslyckats.. Fick tabletter som heter champix kostar ca 2000:- men det var det klart värt enligt min mening..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
sandzoo
25 juni 2008 · 2 071 Inlägg

de e bara o tvärsluta som alla säger.. funkar bra.. man e sugen första veckan sen e de över.. klart man tänker på d ibland men sugen e inte stor man glömmer de snabbt..

efter en månads rökfri tog jag en cigg.. de va de värsta jag vatt me om.. o va de luktade pyton.. men men.. de vet man först efter man slutat wink

Sandzoo i da house
FluGan Sideways.nu
25 juni 2008 · 873 Inlägg

allt handlar om vilja...

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
gamlingen
25 juni 2008 · 5 198 Inlägg

finns inget som heter trappa ner.. bästa är att tvärsluta,, men se till att ha nåt att göra. spec, efter mat.. kaffe,,, på morgon..

Sen låt bli alla såna där plåster och tabletter å skit.. man lurar sej själv bara. det enda man kommer undan med där är att man inte luktar cigg.. nikotin å skit får man i sej ändå.. jag slutade för snart 2 år sen efter en hjärtinfarkt som delvis kan skyllas på rökning.. å jag va bara 40 år då, hade rökt i en jäkla massa år.

Senast redigerat av gamlingen (25 juni 2008)

driveman
25 juni 2008 · 70 Inlägg

suget är ofta störst efter maten prova att dricka kaffe i stället de funkar för mej och umgås inte med såna som röker för då blir man bara frästade och är det nån som snusar som vill sluta så skriva till mej så ska jag skicka en trevlige bild på hur de kan se ut när man snusar

volvo=vi orkar lite vi ochså
BALOOX diktator på livstid
25 juni 2008 · 4 Inlägg

Det finns tydligen en bok där man ska röka under tiden man läser... o efter d så röker man inte, ??? vet 2 pers som har testat o dom röker inte idag... vad den heter vette fasiken.

AUDI_NÖRD
25 juni 2008 · 207 Inlägg

morsan slutade den sjätte juni och har hållt uppe nu hon bara slutade hej hopp, kan tillägga att hon hade rökt i 30 år nu när hon slutade. så du kan nog sluta du också. men se upp med humöret den första veckan wink

QUATTRO = De ä bar å åk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang