3972
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

That Shit Cray
1 087 Inlägg
10 mars 2011
Kör just nu en Yamaha WR125X men så fort bilkortet är klarat hade jag tänkt ge mig på tung med begränsning. Någon som har något tips om första tunga? Funderar på Kawa Z750 och Triumph Street/Speed Triple.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/151096/1012340_uoubfj.jpg

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

V-Power
1 186 Inlägg
10 mars 2011
_Hast_ skrev:
Kör just nu en Yamaha WR125X men så fort bilkortet är klarat hade jag tänkt ge mig på tung med begränsning. Någon som har något tips om första tunga? Funderar på Kawa Z750 och Triumph Street/Speed Triple.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … uoubfj.jpg

Eller fortsätta med motard, kanske KTM 690 eller Aprilia SXV 550? big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Tunnelmaster
348 Inlägg
10 mars 2011
Bänkning/Mappning bokad till den 31/3... Långt dit.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

Fotograf
88 Inlägg
10 mars 2011
_Hast_ skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … uoubfj.jpg

Bästa nybörjarhojen är vad du har råd att betala i försäkring:rolleyes:
Men alla ovan är bra tunga instegshojar.

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

That Shit Cray
1 087 Inlägg
10 mars 2011
R1kard skrev:
Eller fortsätta med motard, kanske KTM 690 eller Aprilia SXV 550? big_smile

Jo men jag har alltid haft lite drömmar om nakna sporthojar, tyckt det varit löjligt på 125a och moppe bara smile

nicotin skrev:
Bästa nybörjarhojen är vad du har råd att betala i försäkring:rolleyes:
Men alla ovan är bra tunga instegshojar.

Ja det är inget större problem wink
Jo, rätt sugen på en Triumph..
Senast redigerat av _Hast_ (10 mars 2011)

Insta @ HAST

100 Inlägg
10 mars 2011
_Hast_ skrev:

det börjas tidigt alltså... wink är väl tre år kvar tills du får köra tung? tongue

That Shit Cray
1 087 Inlägg
11 mars 2011
harlekin skrev:
det börjas tidigt alltså... wink är väl tre år kvar tills du får köra tung? tongue

Strypa ner till 25kw, besiktiga, ta bort strypningen wink
Senast redigerat av _Hast_ (11 mars 2011)

Insta @ HAST

Sleeper
3 084 Inlägg
11 mars 2011
harlekin skrev:
_Hast_ skrev:

2 om man tar beg när man är 18

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Fotograf
88 Inlägg
11 mars 2011
_Hast_ skrev:
harlekin skrev:

Strypa ner till 25kw, besiktiga, ta bort strypningen wink

Och krascha och stå utan försäkring sen.

Jobbigt läge om du krockar med någon där din försäkring ska täcka hans..då blire dyyrt..

Bara idiotiskt att göra så då snuten alltid kolla sånt vid en ev olycka.

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

Smålänning
7 887 Inlägg
11 mars 2011
Idag har kommunen gått ut med info i tidningen:

"Nu är dne långa vintern slut!

Kommunens vinterväghållning med beredskap upphör den 17 mars.
...

Vi kommer under mitten av mars påbörja maskinsopning av Kvarnholmen och fortsätta med huvudvägnätet..."

Nu är det officiellt vår! wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

That Shit Cray
1 087 Inlägg
11 mars 2011
nicotin skrev:

Jobbigt läge om du krockar med någon där din försäkring ska täcka hans..då blire dyyrt..

Japp och samma sak gäller ju när man kör trimmad moped. Vurpat en gång med min första fick full ersättning, sedan blev min andra trimmade moped stulen, polisen hittade den, men jag fick fortfarande full ersättning.

Jo då blir det en annan sak. Man kan ju tyvärr inte välja vad man vill krocka in i heller.

Yes, tyvärr kan man ju inte säga att jag låter bli att krocka för så funkar det inte. Men tänker inte köpa en 250cc bara för att få köra ostrypt och sedan byta efter 2år igen.

Insta @ HAST

Fotograf
88 Inlägg
11 mars 2011
_Hast_ skrev:
nicotin skrev:

Japp och samma sak gäller ju när man kör trimmad moped. Vurpat en gång med min första fick full ersättning, sedan blev min andra trimmade moped stulen, polisen hittade den, men jag fick fortfarande full ersättning.

Jo då blir det en annan sak. Man kan ju tyvärr inte välja vad man vill krocka in i heller.

