Är cornersplitt och canardvingar verkligen olagliga?

Fischy
11 juli 2008 · 248 Inlägg

Jag undrar om cornersplitt och canardvingar verkligen är olagliga blivit stoppad 2ggr nu och sista gången fick jag en besiktning pga att dem sticker ut säger polisen och man får inte montera utstickande föremål säger dem är detta riktigt att dem är olagliga eller är de bara denna polismannen som tycker de? samma polis som stoppat mig. va ligger böterna på ifall man kör me dem på efter besiktningen om dem nu e olagliga?

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
rough_boy
11 juli 2008 · 811 Inlägg

Vassa föremål får man väl inte ha?  och dom får sticka ut... 20,30 cm på varge sida tror jag  dock max 260cm brett?   om jag inte kommer ihåg fel  fen måste det väl sitta fast klokt

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Fischy
11 juli 2008 · 248 Inlägg

dem e väll inte så vassa endå? inga spetsar ju tongue dem sticker ju inte ut mer en 10cm typ å  dem går inte ens utanför backspeglarna.

Senast redigerat av Saab900power (11 juli 2008)

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
rough_boy
11 juli 2008 · 811 Inlägg

canardvingar  va e det fär något då?  så länge den inte är i aliminium sitter fast och inte är vass skall det väll inte vara något problem

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Fischy
11 juli 2008 · 248 Inlägg

canardvingarna är dem som sitter över cornersplitten på min frontspoiler smile dem är i kolfiber tongue

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
rough_boy
11 juli 2008 · 811 Inlägg

canardvingarna  kan ju iof vara farliga om en fotgängare går för nära men inte cornersplitters. vad sa dom på Sbp?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Fischy
11 juli 2008 · 248 Inlägg

jag gick igenom när jag besiktigade då sa dem inget alls men den säger polisen att de e utstickande föremål som är eftermonterade å att dem inte får vara kvar pga att jag kan köra på någon men va fan dem går i linjer med hjulen å bakspeglarna sticker ut mycket mer.

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
rough_boy
11 juli 2008 · 811 Inlägg

Men det e väl så med poliser särskilt dom unga dom vill visa att dom e duktiga så dom slår verkligen ner på allt olagligt medan dom erfarna ser lite mellan fingrarna

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Fischy
11 juli 2008 · 248 Inlägg

detta va en äldre polis fan...

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
Epitaph
11 juli 2008 · 835 Inlägg

Det hela ligger ju i att man kanske inte vill kapa någons fötter om man kör på någon, sen kanske man inte vill landa på en stor osthyvel heller efter man flugit över rutan.... Tror de har ganska tydliga regler på detta.

Fischy
11 juli 2008 · 248 Inlägg

men de är lite konstigt att svensk bilprovning släpper igenom de utan å säga nått å sen säger polisen att de e ensak. ställer du dej vid bakspeglen på en bil som inte har infällbara så får du rätt feta magsår å blödningar som är farligare kan jag ju säga å man ska väll inte gå ivägen ?

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
Fischy
11 juli 2008 · 248 Inlägg

jag kör med en stege på jobbar bilen dagligen och den kan jag säga kan spetsa någon! så då borde man ju inte få ha den där heller^^

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
rough_boy
11 juli 2008 · 811 Inlägg

samt jävla antenner som man kan få i ögat

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Ashra
11 juli 2008 · 346 Inlägg

din vinge kan fan kapa huvudet av någon smile

weian Concordia res parvae crescent
11 juli 2008 · 924 Inlägg

gör så här!!!

gå till närmaste sbp och prata med verkstadschefen, för han har utbildning angående bilprovning
och kan reglerna.
fö de e nämligen inte säker att dom vanliga gubbarna där har utbildning utan kanske bara e bilmekaniker som fått jobb där pga sina allmänna kunnskaper om bilar och mekaniken i dom.

om verkstadschefen godkänner dina små vingar så be att få de på papper (ha pappret i bilen då),
fö då har du de svart på vitt om polisen stannar dig och klagar på dom igen.
// tobbe

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Epitaph
11 juli 2008 · 835 Inlägg

Hehe förvisso men bilprovningen SKA stoppa detta iaf. Även om de inte gjort det i detta fall. Jag kan inte reglerna exakt men din vinge borde vara tveksam tyvärr. Men åk så länge du klarar dig! smile Vissa scoop är ju inte heller ideal. Skottsäkra rutor vilket är "streetlegal" skulle ju inte jag vilja slå i huvet i heller...

Opelmadness German cars, quality and beyond
11 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Om dom är i kolfiber är dom väl t.o.m starkare än aluminium. hmm
Skulle då inte vilja ha en sån som slicar upp benet om den kommer för nära. Lika med aluvingar.. Vassa och utstickande.
Så länge det inte är originalgrejer så får dom inte sitta där. Skulle tro att det är lika med splitters och canards.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Fischy
11 juli 2008 · 248 Inlägg

ja får väll köra ner å snacka me den i veckan nu...

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |
BMW 330 ci (2000)
beemern .......
11 juli 2008 · 2 655 Inlägg

man får väl hoppas då de är otroligt fult tongue. spec då folk sätter så på sina orginal 740 och liknande orginalbilar tongue...

Team-Adolfsson Gödseldräng
12 juli 2008 · 4 529 Inlägg

kan det vara så att poliserna ville att du skulle plocka bort det smaklösa styligen från en annars riktigt snygg bil ? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang