3260
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Med.lem
3 759 Inlägg
28 mars 2009
jtds skrev:
Fick äntligen tummen ur & värmde bort den stora varningsdekalen på tanken.

:tummenupp

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 mars 2009
biltemas cross däck, hur är dom?, tänkte vafan dom kostar bara 299 kr st, du får ju 2 nästan 2 sånna för 1 Maxxis eller dunlop sula?,

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Muttley
28 mars 2009
Goffen skrev:
Polaren har ju en 96a cbr som du har med V&H slipon låter riktigt gött. Det skumma är bara när man kör hanns hoj så slår den ju av vid 12k rpm nånting "rödmarkering" det är ju då min hojj börjar dra riktigt friskt upp till nästan 18k rpm smile

va? men 12 tusen är där maxeffekten kommer på min. Sen rödmarkeringen på 13500. tror varvstoppet ligger lite ovan där=).
Men det duger smile har inte kört några R hojjar ännu och tror jag väntar lite med de hehe.

18 tusen varv? låtter sinnesjukt =9 haha.

blacken
28 mars 2009
jtds skrev:
Fick äntligen tummen ur & värmde bort den stora varningsdekalen på tanken.

Yeeaaah! take a walk on the wild side..big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
29 mars 2009
The_Mechanic skrev:
biltemas cross däck, hur är dom?, tänkte vafan dom kostar bara 299 kr st, du får ju 2 nästan 2 sånna för 1 Maxxis eller dunlop sula?,

De ska såvitt jag hört duga mer än bra för motionärer.
Så det är bara att handla.

35 Inlägg
29 mars 2009
Goffen
Japp, den bakersta för 7800 big_smile

Mr_EmCom
jodå och jag blir omkörd av mopparna med mk dekaler hmm
självklart är den avstrypt big_smile

93 Inlägg
29 mars 2009
Köpte en GSXR1000 K4 nu i veckan, hade en VFR800Fi -98 innan.

http://www.geting.se/image.php/161002-DSCN0080.JPG

3 Inlägg
30 mars 2009
Hmm, jag vet inte vart jag ska lägga tråden, men behöver hjälp innan jag flippar ur me 10 kg släggan?

Fick tag på en ktm 250, 89:a me nybytt kolv, körde en dag, sen dog han. Ej skuren eller så, kompet e bra o han får soppa, rev bort tändplattan utan o tänka mej för, inget märke hur tändplattan ska stå, tändplattan satt löst för övrigt, svänghjulet skadat, men hur jag än gör, finns de gnista?

Det är altså enduro maskinen med enduro system, dvs svänghjul och tändplatta, så man har lyse osv...hur f*n ska den stå för att crossen ska gå rent och bra, dvs ens starta lätt? Jag har letat runt som f*n men hittar inget annat än hur man bygger om elsystemet, hoppas ni kan hjälpa mej.

35 Inlägg
30 mars 2009
Mange_900 skrev:
Köpte en GSXR1000 K4 nu i veckan, hade en VFR800Fi -98 innan.

http://www.geting.se/image.php/161002-DSCN0080.JPG

Snygg:)

Kanon..
1 473 Inlägg
30 mars 2009
Nu har jag nästan bestämt mig för att jag behåller min hoj ett tag te tongue...

Kanon..
1 473 Inlägg
1 april 2009
Sådär, den 2hjuliga vagnparken är uppdaterad lite smile...

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 april 2009
Monterade batteriet i Hondan igår och provstartade. Tvekade inte alls utan väste igång som en vildkatt. Varmkörde rejält. Ljudet när den närmar sig 17.000rpm med omedelbar gasrespons är fan beroendeframkallande smile

Ska plocka isär den och pynta med dubbla xenon, parkeringsbelysningen ska fixas och kanske t.o.m ett slip-on system. Plocka bort regskylten och kanske rensa bakdelen.

Vem behöver regskylt när poliser inte får jaga sporthojar eller omöjligt kan identifiera föraren?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
10mil i eftermiddag blev det ! Jisses va gött det va jag är som ny !

En kopp av den svarta såsen...

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 april 2009
Haha. Skulle vilja se min cykel om jag hade åkt 10 mil här. Det får torka upp några veckor till.

Administratör
2 990 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Lite ringrostig på bakhjulet med men sen gick det bättre efter några försök ! Med lite tur blir det en kanon säsong !

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
2 april 2009
Martin 9-3 skrev:
Monterade batteriet i Hondan igår och provstartade. Tvekade inte alls utan väste igång som en vildkatt. Varmkörde rejält. Ljudet när den närmar sig 17.000rpm med omedelbar gasrespons är fan beroendeframkallande smile

Ska plocka isär den och pynta med dubbla xenon, parkeringsbelysningen ska fixas och kanske t.o.m ett slip-on system. Plocka bort regskylten och kanske rensa bakdelen.

Vem behöver regskylt när poliser inte får jaga sporthojar eller omöjligt kan identifiera föraren?

Polisen får jaga och man har regskylt för att slippa de onödiga tjaffset.
Min regskylt syns nätt o jämt men hittills har den synts tillräckligt för att polisen inte ska försöka stoppa en i onödan åtminstone.
Kör man utan lär de ju åtminstone försöka stoppa en såfort de ser en o jag skulle åtminstone tycka de vore jävligt jobbigt att behöva åka ifrån snuten var o varannan vecka pga de.

Typ....

Sleeper
3 084 Inlägg
2 april 2009
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:

Polisen får jaga och man har regskylt för att slippa de onödiga tjaffset.
Min regskylt syns nätt o jämt men hittills har den synts tillräckligt för att polisen inte ska försöka stoppa en i onödan åtminstone.
Kör man utan lär de ju åtminstone försöka stoppa en såfort de ser en o jag skulle åtminstone tycka de vore jävligt jobbigt att behöva åka ifrån snuten var o varannan vecka pga de.

Typ....

är ju bara wheela konstant smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Supporttekniker
28 Inlägg
3 april 2009
Blev premiär idag smile

Skoda Octavia RS 2007.
Yamaha R6 2008.

Fisketokig
2 997 Inlägg
3 april 2009
Fan fan fan.

Vägen ligger underbart fin och bara väntar...
Men innan man kommer dit så är det 2km ler-väg. Får ta och köra hojen på trailer fram till riksvägen big_smile

Känns lite löjligt att krypköra och sen rengöra däcken också.

Kanon..
1 473 Inlägg
3 april 2009
Hur ska man hinna med att köra nåt egentligen, tänkte ta en tur me crossen idag men de e ju omöjligt att hinna med.
Man har ju gått en hel vinter me fullt schema utan hojåkning, vart ska man klämma in de på schemat nu då? :S

Sök