Yes, tyvärr kan man ju inte säga att jag låter bli att krocka för så funkar det inte. Men tänker inte köpa en 250cc bara för att få köra ostrypt och sedan byta efter 2år igen.

speciellt om den du tar med dig i kraschen vid en olycka dör...
Bara dumt att chansa, känner några som gjort det och dom betalar fortfarande för sina olyckor..

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

That Shit Cray
1 087 Inlägg
11 mars 2011
nicotin skrev:
Bara dumt att chansa, känner några som gjort det och dom betalar fortfarande för sina olyckor..

Jo jag förstår ju vad du menar!
Min morsa är jurist och så, så jag får då allt veta vad alla lagar betyder och gör.
Kanske bli till att jag stryper av den vid vissa tillfällen isf.. Men det är väl även då olyckan kommer fram.

Insta @ HAST

100 Inlägg
11 mars 2011
Sushikocken skrev:

står han är 17 i profilen...

20 - 17 = 3... big_smile

That Shit Cray
1 087 Inlägg
11 mars 2011
harlekin skrev:
Sushikocken skrev:

står han är 17 i profilen...

20 - 17 = 3... big_smile

Yes stämmer mycket riktigt smile

Insta @ HAST

Muttley
11 mars 2011
_Hast_ skrev:
nicotin skrev:

Jo jag förstår ju vad du menar!
Min morsa är jurist och så, så jag får då allt veta vad alla lagar betyder och gör.
Kanske bli till att jag stryper av den vid vissa tillfällen isf.. Men det är väl även då olyckan kommer fram.

Stryper vid vissa tillfällen ? . Tror du att de är en skruv du bara sätter dit ??.

Unga pågar som kör på fulleffektbågar har man sett innan. Vill bara visa de äldre grabbarna att de med kan köra. Sen ligger de i diket och beklagar sig.
Kör du strypt till den dagen du får köra fulleffekt istället.

That Shit Cray
1 087 Inlägg
11 mars 2011
tkd_rille skrev:
Stryper vid vissa tillfällen ? . Tror du att de är en skruv du bara sätter dit ??.

Unga pågar som kör på fulleffektbågar har man sett innan. Vill bara visa de äldre grabbarna att de med kan köra. Sen ligger de i diket och beklagar sig.

haha nej. Vissa stryps med mekanisk strypning och andra stryps via datorn som jag förstått det?

Jag är tyvärr inte en sån mainstream kille, jag kör försiktigt, snudden på mesigt. Men dock är det inte skoj att köra något som känns nerstrypt.

Insta @ HAST

Muttley
11 mars 2011
_Hast_ skrev:
tkd_rille skrev:

haha nej. Vissa stryps med mekanisk strypning och andra stryps via datorn som jag förstått det?

Jag är tyvärr inte en sån mainstream kille, jag kör försiktigt, snudden på mesigt. Men dock är det inte skoj att köra något som känns nerstrypt.

Vad toppar en strypt ? 140 ? Jag vet inte då jag inte provat.
Men du behöver inte köra så mycket snabbare.
Tänk på dig själv de är du som blir mest drabbad när du väl ligger i skiten.
och om du nu kör "mesigt" så räcker de med strypt tills du fått erfarenheten. Sen kan du ju lära dig hantera mer krafter. Finns en anledning varför de är begränsat.

That Shit Cray
1 087 Inlägg
11 mars 2011
tkd_rille skrev:
och om du nu kör "mesigt" så räcker de med strypt tills du fått erfarenheten. Sen kan du ju lära dig hantera mer krafter. Finns en anledning varför de är begränsat.

Jag har ingen aning faktiskt, fick ju upp min 125a i 138 på motorvägen i lite nerför och med hemlängtan wink
Nej behöver jag köra fort kan jag bara ta min S60.
Jo det vet jag.
Jo vi får väl se. Kanske nöjer mig med 25kw till att börja med.

Insta @ HAST

Fotograf
88 Inlägg
12 mars 2011
_Hast_ skrev:
tkd_rille skrev:

Jag har ingen aning faktiskt, fick ju upp min 125a i 138 på motorvägen i lite nerför och med hemlängtan wink
Nej behöver jag köra fort kan jag bara ta min S60.
Jo det vet jag.
Jo vi får väl se. Kanske nöjer mig med 25kw till att börja med.

jag skulle tipsa i första hand att lägga ner lite tid och pengar att köra lite bandagar.
det kan rädda ditt liv när olyckan kanske är framme el när du kommer in i en kurva för fort som många nybörjare gör alltför ofta.

folk tror dom kan köra hoj men 99% av gatfolket gör i alla fall fel.
Blir liksom en aha upplevelse att lära sig med instruktör.
dessutom är det faan så kul att löda bana..

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

Sök