3585
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Kanon..
1 473 Inlägg
8 april 2009
bollen1986 skrev:
leksak skrev:
bollen1986 skrev:

Vilka problem skulle man kunna stöta på mer än att inte nå ner till backen?

Att inte nå fram till styret..

Men de e så svårt dedär me längd, endel har ju långa armar, endel kan inte sitta på en mc utan att ha båda fötterna helt i backen utan att ramla osv osv.
Man måste helt enkelt provsitta o hitta "sin" hoj, man måste inte ha en R1a bara för att det är den modellen alla kan namnet på big_smile

En R1a är ju drömhojen men man får väl börja med nått mindre så man inte kör ihjäl sig efter en vecka tongue

Samt att det inte får kosta allt för mycket med försäkring osv

Man kör inte ihjäl sig nå mer på en R1a än på en zzr600 från 95.
Men nej, en R1a är inte bästa hojen att börja på, men av helt andra anledningar än att man skulle köra ihjäl sig.

Jag personligen rekommenderar Kawasaki ER6n som förstahoj, en bra, billig o lättkörd hoj.

47 Inlägg
8 april 2009
leksak skrev:
bollen1986 skrev:
leksak skrev:

Men de e så svårt dedär me längd, endel har ju långa armar, endel kan inte sitta på en mc utan att ha båda fötterna helt i backen utan att ramla osv osv.
Man måste helt enkelt provsitta o hitta "sin" hoj, man måste inte ha en R1a bara för att det är den modellen alla kan namnet på big_smile

En R1a är ju drömhojen men man får väl börja med nått mindre så man inte kör ihjäl sig efter en vecka tongue

Men nej, en R1a är inte bästa hojen att börja på, men av helt andra anledningar än att man skulle köra ihjäl sig.

Jag personligen rekommenderar Kawasaki ER6n som förstahoj, en bra, billig o lättkörd hoj.

Jäkligt snygg hoj den där ER6n :an
Själv har man en yamaha xt 600 med 50 hk, har lackat om den i nån laser blå nyans samt klätt om sadeln mm
Ska försöka göra om den till en motard om man kan fixa delar billigt. Kan även fixa bilder om intresse finnes.

Bad ass boys, drive bad ass toys.

Kanon..
1 473 Inlägg
8 april 2009
Sixpack skrev:
leksak skrev:
bollen1986 skrev:

Jäkligt snygg hoj den där ER6n :an
Själv har man en yamaha xt 600 med 50 hk, har lackat om den i nån laser blå nyans samt klätt om sadeln mm
Ska försöka göra om den till en motard om man kan fixa delar billigt. Kan även fixa bilder om intresse finnes.

Ja upp me lite bilder..
Ska nog gå att fixa delar från nån gammal sporthoj så de passar...

Har dubbla uppsättningar motardfälgar liggandes i förrådet te min ena hoj som åker på te sommarn smile
Senast redigerat av leksak (8 april 2009)

3 714 Inlägg
8 april 2009
leksak skrev:
bollen1986 skrev:
leksak skrev:

Nu tänkte jag på begagnad (billig) hoj från kanske 98 eller nått men ER6an va riktigt läcker annars smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Kanon..
1 473 Inlägg
8 april 2009
bollen1986 skrev:
leksak skrev:
bollen1986 skrev:

Nu tänkte jag på begagnad (billig) hoj från kanske 98 eller nått men ER6an va riktigt läcker annars smile

Du får en er6a från 06 för runt 40, vet inte vad du tänkt dig för prisklass o typ av hoj men de skiljer ju inte många tusen upp till en er6 hur som helst som på alla sätt o vis är en mkt bättre hoj än en från 98.

blacken
8 april 2009
bollen1986 skrev:
leksak skrev:
bollen1986 skrev:
Vilka problem skulle man kunna stöta på mer än att inte nå ner till backen?

Kolla på en Suzuki SV 650 mycket hoj och kanonlätt att köra med mycken "stor" känsla i knarren med "rätta" soundet i spisen....
Senast redigerat av blacken (8 april 2009)

Administratör
2 990 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
2cyl är helt ointressant som jag ser det, det finns fina motsvarigheter hos både honda och yamaha med 4cyl istället mycket lenare gång utan vibrationer !

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
8 april 2009
Goffen skrev:
2cyl är helt ointressant som jag ser det, det finns fina motsvarigheter hos både honda och yamaha med 4cyl istället mycket lenare gång utan vibrationer !

