3348
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Muttley
24 november 2008
leksak skrev:
tkd_rille skrev:
leksak skrev:
Hojen får se ut hur fan den vill om den känns som en dröm att köra smile

njaaa de får den inte smile jag är lite utseende fixerad på just hojjar smile ska vara välpolerat smile

Jag tvättar min ett par ggr per säsong, ser efter delar o smörjer kedja o sånt som har med funktion o allt sånt att göra, men tvätta för att den ska skina, fan heller..de ska användas o märkas att det används..
Har ett splitter nytt kåpset liggandes ifall nästa ägare vill ha det polerat o fint tongue

okej smile jag tvättar min nästan efter varje långtur man kört smile och oljar in kedjan om de har varit blött smile.
här ska de klart se nytt ut smile

Kanon..
1 473 Inlägg
24 november 2008
tkd_rille skrev:
leksak skrev:
tkd_rille skrev:

njaaa de får den inte smile jag är lite utseende fixerad på just hojjar smile ska vara välpolerat smile

Jag tvättar min ett par ggr per säsong, ser efter delar o smörjer kedja o sånt som har med funktion o allt sånt att göra, men tvätta för att den ska skina, fan heller..de ska användas o märkas att det används..
Har ett splitter nytt kåpset liggandes ifall nästa ägare vill ha det polerat o fint tongue

okej smile jag tvättar min nästan efter varje långtur man kört smile och oljar in kedjan om de har varit blött smile.
här ska de klart se nytt ut smile

Heh, ja de bra att man ser efter sakerna, själv har man inte ork te de annat än de som behövs, lite flugor o skit har ingen hoj dött av big_smile ...

Neerd
1 596 Inlägg
26 november 2008
plz starta en mc del på forumet=D

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Muttley
26 november 2008
alex_side skrev:
plz starta en mc del på forumet=D

ja håller med dig smile, de kan chrizz ge oss till julklapp wink

Mr.RoadRage
428 Inlägg
28 november 2008

Hoppsan! Så skall de se ut!!!!!!!! cool

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Administratör
2 990 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Jag "kör" min nästan varje dag men dock i vardagsrummets värme hehe smile

En kopp av den svarta såsen...

Fisketokig
2 997 Inlägg
5 december 2008
Goffen skrev:

Haha, det är ju lite överdrivet.

Var faktiskt ut idag och kollade på Hondan om den stod kvar. Lite sugen blev man allt. Var ju trots allt  3 månader sedan den kördes, ska nog i med batteriet och varmköra den nå tag igen.

Ska dock sälja den till årsskiftet eller när pappren nu skrivs.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Muttley
6 december 2008
ska faktiskt ut med min gsx400 idag smile, lite motionskörning för den då kanske en eventuell köpare kommer imorron och ska titta på den.

tror jag tar ut min cbr en sväng ändå när jag måste plocka ut den med.

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 december 2008
Calles skrev:
Goffen skrev:

Hehe nice big_smile

Sj så kunde jag inte låta bli när det ändå var plusgrader roll
Fast jag har ju å andra sidan precis köpt min första hoj tongue
(redan börjat spara pengar till uppbyte om 1,5år då jag får
börja köra stor hoj)

Martin 9-3 skrev:
Ska dock sälja den till årsskiftet eller när pappren nu skrivs.

Vad blir det för ny båge till våren då? smile

Blir nog ingen ny båge, är dock sugen på en quad.
Troligen blir det min far som köper hondan så jag kommer nog ha möjligheterna kvar att åka när jag vill.
Jag har haft den i hans garage och sen har han en egen Honda sen tidigare.

Kort sagt så är det bättre att han äger en MC som jag får låna och att jag äger en quad som han får låna, tjänster och gentjänster.

Om vi åker lika mycket på dem båda 2 så är det bäst så. Iofs är försäkringen på quaden 1800:- dyrare på mig men hondan är 35 papp billigare att helförsäkra + att farsgubben får en roligare hoj...

