3244
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Administratör
2 990 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Vad gäller mc försäljning håller jag med Martin 9-3 för det är skitvanligt att folk kör iväg med hojjen utan att komma tillbaka och eftersom hojjen har 5års garanti så behövs ingen "funktionskontroll" Så den som ska köpa min hoj får oxo lämna hela köpesumman om han eller hon måste provköra... Vad gäller Enduro alt cross så behöver ju inte den med den nyaste hojjen låna ut sin och det går att ta nån typ av pant där med dock är det väl rimligt att åka dit med egen cross och prova, jag menar det är ju skitkul bara att handla en hoj och ut o gee !

En kopp av den svarta såsen...

4 506 Inlägg
11 mars 2009
Annars får man väll göra som när jag sålde min GoKart.
Killen som skulle köpa den hade aldrig kört annat än hyrcart innan.
Så jag körde den så fick han kolla på och se att den gick som den
skulle. haha

Kan du andas kan du dö.

Kanon..
1 473 Inlägg
11 mars 2009
Goffen skrev:
Vad gäller mc försäljning håller jag med Martin 9-3 för det är skitvanligt att folk kör iväg med hojjen utan att komma tillbaka och eftersom hojjen har 5års garanti så behövs ingen "funktionskontroll" Så den som ska köpa min hoj får oxo lämna hela köpesumman om han eller hon måste provköra... Vad gäller Enduro alt cross så behöver ju inte den med den nyaste hojjen låna ut sin och det går att ta nån typ av pant där med dock är det väl rimligt att åka dit med egen cross och prova, jag menar det är ju skitkul bara att handla en hoj och ut o gee !

En splitter ny hoj kan jag tänka mig att inte provköra, men skulle inte få för mig att köpa en 2 år gammal hoj tex utan provkörning o att ens ha me mig närmare 100k kontant skulle inte falla mig in, ännu mindre skulle jag få för mig att lämna den summan pengar i någon annans händer.

Men vi är alla olika o man köper o säljer sina prylar på vilket sätt man vill.wink

Muttley
11 mars 2009
hmmm jag skulle adlrig i hela mitt liv köpa något alls av någon privat utan att ens få prova varan. jag har alltid någon med mig när jag provkör och den står kvar hos säljaren till jag kommer tillbaka.
Och alla får prova splitternya hojjarna av firman som man handlar av.
igentligen bara dumheter att inte låta folk köpa, mindre chans att sälja då.

sålde min sukki igår, de kom 7smile och lämnade lite över 11. men de var en skruv till kylaren som gått sönder med, men de fick den tiden de behövde för att kolla igenom exakt allt och provköra som de ville. och den blev såld.

Administratör
2 990 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Men vad är det ni ska provköra? Vad gäller att testa att varan funkar så är det 5års garanti på yamaha honda och sucki... Minsta lilla "fel" så är det bara att lämna in den och få det fixat gratis. En äldre hoj som inte har garanti kan jag förstå att man vill testa så att den funkar.... men inte så nya maskiner som jag och martin har...

Sleeper
3 084 Inlägg
11 mars 2009
Nu har jag fått besiktning igen men besiktade ifjol fattar inte är det inte vartannat år det ska besiktigas?
hojjen är en 96-a om det spelar någon roll.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Administratör
2 990 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Nya regler:
Besiktning ska ske senast 48 månader efter det att fordonet har tagits i trafik första gången, och därefter senast 24 månader efter senast godkända kontrollbesiktning.
Gamla regler:
Besiktning ska ske senast 24 månader efter det att fordonet har tagits i trafik första gången, och därefter senast 24 månader efter senast godkända kontrollbesiktning. När fordonet varit i trafik i 10 år ändras tidsintervallet och fordonet ska besiktas senast 12 månader efter föregående kontrollbesiktning.
Exempel på de nya reglerna:
– En motorcykel som tagits i trafik i maj 2002 ska besiktas första gången senast maj 2006.
– En lätt släpvagn som tagits i trafik första gången 1989 och har blivit godkänd vid en kontrollbesiktning i maj 2003 ska besiktas under maj 2005.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 mars 2009
När kommer garaget tillåta att man lägger upp hojjar då? Jag fattar inte riktigt vad det är som hindrar det.

Administratör
2 990 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Många faktorer, div databaser med hojmärken osv kommer kanske i framtiden men inget är aktuellt just precis nu !

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 mars 2009
Goffen skrev:
Nya regler:
Besiktning ska ske senast 48 månader efter det att fordonet har tagits i trafik första gången, och därefter senast 24 månader efter senast godkända kontrollbesiktning.
Gamla regler:
Besiktning ska ske senast 24 månader efter det att fordonet har tagits i trafik första gången, och därefter senast 24 månader efter senast godkända kontrollbesiktning. När fordonet varit i trafik i 10 år ändras tidsintervallet och fordonet ska besiktas senast 12 månader efter föregående kontrollbesiktning.
Exempel på de nya reglerna:
– En motorcykel som tagits i trafik i maj 2002 ska besiktas första gången senast maj 2006.
– En lätt släpvagn som tagits i trafik första gången 1989 och har blivit godkänd vid en kontrollbesiktning i maj 2003 ska besiktas under maj 2005.

Ah. Tackar. Då är det utrett.

Tänkte att det skulle vara 5år eller 3 år men stämde dåligt med mina papper och när kontrollbesikningen ska göras. Så var det 4år tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 mars 2009
Goffen skrev:
Många faktorer, div databaser med hojmärken osv kommer kanske i framtiden men inget är aktuellt just precis nu !

Tror att garaget som forum blir enbart positivt av en mc-del så det är synd om det inte utvecklas till hojsäsongen. Tror verkligen att det skulle bli uppskattat.

Tekniskt sett så kan det inte vara mycket jobb att lägga till mc-forum och utforma galleri och få en MC-flik lika som bilar.

Videoavdelningen innehåller ju redan en hel del mc-klipp. Kör hårt! smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Smålänning
7 887 Inlägg
11 mars 2009
Även jag går i tankar på MC-kort smile Har redan bestämt hojmodell wink

Hondas CB från slutet på 60-talet -typ 79 är så jävla fina big_smile

Kolla bara big_smile

http://www.bikez.com/pictures/honda/1974/9629_0_1_2_cb%20250%20disc_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg

http://dspace.dial.pipex.com/graham_c/Reference/CB550F%20Full%20copy.JPG

http://farm4.static.flickr.com/3292/2324751168_f6b4074ce8.jpg

Frågan är vilken motorstorlek man ska välja. För min del blir det A1-behörighet (begränsad/mellan... Max 25 kW) och där klassar 250:in in ostrypt. Strypningar finns att få tag på till både 500 och 750, men känns ändå som att en 250 är precis lagom som nybörjarhoj smile Dessa gamla CB är varken dyra i drift eller försäkring heller då dem går in under classica på Bilsport & MC.

Råd önskas från er mer erfarna hojåkare smile OBS! Nått med plast på vill jag inte ha wink
Senast redigerat av twin_cam (11 mars 2009)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kanon..
1 473 Inlägg
11 mars 2009
Goffen skrev:
Men vad är det ni ska provköra? Vad gäller att testa att varan funkar så är det 5års garanti på yamaha honda och sucki... Minsta lilla "fel" så är det bara att lämna in den och få det fixat gratis. En äldre hoj som inte har garanti kan jag förstå att man vill testa så att den funkar.... men inte så nya maskiner som jag och martin har...

Jasså, vilken garanti täcker en ramsne hoj som förra ägaren lagat upp med delar från ebay?
Bara för att en hoj hara 5 års garanti så är ju inte det någon garanti för att den är felfri eller har fel som fixas på garanti.
Jag personligen la inte någon vikt i att kolla motorn på min hoj då den hade garanti kvar då men däremot ser jag till så att ram, gafflar, bromsar osv är som det ska vara innan jag köper något.

blacken
11 mars 2009
twin_cam skrev:
Även jag går i tankar på MC-kort smile Har redan bestämt hojmodell wink

Hondas CB från slutet på 60-talet -typ 79 är så jävla fina big_smile

Kolla bara big_smile

http://www.bikez.com/pictures/honda/197 … 0user..jpg

http://dspace.dial.pipex.com/graham_c/R … 20copy.JPG

http://farm4.static.flickr.com/3292/232 … 074ce8.jpg

Frågan är vilken motorstorlek man ska välja. För min del blir det A1-behörighet (begränsad/mellan... Max 25 kW) och där klassar 250:in in ostrypt. Strypningar finns att få tag på till både 500 och 750, men känns ändå som att en 250 är precis lagom som nybörjarhoj smile Dessa gamla CB är varken dyra i drift eller försäkring heller då dem går in under classica på Bilsport & MC.

Råd önskas från er mer erfarna hojåkare smile OBS! Nått med plast på vill jag inte ha wink

En SV 650, eller en LS 650, VN 800..typ..
eller en GSX 750 av lite äldre modell..
Senast redigerat av blacken (11 mars 2009)

Administratör
2 990 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
leksak skrev:
Goffen skrev:

Jasså, vilken garanti täcker en ramsne hoj som förra ägaren lagat upp med delar från ebay?
Bara för att en hoj hara 5 års garanti så är ju inte det någon garanti för att den är felfri eller har fel som fixas på garanti.
Jag personligen la inte någon vikt i att kolla motorn på min hoj då den hade garanti kvar då men däremot ser jag till så att ram, gafflar, bromsar osv är som det ska vara innan jag köper något.

Ja nu pratade inte jag hoj generellt utan MIN hoj, och jag tror inte en hoj med så fet aluram eller magnesium kan bli ramsne utan div sprickor osv. Men ok är det så att köparen absolut måte provköra så kan jag göra som martin med då och ta hela köpesumman utan prut i kontatanter och hålla dom medans nån ev provkör då....

110 Inlägg
12 mars 2009
En MC-del på Gorg hade varit trevligt!

Åker själv runt på den här pärlan
https://www1.garaget.org/gallery/archive/15530/526493_4eizbv.jpg
Suzuki Gsxr 600 K4

64 Inlägg
12 mars 2009
Kan också bidra med bild på min skönhet!cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53195/591770_3rx7tx.jpg
Min "lilla" leksak! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53195/591771_u7p5d5.jpg
big_smile

Administratör
2 990 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
ååååååh nu börjar det hända grejjer i tråden ! Ös på med mera läckra bilder !!!!

64 Inlägg
12 mars 2009
Kan det inte bli sommar snart?!!!mad Kliar i fingrarna:D

Med.lem
3 759 Inlägg
12 mars 2009
M3rL skrev:
En MC-del på Gorg hade varit trevligt!

Åker själv runt på den här pärlan
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 4eizbv.jpg
Suzuki Gsxr 600 K4

*Dunk!*

sorry, rammlade av stolen.

(VILL HAAA)
Senast redigerat av Mr_EmCom (12 mars 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök