4107
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

613 Inlägg
28 mars 2012
Ryggskyddet ska väl va av rätt storlek så man de mer eller mindre bara passar på ett sätt?

Snäll pöjk
703 Inlägg
28 mars 2012
har sett att det finns 3-kotiga ryggskydd (för dig med puckel/hump) fattar inte detta, därför jag frågar. Men vad ska man ha egentligen? Hur många kotor?

Ack vet jag förgasarmotorer!

Administratör
2 981 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Använder ett helt vanligt halvarsson det som fick bäst i test under mitt skinnställ med puckel ingen skillnad...

En kopp av den svarta såsen...

284 Inlägg
28 mars 2012
Har nu bara hjälm kvar att införskaffa. Behöver lite tips.

Prisvärda hjälmar?

RS Power is the shit

V-Power
1 186 Inlägg
29 mars 2012
_KriZze skrev:

Prisvärda hjälmar?

Prisvärda eller inte, dem enda hjälmarna jag skulle få för mig att köpa är Arai eller Shoei.
Senast redigerat av R1kard (29 mars 2012)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
29 mars 2012
mangedif skrev:
Ni som använder sportställ med puckel hur har ni ert ryggskydd, ända upp till nacken eller så att det slutar under "puckeln"?
Mvh

Absolut ända upp till nacken, alltså ett vanligt ryggskydd. Puckeln fungerar inte som något skydd för ryggen utan är där pga. aerodynamiken.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

284 Inlägg
29 mars 2012
R1kard skrev:
_KriZze skrev:

Prisvärda hjälmar?

Prisvärda eller inte, dem enda hjälmarna jag skulle få för mig att köpa är Arai eller Shoei.

Då har jag fått bra förhandstips innan. Shoei passar mitt huvud bättre. Lutar såfall åt en mattsvart från dem.

RS Power is the shit

2 411 Inlägg
29 mars 2012
R1kard skrev:
_KriZze skrev:

Prisvärda hjälmar?

Dem var lite dyra tongue Själv har jag använt nolan rätt så mycket och dessa funkar väldigt bra med tanke på priset tycker jag. Har kört åt helvete ett par gånger men en gång sprack hjälmen så det kanske inte är världens bästa kvalle?
Senast redigerat av Nybergrobin (29 mars 2012)

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 mars 2012
har man kört åt helvete och slagit i skallen ska hjälmen kasseras oavsett om den sprack eller inte...
och hellre sprucken hjälm än sprucket huvud, spricker hjälmen istället för skallen så gjorde den ju sitt jobb?  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

2 411 Inlägg
29 mars 2012
TS_quattro skrev:
har man kört åt helvete och slagit i skallen ska hjälmen kasseras oavsett om den sprack eller inte...
och hellre sprucken hjälm än sprucket huvud, spricker hjälmen istället för skallen så gjorde den ju sitt jobb?  smile

Jo jag bytte hjälm efter crashen där skiten sprack ^^  bytte till ytterligare en nolan

Administratör
2 981 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Shoei är grejjen ! Finns ofta billigt att köpa på www.louis.de eller www.fc-moto.de

Masterworks
29 mars 2012
Goffen skrev:
Shoei är grejjen ! Finns ofta billigt att köpa på www.louis.de eller www.fc-moto.de

Kan bara hålla med! smile

Snäll pöjk
703 Inlägg
29 mars 2012
Har en budget MDS för tillfället..

Någon som vet förresten om det finns något avgas (kort pipa som r6 års.-07) till första generationen r6 (-98 till -02)? Har själv inte hittat ngt men vore grymt!
Eller hur är passformen från en -07 till en -02?

248 Inlägg
29 mars 2012
mangedif skrev:
Har en budget MDS för tillfället..

Någon som vet förresten om det finns något avgas (kort pipa som r6 års.-07) till första generationen r6 (-98 till -02)? Har själv inte hittat ngt men vore grymt!
Eller hur är passformen från en -07 till en -02?

Lär ju bröla en hel del.

http://www.ebay.com/itm/2003-2005-R6-Ex … mp;vxp=mtr

You can´t write fun with a straight line.

Administratör
2 981 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
mm R6 06- framåt har ju ljudämparen under motorn "den största delen" så den funkar med ett sånt kort rör medans -06 har allt i burken så vill du åka omkring o låta som ett reaplan så doit !

Snäll pöjk
703 Inlägg
30 mars 2012
Nja men menar om senare årsmodellers avgasrör passar tidigaste modellen, med ljuddämpare och allt. Eller är det möjligt att montera det, om inte vad skiljer?

248 Inlägg
30 mars 2012
mangedif skrev:
Nja men menar om senare årsmodellers avgasrör passar tidigaste modellen, med ljuddämpare och allt. Eller är det möjligt att montera det, om inte vad skiljer?

Ljuddämpare och grenrör är i ett paket om jag inte är helt senil. Bara sista lilla ljuddämparsnutten som är lös.
Skulle inte tro att allt det passar rakt av men vet inte med säkerhet.

Snäll pöjk
703 Inlägg
30 mars 2012
Okej. sitter ljuddämparen i grenröret blir det nog svårt :-\. Tycker det känns så klumpigt nu med den stora originalpipan på sidan. kanske finns någin annan lösning?

248 Inlägg
30 mars 2012
mangedif skrev:
Okej. sitter ljuddämparen i grenröret blir det nog svårt :-\. Tycker det känns så klumpigt nu med den stora originalpipan på sidan. kanske finns någin annan lösning?

Finns en myriad av slipon till din moppe juh. Bara leta.

Här är en del iaf.

http://www.motoaction.se/mc/avgassystem/mivv-slipon

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
31 mars 2012
Jävla tur att man var och servade hojen igår, att åka till Nässjö på två hjul idag hade inte varit någon höjdare...
Fick lite feedback på varför den gått som en påse nötter till och från, luftfiltret var igensatt med en halv grusväg, hoppsan...
Blir även till att peta i en powercommander nu i sommar, ska bara vänta på skatteåterbäringen PC + K&N-filter = 4200 spänn, tillbaks på skatten: 4265 (exklusive avdrag) ser det som ett tecken... bara å handla...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök