Calles skrev:
Goffen skrev:
Jag "kör" min nästan varje dag men dock i vardagsrummets värme hehe

Hehe nice

Sj så kunde jag inte låta bli när det ändå var plusgrader

Fast jag har ju å andra sidan precis köpt min första hoj

(redan börjat spara pengar till uppbyte om 1,5år då jag får
börja köra stor hoj)
Martin 9-3 skrev:
Ska dock sälja den till årsskiftet eller när pappren nu skrivs.
Vad blir det för ny båge till våren då?

Blir nog ingen ny båge, är dock sugen på en quad.
Troligen blir det min far som köper hondan så jag kommer nog ha möjligheterna kvar att åka när jag vill.
Jag har haft den i hans garage och sen har han en egen Honda sen tidigare.
Kort sagt så är det bättre att han äger en MC som jag får låna och att jag äger en quad som han får låna, tjänster och gentjänster.
Om vi åker lika mycket på dem båda 2 så är det bäst så. Iofs är försäkringen på quaden 1800:- dyrare på mig men hondan är 35 papp billigare att helförsäkra + att farsgubben får en roligare hoj...
Det roliga är att trots att den förvaras på exakt samma plats och inte körs en meter, bara är garageförsäkrad och avställd så kostar den 10ggr mer på mig än hos en 55+

OK om det skiljer mycket på trafik/halv/helförsäkringar men det är väl bara inse att det är 10ggr så stor risk att den brinner upp eller blir stulen när jag låser in den.
Ligger väl statistik på att otroligt många ungdomar fumlar med nyckeln just precis när den ska låsas in för vintern och i all hast spiller ut massa bränsle och lyckas få den att självantända

Jag är då väldigt tacksam att jag överlevde i år. Tur att jag slipper låsa nästa gång.
(Kan finnas ironi i ovanstående text, men bara lite)