4629
Sök

Kopplingen "knirrar"

385 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Goddagens!
Min koppling på Hondan knirrar när jag trycker ner och tar upp den. Det låter typ som att en fjäder är rostig och sträcks ut respektive dras ihop eller hur man nu ska förklara det... tongue Enligt mig låter det som att det kommer från pedalen nånstans, men där har jag smörjt i princip allt som går att smörja tongue
Kan också tilläggas att det avtar eller slutar helt när man kört ett tag.
Kan det vara kopplingsvajjern som behöver bytas/smörjas eller det är hydraulisk koppling på den kanske? Någon som vet?
Eller är det kopplingen som håller på att ge upp?? Vad göra?

Tackar för svar smile

// Mathias.

543 Inlägg
30 juni 2008
Jag hade inte blivit förvånad om du sa att det var en volvo tongue

men jag har faktiskt inte en aning vad det är för fel, någon här vet förmodligen. smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

385 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Snoppen skrev:
Jag hade inte blivit förvånad om du sa att det var en volvo tongue

men jag har faktiskt inte en aning vad det är för fel, någon här vet förmodligen. smile

Hehe nä jag kollade runt lite i forumet innan jag skrev och det fanns en del liknande problem, men inget exakt som mitt, och då var det ofta typ 740isar tongue

Synd att du inte visste vad det var... det är lite pinsamt att köra nu eftersom det hörs ut också... hmm haha

385 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Ingen som har något förslag ens? hmm

-utan 940
1 728 Inlägg
2 juli 2008
KG skrev:
Ingen som har något förslag ens? hmm

Du kan ju börja med att ta reda på om det är vajer eller hydraulik. Hissa upp bilen och be någon trampa när du ligger under och lyssnar vid kopplingsgaffeln, kan vara där det knarrar.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
2 juli 2008
uttrampningslagret smile?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Sök