Kan ju bara tänka mig in i en sån situation.
En helt okänd människa frågar mig om jag vill låna ut min nya enduro för 70 papp. Personen vill prova då han eller hon aldrig kört förr och vill känna på hur det är.
Det första man skulle misstänka är ju att det står en minibuss i buskarna och vips är enduron borta och omöjlig att få igen, sen skulle man ta för givet att hojen skulle köras dåligt och med stor sannolikhet köras omkull av en ovan förare, det är ju inte precis som en stor moppe.
Och varför skulle man ens chansa och utsätta sig för ett sånt läge?
Folk kanske är väldigt godtrogna och snälla men aldrig i helvete att någon annan än de man verkligen kan lita på skulle få låna.
Jag skulle då aldrig utsätta någon annan för sånt läge. Skulle aldrig komma på tanke att be om att få låna.
Nä, fixa detta med en återförsäljare som handskas dagligen med testpiloter och däcksparkare.
Provkörde aldrig någon bil eller provkörde aldrig hojen. Köper man bra saker så blir man nöjd. Bara krångel att provköra för alla parter. Snabb och enkel affär med goda möjligheter att förhandla priset och pengarna i näven är det som gäller.
Hålla på vela och tveka och prova hit och dit och sen räkna på månadspriser och hem å tänka och fråga frugan och banken hej å hå. Välkommen till 2009