Klart man helst kör rad4 men finns faktiskt inga direkt vettiga alternativ till er6 såvitt jag vet.
Inga hojar jag är spekulant till så inte kollat upp allt dedär så värst noga men polarn funderar på nåt sånt så sutte o kika lite o va vi komme fram till så är er6 det vettigaste va gäller försäkring och allt sånt.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
8 april 2009
Hjälp mig!#?

Min XL600R har nu fått ett företaget fel, när man kickar och skall ha upp i övre dödläge för att komma över kompressionen så står kicken stilla alltså det verkar som om något tar mot när man skall kicka.... vad kan detta vara? (Jag spekulerar ännu bara i saken. Har inte tagit isär nåt än pga ekonomiska skäl)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

SQ
1 343 Inlägg
8 april 2009
Goffen skrev:
Klart att du ska ta tung tung på en gång.... bara att köra upp med 700cc +

får väll gå iväg till skolan efter nästa löning, då har man ett antal lappar på kontot som förhoppningsvis räcker.. smile

Ljudnörd!

Kanon..
1 473 Inlägg
8 april 2009
Lardi skrev:
Goffen skrev:
Klart att du ska ta tung tung på en gång.... bara att köra upp med 700cc +

får väll gå iväg till skolan efter nästa löning, då har man ett antal lappar på kontot som förhoppningsvis räcker.. smile

7000 så ska de räcka med marginal...

SQ
1 343 Inlägg
8 april 2009
7000kr? har 8000 i daxläget och ca 12000 efter nästa lön som man kan spara..
får juh se hur pass fort man lär sig med.. tog bil på 7500kr totalt.. men de är juh ingen garanti att man tar de på mc med.. bara kört cross då å då (ganska sällan) sen moppe åldern tongue

Ljudnörd!

3 714 Inlägg
8 april 2009
leksak skrev:
bollen1986 skrev:
leksak skrev:

Du får en er6a från 06 för runt 40, vet inte vad du tänkt dig för prisklass o typ av hoj men de skiljer ju inte många tusen upp till en er6 hur som helst som på alla sätt o vis är en mkt bättre hoj än en från 98.

Tänkt mig sport/touring för runt 20-30 000
Samt att äldre mc är förmodligen billigare att äga än en helt ny, men sen beror det väl på modell med

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Kanon..
1 473 Inlägg
8 april 2009
Lardi skrev:
7000kr? har 8000 i daxläget och ca 12000 efter nästa lön som man kan spara..
får juh se hur pass fort man lär sig med.. tog bil på 7500kr totalt.. men de är juh ingen garanti att man tar de på mc med.. bara kört cross då å då (ganska sällan) sen moppe åldern tongue

Jag hade inte sutte på en moppe sen ja va 15 när jag tog mitt mc-kort o de kosta väl 4500-5000 nånting så de ska inte va nå problem.

SQ
1 343 Inlägg
8 april 2009
bra att man inte bor i en jätte stad heller.. hoppas på de bästa.. smile  men mc blir de nog inte förns nästa sommar.. kommer inte ha råd med något.. sad funderar på nån runt 600cc.. ev r6.. eller er-6n. något i den stilen iaf ..smile

Ljudnörd!

Administratör
2 990 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
CBR 600 F är väl nästan oslagbart då.....

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
8 april 2009
bollen1986 skrev:
leksak skrev:
bollen1986 skrev:

Tänkt mig sport/touring för runt 20-30 000
Samt att äldre mc är förmodligen billigare att äga än en helt ny, men sen beror det väl på modell med

Ja du kan ju se själv vart du hamnar med den prislappen, fruktansvärt överpris på MC.
Inte alls säker men tror nästan att en ny er6 är billigare att försäkra än en sport/touring från slutet av 90.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
8 april 2009
Här är min cbr 900 som ja håller på å bygger på.
Blir streetfighter smile

http://i39.tinypic.com/2w7iryc.jpg

http://i39.tinypic.com/2je1dah.jpg

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
8 april 2009
Lite OT men.. någon som vet nån bra säljare som kan plocka fram delar till yama yz 125? en gammal härk jag ska repa och sälja iväg.. yamaha center kunde inte få fram det, det skulle vara för jobbigt att leta i pärmar och grejjer som hade arkiverat.., tips med bra företag tack smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 april 2009
The_Mechanic skrev:
Lite OT men.. någon som vet nån bra säljare som kan plocka fram delar till yama yz 125? en gammal härk jag ska repa och sälja iväg.. yamaha center kunde inte få fram det, det skulle vara för jobbigt att leta i pärmar och grejjer som hade arkiverat.., tips med bra företag tack smile

Lelles MC i uppsala har mycket prylar till äldre och nyare hojjar.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Sök