Det roliga är att trots att den förvaras på exakt samma plats och inte körs en meter, bara är garageförsäkrad och avställd så kostar den 10ggr mer på mig än hos en 55+ yikesyikesyikes
OK om det skiljer mycket på trafik/halv/helförsäkringar men det är väl bara inse att det är 10ggr så stor risk att den brinner upp eller blir stulen när jag låser in den.
Ligger väl statistik på att otroligt många ungdomar fumlar med nyckeln just precis när den ska låsas in för vintern och i all hast spiller ut massa bränsle och lyckas få den att självantända hmm Jag är då väldigt tacksam att jag överlevde i år. Tur att jag slipper låsa nästa gång.  roll

(Kan finnas ironi i ovanstående text, men bara lite)

blacken
28 januari 2009
Hydet Hillclimb är flyttad till Den 23/5 i stället för den första helgen i Augusti..

blacken
21 februari 2009
http://www.bike.se:80/content/2988/
Norton is back!!..smile. och vägarna börjar att torka upp, snart så börjar livet igen..
Senast redigerat av blacken (21 februari 2009)

Administratör
2 990 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Japp det börjar närma sig ! Dock tror jag nog det tar en månad till eller 2 innan det är riktigt gött !

blacken
21 februari 2009
Goffen skrev:
Japp det börjar närma sig ! Dock tror jag nog det tar en månad till eller 2 innan det är riktigt gött !

Joo, det här är den värsta tiden på året, värre än när man var liten och väntade på Julen. Tiden går så förblästrat sakta..

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 februari 2009
MC-stället tvättat och klart. Alla skydd är på plats igen (tog en j**la tid på mina kläder) smile

Batteriet är nyladdat och ska nog provstarta den imorgon om jag hinner innan det blir mörkt.

Sen kan man krypa in och vänta ett par månader till smile

Administratör
2 990 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
samma här allt är klart, dom nya däcken är monterade skinnstället hänger redo i skåpet nytt ryggskydd är inhandlat.... så du kommer åka lite på din i år då martin 9-3 ? smile

1 723 Inlägg
21 februari 2009
varför hitta jag den här tråden? nu vill jag ju ha kortet ÄNNU mer! lämpet är iaf ansökt och böcker är beställda smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 februari 2009
Goffen skrev:
samma här allt är klart, dom nya däcken är monterade skinnstället hänger redo i skåpet nytt ryggskydd är inhandlat.... så du kommer åka lite på din i år då martin 9-3 ? smile

Nya däck? tongue

Javisst, nu kommer det nog bli lite åkande av, kommer köra helförsäkrat i år också. Roligare att köra då.
Läste lite om de som kört halvförsäkrat som jag körde innan och sen vart med om olycka som de själv inte var vållande till men ändå åkte på både fysiska och ekonomiska smällen.

Det var bla en som fick väja för utkörande bil, lyckades halvt men repade till bilen och la ner och kvaddade hojen men blev ändå dömd som vållande till skadan. Motorcyklister med sporthojar har visst inte så tunga ord i "ord mot ord" har jag märkt.

Så med trygga försäkringar så kommer det nog bli mer än de 120 milen förra året. Kanske även jag kan få ett däckbyte befogat 2009/2010 wink

Edit: Jobbar iofs hela sommaren, blir det som 2008 att det regnar på helger och kvällar blir man ju tokig sad
Senast redigerat av Martin 9-3 (21 februari 2009)

Administratör
2 990 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Jag brännde ju 600mil nästan från juli augusti och halva september så såååå dåligt kan det inte varit ?

Trätekniker
387 Inlägg
21 februari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/37045/177456_cab891.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37045/177465_xcw3lh.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37045/177460_36z5a0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37045/177455_k0907a.jpg

Blev några mil i sommras.
-05 R6
Gjort allt på hojen själv
Senast redigerat av oleg (21 februari 2009)

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

Administratör
2 990 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
ÅÅh nice ser riktigt roligt ut ! Banstuket på hojjen men ändå godkännd för gata?

Sök