GARAGET : hjälp mig sluta röka

Mortalis VW-nörd?
25 juni 2008 · 4 332 Inlägg

BALOOX skrev:
Det finns tydligen en bok där man ska röka under tiden man läser... o efter d så röker man inte, ??? vet 2 pers som har testat o dom röker inte idag... vad den heter vette fasiken.

Kanske var Liza Marklunds böcker, o straffet för varje cigg var ett kapitel. Då förstår jag att folk slutar

Aerodynamik ...
25 juni 2008 · 7 120 Inlägg

Lite offtopic : Vafan tänker dem som röker i folksamlingar på? Hur jävla dum får man bli?

Phaetoon
25 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Jag skulle rekommendera att du går och gymmar och tar och köper ett par hantlar.
Varje gång du blir sugen så får du ta ett pass med hantlarna, eller gå ner till gymmet och träna skiten ur dig.

En del har det lättare än andra att sluta. Det finns ju både ett fysiskt och ett psykiskt beroende. Det ska tydligen vara så att det psykiska beroendet är svårast att komma över, för nikotinberoendet kommer kroppen snabbt över, men det psykiska beroendet kan sitta kvar i åratal, speciellt om man rökt en längre period.

Nikotinplåster är nog ett bra alternativ till tuggummi iaf.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
25 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Lite offtopic : Vafan tänker dem som röker i folksamlingar på? Hur jävla dum får man bli?

Var en som gjorde det på min kusins student. Blev lite smått irriterad på personen som rökte då hon spillde aska på både mig och en annan person. Med tanke på trängseln så var det väl tur att ingen fick sin kostym brännmärkt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Android
25 juni 2008 · 892 Inlägg

Tja det mesta har väl redan sagts, men jag säger som folk ovanför mig, tvärsluta.

Men gör så att du sätter upp ett datum lagom långt fram i tiden, typ din födelsedag, och bestämmer dig för att DET datumet ska du ta din sista! Sen börjar man trappa ner lite lätt några månader innan, kanske 1-2 färre om dagen, men inte för mycket för då blir det bara att man röker mer. smile

Så gör något speciellt av dagen också, kanske gå ut och ät eller nått, och ta den sista efter maten, och var medveten om att det är den sista. smile

Jag gjorde såhär och det funkade mycket bra för mig. Visserligen trillade jag tillbaka ett år senare igen, men har nu satt upp ett nytt datum som det ska bli av igen. smile

Se till att ha jävligt mycket småsaker att knapra på hemma när du lägger av. Det hjälper att ha något man tycker är väldigt intressant att pyssla med och käka massa småsaker. Kanske ska ta nått fettsnålt så man inte växer till en boll. ;D

Lycka till!

Senast redigerat av Android (25 juni 2008)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
-Kotten- www.drcljusdal.se
25 juni 2008 · 679 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Lite offtopic : Vafan tänker dem som röker i folksamlingar på? Hur jävla dum får man bli?

bra sätt att slippa folk som köar till bankomater tex ;D

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
volvo_nicke3 Avstängd
25 juni 2008 · 519 Inlägg

Volvo-740-R skrev:
klipp av fingrarna så du inte kan hålla siggen:D

hahah jävla smart big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Super_Micke Bildrulle
25 juni 2008 · 499 Inlägg

Att sluta är så djävulskt svårt. Har slutat med både cigg o snus och det kräver en ruskig vilja för att klara det. Men jag brukar halka tillbaka i beroendet efter något år igen.

Men ska man sluta ska man göra det helt tvärt. Så har jag gjort varje gång... På morgonen när man vaknat, bara tagit allt i nikotinväg och kastat det...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
carstixx medel
26 juni 2008 · 75 Inlägg

era jävla galningar. OK jag röker min sista cigg nu hoppas jag. kommer tända en nu. sen återkommer jag
FAN det här är det jävligaste. men vi får se då, nästan spy färdig. har aldrig lovat detta innan så här hårt

det har ¨gått ett par minuter. vågar man posta detta? är jag man nog att sluta med detta äckliga rökande bara för ni säger det går. vi ska se nu

carstixx medel
26 juni 2008 · 75 Inlägg

helvete. jag skicka detta

carstixx medel
26 juni 2008 · 75 Inlägg

jag sitter ner och röker min sista cigg nu ä'r det tänkt. hörs imorrn .berättar hur det gå¨r

ViO Svetsare
26 juni 2008 · 39 Inlägg

Själv har jag inte rökt på över nio månader nu.. Tuggade nikotintuggummi de första dagarna, men det resulterade i en resa till akuten och kraftiga magsmärtor, samt en veckas sjukskrivning.. Efter det har jag varit nikotinfri..

Jag har försökt sluta många gånger innan, den största skillnaden den här gången var att jag drog ner på STYRKAN på cigaretterna.. Sista halvåret innan jag slutade rökte jag Kent White Infina, de innehåller 0,1 mg niktotin per cigarett, vilket är typ en åttondel av vad en marlboro/prince innehåller..

Sedan bestämde jag och sambon oss för att det var sista limpan cigaretter, sen slutade vi.. Jag rökte min sista cigarett klockan 21:45 torsdagen den 20 september 2007, och jag har inte tagit ett bloss sedan dess.. Visst, man blir fortfarande sugen, det blir t.o.m. sambons mamma som slutade för 30 år sedan, men suget varar bara i 30 sekunder, sen försvinner det..

Kom ihåg: VAR STARK! DU BEHÖVER INTE RÖKA!

*silverkulan blev en kolfiberkula*
Subaru Impreza "Sti" (1999)
schtunken
26 juni 2008 · 123 Inlägg

Handlar mycket om viljan skulle jag tro, röker själv och kan inte vara utan ciggen 1 dag utan att bli som en zombie.
Men som sagt, att sluta röka handlar om psyket smile

Gulmun * Klåpare
28 juni 2008 · 1 718 Inlägg

Ja.. Har själv försökt sluta. Höll upp i 6 månader. Sen vart jag torsk igen... hmm

Att röka är som att vara kär i någon. Svårt att sluta göra det, mår dåligt av att inte fortsätta, men efter något år har man glömt det.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
azid Det som inte dödar gör ont
28 juni 2008 · 2 668 Inlägg

slutade snusa för 3 månader sen efter 5 år snusande abstinen svängande humör men nått som jag inte gillar är att jag har aldrig varit så mycke sjuk som efter jag slutat hög feber förkyld i flera omgångar...d

2slow
Optic
29 juni 2008 · 67 Inlägg

lite utanför tråden kanske!

Men vet du vad som kommer att hända när du har paserat 70?

Ellielovisa
22 september 2009 ·

Finns en tablett som är sjukt bra (själv har jag dock inte insett att jag borde slute).
Ta en tablett på morgonen å lycka till å röka! tongue
Illamående så fort du känner röklukt och mer eller mindre spyfärdig om du tar ett litet bloss.
Kommer dock inte ihåg vad de heter, men vartenda läkare vet vad det är om du säger att man blir illamående av röken smile

1fittnylle Avstängd
22 september 2009 · 31 Inlägg

carstixx skrev:
har rökt 12 år

vilka pengar man slängt åt skogen på detta

En paket om dan . varför är man som dum i huvvet för?
vilken bil man haft . oj oj , och hälsan . man kan närsomhelst drabbas av lugn cancer. hur jävla glad skulle man bli av det? är det först då man skulle sluta?
Jag vill sluta . jag vill. jag vill . vill må bra. vill lägga pengar på bil istället. vad som helst

varför är det så här . vilken pucko man är

VARFÖR RÖKER MAN? vad ger cigaretter för glädje igentligen?
Finns det nån bra medicin? jag tål inte NIKO tuggummi. får halsbränna av alla
Hur gör jag för att sluta?

Min farsa bara tvärslutade en dag, men det kanske bara fungerar om man är så sjukt jävla envis som han... Brorsan slutade röka tack vare sin flickvänn. Jag har däremot inte lyckats få egen min karl att lägga av med cancerpinnarna, (och ja, han vill sluta, det är bara det att han inte kan låta bli att röka igen efter ett par dar) så tips mottages tacksamt!

ZonaX Svetsare
22 september 2009 · 3 150 Inlägg

Mortalis skrev:

BALOOX skrev:
Det finns tydligen en bok där man ska röka under tiden man läser... o efter d så röker man inte, ??? vet 2 pers som har testat o dom röker inte idag... vad den heter vette fasiken.

Kanske var Liza Marklunds böcker, o straffet för varje cigg var ett kapitel. Då förstår jag att folk slutar

Hahahhahaha     lollollollol

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
MissLee
22 september 2009 · 52 Inlägg

Som många andra skrivit är det bästa att bara lägga av tvärt..
Jag gjorde det , tuggade vanliga typ extra tuggummin o såg till att hålla mig sysselsatt hela tiden.. smile
Problemet är att bli av med vanan , jag började igen efter 1,5 år , tyvärr...

Tänkte prova igen när jag känner mig motiverad , just nu gör jag inte det... smile Men jag vet iaf att jag kan om jag vill....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang