3249
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

9 108 Inlägg
12 mars 2009
#521
Mr_EmCom skrev:
M3rL skrev:
En MC-del på Gorg hade varit trevligt!

Åker själv runt på den här pärlan
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 4eizbv.jpg
Suzuki Gsxr 600 K4

*Dunk!*

sorry, rammlade av stolen.


(VILL HAAA)

GAH en av dom snyggaste hojar jag sett fanimej, vill också ha! Ramlar efter dig EmCom big_smile


Kanon..
1 473 Inlägg
12 mars 2009
#522
Goffen skrev:
leksak skrev:
Goffen skrev:
Men vad är det ni ska provköra? Vad gäller att testa att varan funkar så är det 5års garanti på yamaha honda och sucki... Minsta lilla "fel" så är det bara att lämna in den och få det fixat gratis. En äldre hoj som inte har garanti kan jag förstå att man vill testa så att den funkar.... men inte så nya maskiner som jag och martin har...

Jasså, vilken garanti täcker en ramsne hoj som förra ägaren lagat upp med delar från ebay?
Bara för att en hoj hara 5 års garanti så är ju inte det någon garanti för att den är felfri eller har fel som fixas på garanti.
Jag personligen la inte någon vikt i att kolla motorn på min hoj då den hade garanti kvar då men däremot ser jag till så att ram, gafflar, bromsar osv är som det ska vara innan jag köper något.

Ja nu pratade inte jag hoj generellt utan MIN hoj, och jag tror inte en hoj med så fet aluram eller magnesium kan bli ramsne utan div sprickor osv. Men ok är det så att köparen absolut måte provköra så kan jag göra som martin med då och ta hela köpesumman utan prut i kontatanter och hålla dom medans nån ev provkör då....

Okey, man kan helt enkelt lita på säljarens ord sålänge det finns garanti kvar på hojen.
Konstigt att jag lyckats provköra hojar med flera års garanti kvar o som ser hur fina ut som helst men ändå går det knappt köra hojen för saker är fel.
Ramen kan vara sne utan sprickor/sprickor som inte syns under all plast, bromsskivorna kan va skeva osv osv, finns massor av saker man inte märker utan en provkörning.
Som jag sa tidigare så säljer o köper alla sina saker på sitt sätt o de funkar säkert bra vilket man än använder, men jag är inte spekulant på en hoj jag inte får provköra iaf....

Oh well, te veckan blir det förhoppningsvis äntligen crossköp, bara denna inte e lika risig som allt annat skit där ute big_smile..
Sen blir de te o motardkitta o brumma satan big_smile..


Smålänning
7 887 Inlägg
12 mars 2009
#523
blacken skrev:
twin_cam skrev:
Även jag går i tankar på MC-kort smile Har redan bestämt hojmodell wink

Hondas CB från slutet på 60-talet -typ 79 är så jävla fina big_smile

Kolla bara big_smile

http://www.bikez.com/pictures/honda/197 … 0user..jpg

http://dspace.dial.pipex.com/graham_c/R … 20copy.JPG

http://farm4.static.flickr.com/3292/232 … 074ce8.jpg

Frågan är vilken motorstorlek man ska välja. För min del blir det A1-behörighet (begränsad/mellan... Max 25 kW) och där klassar 250:in in ostrypt. Strypningar finns att få tag på till både 500 och 750, men känns ändå som att en 250 är precis lagom som nybörjarhoj smile Dessa gamla CB är varken dyra i drift eller försäkring heller då dem går in under classica på Bilsport & MC.

Råd önskas från er mer erfarna hojåkare smile OBS! Nått med plast på vill jag inte ha wink

En SV 650, eller en LS 650, VN 800..typ..
eller en GSX 750 av lite äldre modell..

Av dem va det ju bara LS650 och VN800 som va mininamt med plast på tongue wink

Glidare i all ära smile , men jag gillar "klassiker" stuket mer smile

Men du tycker man ska köpa stort och stypa istället för smått och ostrypt?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kanon..
1 473 Inlägg
12 mars 2009
#524
twin_cam skrev:
blacken skrev:
twin_cam skrev:
Även jag går i tankar på MC-kort smile Har redan bestämt hojmodell wink

Hondas CB från slutet på 60-talet -typ 79 är så jävla fina big_smile

Kolla bara big_smile

http://www.bikez.com/pictures/honda/197 … 0user..jpg

http://dspace.dial.pipex.com/graham_c/R … 20copy.JPG

http://farm4.static.flickr.com/3292/232 … 074ce8.jpg

Frågan är vilken motorstorlek man ska välja. För min del blir det A1-behörighet (begränsad/mellan... Max 25 kW) och där klassar 250:in in ostrypt. Strypningar finns att få tag på till både 500 och 750, men känns ändå som att en 250 är precis lagom som nybörjarhoj smile Dessa gamla CB är varken dyra i drift eller försäkring heller då dem går in under classica på Bilsport & MC.

Råd önskas från er mer erfarna hojåkare smile OBS! Nått med plast på vill jag inte ha wink

En SV 650, eller en LS 650, VN 800..typ..
eller en GSX 750 av lite äldre modell..

Av dem va det ju bara LS650 och VN800 som va mininamt med plast på tongue wink

Glidare i all ära smile , men jag gillar "klassiker" stuket mer smile

Men du tycker man ska köpa stort och stypa istället för smått och ostrypt?

http://www.blocket.se/vi/20560574.htm?ca=8_s dedär e ruggigt bra hojar..
SV650 som nämnts tidigare så är det SV650N som är "plastlös" tongue http://www.blocket.se/vi/20429434.htm?ca=8_s&last=1


Sleeper
3 084 Inlägg
12 mars 2009
#525
twin_cam skrev:
blacken skrev:
twin_cam skrev:
Även jag går i tankar på MC-kort smile Har redan bestämt hojmodell wink

Hondas CB från slutet på 60-talet -typ 79 är så jävla fina big_smile

Kolla bara big_smile

http://www.bikez.com/pictures/honda/197 … 0user..jpg

http://dspace.dial.pipex.com/graham_c/R … 20copy.JPG

http://farm4.static.flickr.com/3292/232 … 074ce8.jpg

Frågan är vilken motorstorlek man ska välja. För min del blir det A1-behörighet (begränsad/mellan... Max 25 kW) och där klassar 250:in in ostrypt. Strypningar finns att få tag på till både 500 och 750, men känns ändå som att en 250 är precis lagom som nybörjarhoj smile Dessa gamla CB är varken dyra i drift eller försäkring heller då dem går in under classica på Bilsport & MC.

Råd önskas från er mer erfarna hojåkare smile OBS! Nått med plast på vill jag inte ha wink

En SV 650, eller en LS 650, VN 800..typ..
eller en GSX 750 av lite äldre modell..

Av dem va det ju bara LS650 och VN800 som va mininamt med plast på tongue wink

Glidare i all ära smile , men jag gillar "klassiker" stuket mer smile

Men du tycker man ska köpa stort och stypa istället för smått och ostrypt?

Jag skulle lätt köpt en Norton commando eller dominator som förstahoj om man haft råd LJUD PORR!!tongue
fast det är ju inte en nybörjarhoj förstås mycket skruvi skruvi smile
Men man skulle haft en hoj för varje tillfälle En Goldwing 1800 en offroad, en cross motard, en Supersport ducati, en KTM 1190 RC8-R, en tvåögd buell, osså en KTM Superduke,  osså Norton, +någon veteranare till velocette kanske smile
edit:
oj + en Orangecounty custom
Senast redigerat av Sushikocken (12 mars 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Smålänning
7 887 Inlägg
12 mars 2009
#526
leksak skrev:
http://www.blocket.se/vi/20560574.htm?ca=8_s dedär e ruggigt bra hojar..
SV650 som nämnts tidigare så är det SV650N som är "plastlös" tongue http://www.blocket.se/vi/20429434.htm?ca=8_s&last=1

Ja, har kollat på dom nyare CB. Ser rätt bra ut smile och många körskolor har dom så det måste ju vara bra hojar smile

Ja, N-modellen såg bättre ut än dne vanliga wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kanon..
1 473 Inlägg
12 mars 2009
#527
twin_cam skrev:
leksak skrev:
http://www.blocket.se/vi/20560574.htm?ca=8_s dedär e ruggigt bra hojar..
SV650 som nämnts tidigare så är det SV650N som är "plastlös" tongue http://www.blocket.se/vi/20429434.htm?ca=8_s&last=1

Ja, har kollat på dom nyare CB. Ser rätt bra ut smile och många körskolor har dom så det måste ju vara bra hojar smile

Ja, N-modellen såg bättre ut än dne vanliga wink

Körde själv upp på en sån, ruggigt lättkörda o driftsäkra.
Modellen har ju inte ändrat sig så jättemycket i utseende så sålänge man inte prompt vill ha en 60-70-talare eller att de skiljer nåt enormt i försäkring osv så skulle iaf jag köpa en sen 90, tidigt 2000.


blacken
12 mars 2009
#528
Sushikocken skrev:
twin_cam skrev:
blacken skrev:
En SV 650, eller en LS 650, VN 800..typ..
eller en GSX 750 av lite äldre modell..

Av dem va det ju bara LS650 och VN800 som va mininamt med plast på tongue wink

Glidare i all ära smile , men jag gillar "klassiker" stuket mer smile

Men du tycker man ska köpa stort och stypa istället för smått och ostrypt?

Jag skulle lätt köpt en Norton commando eller dominator som förstahoj om man haft råd LJUD PORR!!tongue
fast det är ju inte en nybörjarhoj förstås mycket skruvi skruvi smile
Men man skulle haft en hoj för varje tillfälle En Goldwing 1800 en offroad, en cross motard, en Supersport ducati, en KTM 1190 RC8-R, en tvåögd buell, osså en KTM Superduke,  osså Norton, +någon veteranare till velocette kanske smile
edit:
oj + en Orangecounty custom

Jo det förstås, om du tjackar en Norton Commando så får du både lära dig att köra och mecka, mestadels det sista.
Annars så är dom häringa ett bra val
http://www.blocket.se/vi/20600509.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/19624560.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/20654454.htm?ca=11_s

Men Sv:n är effektbegränsad så den kan du köra med "begränsad" lapp.
Senast redigerat av blacken (12 mars 2009)

148 Inlägg
13 mars 2009
#529
En liten fråga bara, har alltid älskat att friheten med att åka runt på 2 hjul så jag e riktigt sugen på att ta mc-kort när tillfället kommer.

Om man väl redan har körkort. Hur svårt är de då att ta mc-kort?

Sleeper
3 084 Inlägg
13 mars 2009
#530
MrNinja skrev:
En liten fråga bara, har alltid älskat att friheten med att åka runt på 2 hjul så jag e riktigt sugen på att ta mc-kort när tillfället kommer.

Om man väl redan har körkort. Hur svårt är de då att ta mc-kort?

Är väl lite svårare än bil men har du balans på hojjen och håller positioner så är det inge större problem. Har man däremot B- kort innan så är det ju en stor fördel också smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
13 mars 2009
#531
MrNinja skrev:
En liten fråga bara, har alltid älskat att friheten med att åka runt på 2 hjul så jag e riktigt sugen på att ta mc-kort när tillfället kommer.

Om man väl redan har körkort. Hur svårt är de då att ta mc-kort?

Beror ju helt på, jag tog 3 lektioner.


Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
13 mars 2009
#532
leksak skrev:
MrNinja skrev:
En liten fråga bara, har alltid älskat att friheten med att åka runt på 2 hjul så jag e riktigt sugen på att ta mc-kort när tillfället kommer.

Om man väl redan har körkort. Hur svårt är de då att ta mc-kort?

Beror ju helt på, jag tog 3 lektioner.

Bror ju som sagt på hur mycket du behöver lära dig om själva körningen. Har du B-kort kan du ju förhoppningsvis den mesta teorin redan.

Jag gick på körskola bara för att jag inte kunde köra upp med min egen motorcykel:( Och då ville de ju naturligtvis att jag skulle ta några lektioner också, helt meningslöst i detta fall då den trafikläraren inte verkade kunna köra motorcykel själv(deras ordinarie lärare hade precis slutat).

En sak jag kom att tänka på hur många av er är det som vet vad "mot styrning" är för någon? Har märkt att det ofta förekommer att mc-förare inte har en aning om vad det är. Bland annat denna trafik-läraren.

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

Oseriös Aktör
592 Inlägg
13 mars 2009
#533
Helt appropå... Är det nån annan som cyklar på vintern?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60104/592941_iv20qf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60104/592939_x2qr1k.jpg
För jävla fint

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Kanon..
1 473 Inlägg
13 mars 2009
#534
nicnir90 skrev:
leksak skrev:
MrNinja skrev:
En liten fråga bara, har alltid älskat att friheten med att åka runt på 2 hjul så jag e riktigt sugen på att ta mc-kort när tillfället kommer.

Om man väl redan har körkort. Hur svårt är de då att ta mc-kort?

Beror ju helt på, jag tog 3 lektioner.

Bror ju som sagt på hur mycket du behöver lära dig om själva körningen. Har du B-kort kan du ju förhoppningsvis den mesta teorin redan.

Jag gick på körskola bara för att jag inte kunde köra upp med min egen motorcykel:( Och då ville de ju naturligtvis att jag skulle ta några lektioner också, helt meningslöst i detta fall då den trafikläraren inte verkade kunna köra motorcykel själv(deras ordinarie lärare hade precis slutat).

En sak jag kom att tänka på hur många av er är det som vet vad "mot styrning" är för någon? Har märkt att det ofta förekommer att mc-förare inte har en aning om vad det är. Bland annat denna trafik-läraren.

De flesta har noll koll på vad det är och det lärs sällan ut på körskolan, tyvärr.
Det är bland det viktigaste att kunna och vara införstådd i vad det är men få har en aning, man använder sig ofta av det omedvetet dock.


Sleeper
3 084 Inlägg
13 mars 2009
#535
nicnir90 skrev:
leksak skrev:
MrNinja skrev:
En liten fråga bara, har alltid älskat att friheten med att åka runt på 2 hjul så jag e riktigt sugen på att ta mc-kort när tillfället kommer.

Om man väl redan har körkort. Hur svårt är de då att ta mc-kort?

Beror ju helt på, jag tog 3 lektioner.

Bror ju som sagt på hur mycket du behöver lära dig om själva körningen. Har du B-kort kan du ju förhoppningsvis den mesta teorin redan.

Jag gick på körskola bara för att jag inte kunde köra upp med min egen motorcykel:( Och då ville de ju naturligtvis att jag skulle ta några lektioner också, helt meningslöst i detta fall då den trafikläraren inte verkade kunna köra motorcykel själv(deras ordinarie lärare hade precis slutat).

En sak jag kom att tänka på hur många av er är det som vet vad "mot styrning" är för någon? Har märkt att det ofta förekommer att mc-förare inte har en aning om vad det är. Bland annat denna trafik-läraren.

har ingen aning tongue kan det vara att man styr åt motsatt håll för att räta hojen och lägga ner i kurvor?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
13 mars 2009
#536
Sushikocken skrev:
nicnir90 skrev:
leksak skrev:

Beror ju helt på, jag tog 3 lektioner.

Bror ju som sagt på hur mycket du behöver lära dig om själva körningen. Har du B-kort kan du ju förhoppningsvis den mesta teorin redan.

Jag gick på körskola bara för att jag inte kunde köra upp med min egen motorcykel:( Och då ville de ju naturligtvis att jag skulle ta några lektioner också, helt meningslöst i detta fall då den trafikläraren inte verkade kunna köra motorcykel själv(deras ordinarie lärare hade precis slutat).

En sak jag kom att tänka på hur många av er är det som vet vad "mot styrning" är för någon? Har märkt att det ofta förekommer att mc-förare inte har en aning om vad det är. Bland annat denna trafik-läraren.

har ingen aning tongue kan det vara att man styr åt motsatt håll för att räta hojen och lägga ner i kurvor?

Prova att hålla styret med en hand o trycka ifrån o se vad som händer smile
Vilket håll svänger hojen åt om man trycker högerhanden framåt?


Sleeper
3 084 Inlägg
13 mars 2009
#537
leksak skrev:
Sushikocken skrev:
nicnir90 skrev:

Bror ju som sagt på hur mycket du behöver lära dig om själva körningen. Har du B-kort kan du ju förhoppningsvis den mesta teorin redan.

Jag gick på körskola bara för att jag inte kunde köra upp med min egen motorcykel:( Och då ville de ju naturligtvis att jag skulle ta några lektioner också, helt meningslöst i detta fall då den trafikläraren inte verkade kunna köra motorcykel själv(deras ordinarie lärare hade precis slutat).

En sak jag kom att tänka på hur många av er är det som vet vad "mot styrning" är för någon? Har märkt att det ofta förekommer att mc-förare inte har en aning om vad det är. Bland annat denna trafik-läraren.

har ingen aning tongue kan det vara att man styr åt motsatt håll för att räta hojen och lägga ner i kurvor?

Prova att hålla styret med en hand o trycka ifrån o se vad som händer smile
Vilket håll svänger hojen åt om man trycker högerhanden framåt?

okej då var det det alltså svänger åt hööger smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
13 mars 2009
#538
Sushikocken skrev:
leksak skrev:
Sushikocken skrev:

har ingen aning tongue kan det vara att man styr åt motsatt håll för att räta hojen och lägga ner i kurvor?

Prova att hålla styret med en hand o trycka ifrån o se vad som händer smile
Vilket håll svänger hojen åt om man trycker högerhanden framåt?

okej då var det det alltså svänger åt hööger smile

Ja, man svänger åt motsatt håll mot vad styret säger så att säga, fysikens konstiga lagar big_smile
Detta låter självfallet väldigt konstigt i de flestas öron och därför förstår de flesta inte det hela, men för att svänga fort med en hoj måste man använda sig av motstyrning, därför är det väldigt viktigt att vara införstådd i motstyrning.


25 Inlägg
15 mars 2009
#539
Min cbr-1100

Snart e det dax att bota abstinensen  igen


https://www1.garaget.org/gallery/archive/66217/595110_vax381.jpg
Blackbird




https://www1.garaget.org/gallery/archive/66217/595113_mg9llj.jpg





https://www1.garaget.org/gallery/archive/66217/595117_ivmzog.jpg
Senast redigerat av SilverDragonAero (15 mars 2009)

Photographers are violent people. First they frame you, then they shoot you, then they hang you on the wall and just stare at you .
http://www.draken.me/

519 Inlägg
15 mars 2009
#540
leksak skrev:
Sushikocken skrev:
leksak skrev:

Prova att hålla styret med en hand o trycka ifrån o se vad som händer smile
Vilket håll svänger hojen åt om man trycker högerhanden framåt?

okej då var det det alltså svänger åt hööger smile

Ja, man svänger åt motsatt håll mot vad styret säger så att säga, fysikens konstiga lagar big_smile
Detta låter självfallet väldigt konstigt i de flestas öron och därför förstår de flesta inte det hela, men för att svänga fort med en hoj måste man använda sig av motstyrning, därför är det väldigt viktigt att vara införstådd i motstyrning.

Andvänder själv alltid motstyrning när man leker lite..Tycker körskolan ska lära ut vad motstyrning är för något..


Sök