1733
Sök

Volvo 960 /95 sänkning!!

694 Inlägg
29 januari 2006
Trådstartare
Nå hur ska man göra nu? vill ha ett klart svar? billigast och bäst? va gör jag..Behöver hjälp snart vår och fälgarna är på ingång.. hmm och ja testade mina super dtm "fälgar" dock bara fram och det är ju samma bultcirkel? fast dom verkade sticka ut lite mkt utanför skärmarna.. eller det var typ precis..någon som vet hur det är med fälgar osv va passar är det samma som på 850 5 bult och v70 osv? mvh oscar

694 Inlägg
1 februari 2006
Trådstartare
Nivåregleringen är ju inbuggd i stötdämparen Som en extra gasfjäder. Och den plockar du ju bort. Så du pajjar inte nått. Bara och sätta tillbax den gamla så är det som vanligt igen! /Niklas
Stämmer detta? hmm måste ha ett rätt korrekt svar? mvh oscar

694 Inlägg
5 februari 2006
Trådstartare
Antar att ingen riktigt vet då:(

747 Inlägg
26 juli 2007
Hur gör man maed bakänden då om man har nivåregleringen?

Älgahäng Räjsing Club

417 Inlägg
26 juli 2007
När jag å polarn sänkte min 965:a så använde vi sänkningssatsen från SAM, typ samma som den du köper på Volvo. Den sänkte 30mm bak cirka å 35mm fram (på min bil). Den innehöll nya fjäderben/dämpare + sänkfjädrar fram å den förstärkta bladfjädern + de korta nivomaterna bak. Jag har ingen rabatt så det gick lös på 9000:- cirka. Jag kör med 19"-are på den å bak var det väl ok, men fram!!?? Fram var den hög som ett hus! Så framfjädrarna kapade vi till det såg snyggt ut. Så totalsänkning fram blev cirka:50-60mm. lagom! big_smile

Bilen har mjuk stötdämpning så den är fortfarande bekväm att åka i, inte benhård som många bilar blir med coilovers...

9000:- låter mycket, men de var värt varenda spänn!! Som en tidigare talare sa: gå in på 700/900-klubbens hemsida å läs i forumet. Det finns många lösningar på detta problem!

mvh/Jocke

Sök