Hur kopplar man in remote-kabeln till stereon?? HJÄÄÄLP!

charliegogo
11 juli 2008 · 4 Inlägg

Tråd från 2008! /Mod


Hej, detta kanske är en dum fråga, men jag undrar hur man kopplar in remote-kabeln i stereon? Hittar ingen blå kabel på stereon där det står remote? De enda blåa kablarna som finns där är två kablar till högtalare.  Det är brorsans grejer, och jag har lovat hjälpa honom att fixa in slutsteget/baslådan i stereon, men när jag tittade bak på hans cdspelare hittade jag som sagt ingen sladd som jag kunde koppla ihop remote-kablen till slutsteget med.

De sladdar som finns är:

Röd - Tändning (B+)
Rosa - Minnesström
Svart - Jord (B-) ....................... Den rosa och den svarta sitter i en och samma säkringsbox.
Gul - Motorantenn

Grön och grön/svart - Vänster fram, högtalare
Blå och blå/svart - Vänster bak, högtalare
Grå och grå/svart - Höger fram, högtalare
Vit och vit/svart - Höger bak, högtalare

Grå sladd med en röd "kontakt" och en vit "kontakt" - Lågnivå RCA

Detta är de enda sladdarna som finns på stereon, och de enda som funnits! Hur gör jag för att få till remotekabeln?
Det funkar väl fint att koppla in slutsteget på den lågnivån även om kontakterna sitter på en sladd liksom? För på min cdspelare sitter lågnivå- "kontakterna" liksom inbyggda i stereon.

Hoppas att det inte är för dumma frågor, och att ni har lust att hjälpa en vilsen själ big_smile

Tack på förhand!

Mvh charlie

lillmackan
11 juli 2008 · 9 Inlägg

jag har bara satt min på en av ingångarna till en högtalar kabel funkar för mej iaf:)

Senast redigerat av lillmackan (11 juli 2008)

ronne
11 juli 2008 · 796 Inlägg

antar att det är den gula isf, vamligtvis brukar dom väl vara vit blåa om jag inte är helt ute o cyklar

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
charliegogo
11 juli 2008 · 4 Inlägg

lillmackan - om du sätter remotekabeln på högtalarkabeln, går det fortfarande att använda samma kabel till högtalaren samtidigt? liksom sätta både remoten och högtalaren på samma kabel? smile

Wanegardh Asgammal medlem.
11 juli 2008 · 2 246 Inlägg

använd den gula

lillmackan
11 juli 2008 · 9 Inlägg

jao de tror jag väl.. har iaf ljud i alla högtalare:) men de låter ju smidigast som maximus säger.. använd den gula:)

charliegogo
11 juli 2008 · 4 Inlägg

Okej, lutar åt den gula sladden alltså smile

lillmackan
11 juli 2008 · 9 Inlägg

man kan nästan använda alla kablar till att sätta remote kabeln på. bara att den liksom kommer ut från sterion eller själva  iso kontakten=)

CC72
11 juli 2008 · 1 661 Inlägg

Ta den gula.

mangedif Snäll pöjk
24 oktober 2008 · 703 Inlägg

Man ska alltså (99% av 100%) kopplaremote kabeln till antennen? Smidigast? Jag har nämligen kopplat in allt utom remoten, har dock donat lite med att utan att få ljud hmm ... Kan det bero på batteriet?
Jag har en Mutant bas 12" 400w med ett slutsteg på 400w också.
Batteriet kan jag säga är ganska gammalt, sitter på en Toyota Corolla -99...

MvH Mange!

Ack vet jag förgasarmotorer!
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
24 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

den gula  blir ju som en remote till antennen när den ska upp o ner när man vrider av o på tändningen så ta du den gula smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
24 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

mangedif skrev:
Man ska alltså (99% av 100%) kopplaremote kabeln till antennen? Smidigast? Jag har nämligen kopplat in allt utom remoten, har dock donat lite med att utan att få ljud hmm ... Kan det bero på batteriet?
Jag har en Mutant bas 12" 400w med ett slutsteg på 400w också.
Batteriet kan jag säga är ganska gammalt, sitter på en Toyota Corolla -99...

MvH Mange!

du kan ju ta remote från drivningen till motorantenn, då remoten på stegen tar så fruktansvärt lite ström, remote kabeln ska ju bara aktivera reläet som sitter i steget så de startar smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
båge montör och hobby mekaniker
24 oktober 2008 · 2 672 Inlägg

den gula sladden ska den sitta på, om du är säker att det är styrningen till motorantenn! för den levererar endast ström när stereon är igång, och det är väl då du vill ha igång stereon också!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
ezz4
24 oktober 2008 · 313 Inlägg

jag kopplar alltid in remoten till den röda sladen baktill stereon.funkar alltid för mig.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
fredriq Olika
24 oktober 2008 · 907 Inlägg

Som en parentes:
Har en stereo utgång för både motorantenn och remote är remote att föredra, på vissa apparater är bara motorantennen aktiv när radion är igång men inte CD:n.

Mvh
Fredrik
mangedif Snäll pöjk
24 oktober 2008 · 703 Inlägg

Jag tackar för hjälpen big_smile !!!
Fixar ljudet imorgon wink

Ack vet jag förgasarmotorer!
Pro_fxr jobbar påre
24 oktober 2008 · 751 Inlägg

Om inte annat kan du ju använda den röda. då kommer steget att starta då du vrider på nyckeln.

Audi A5 (2008)
MetalWolf
25 oktober 2008 · 44 Inlägg

vad är det för stereo?

Dodge 2500 SLT Laramie "Cummins" (1999)
Kenko
25 oktober 2008 · 264 Inlägg

Kör antenn kabeln!! Annars tar du bara å sätter en imellan plus å rem. med en strömbrytare!!

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
TobbeTT
25 oktober 2008 · 948 Inlägg

varför bara inte löda på remote kabeln på tändningskabeln?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang