4260
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009
tkd_rille skrev:
leksak skrev:
tkd_rille skrev:

hehe, nej precis. Måste ha lite stålar för att kunna vara lite fin och samtidigt kunna hålla hojjen i drift smile. men är de en hobby så är de.

Va kör du för stövlar då?
Jag är hård förespråkare för ordentliga pjux, så satsa på de härnäst om du inte har.

har ett par sämre stövlar just nu tyvärr, då när jag köpte in gamla utrustningen hade man ont om pengar. men troligen nästa månad så blir de nya.
Vill ha svart/vita stövlar då jag vill gå i de temat. Vet inte om beriks stövlar är bra men de är snygga.
Var nått annat märke som de rekommenderade hos min mc butik kommer dock inte ihåg namnet.
Desse berik har jag tittat lite på.
http://www.berik.co.uk/usrimage/cat5388.jpg

Okey..
Satsa på ett par med ordentliga skydd för fotleden iaf, jag har sett många trasiga fötter, det är inte kul.
Helst skulle jag vilja ha ett par daytona, oslagbara, men tyvärr lite fula tongue..
Så de bidde ett par a-star supertech r...

Gréve
497 Inlägg
14 juni 2009
jag har fått en roligt idé.. vet en kille som har en ural (rysk mc från 40-talet som är en kopia av en bmw med sidovagn som var en mycket uppskattad militär mc) som jag kan köpa för nån tusenlapp, och en yamaha 1000cc mc som är kapad i ramen men är komplett och motorn är schysst.. funderar på att köpa båda två och sätta yamaha-motorn på uralen men de värsta är att det är kedjedrift på yamaha och kardan på ural.. men kommit på en lösning där man ställer yamaha-motorn på tvären och svetsar om drevet så man kan använda kardandriften, jag vet att de låter som en teknisk mardröm men är ändå optimistisk för de kan bli en jävligt häftig maskin som tar sig fram överallt i skogarna.. men är de nån mera som håller med mig eller inte? lägg ett par kommentarer så kanske de kommer upp en projekttråd med detta inom nån månad!!

Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009
The_Rebel skrev:
jag har fått en roligt idé.. vet en kille som har en ural (rysk mc från 40-talet som är en kopia av en bmw med sidovagn som var en mycket uppskattad militär mc) som jag kan köpa för nån tusenlapp, och en yamaha 1000cc mc som är kapad i ramen men är komplett och motorn är schysst.. funderar på att köpa båda två och sätta yamaha-motorn på uralen men de värsta är att det är kedjedrift på yamaha och kardan på ural.. men kommit på en lösning där man ställer yamaha-motorn på tvären och svetsar om drevet så man kan använda kardandriften, jag vet att de låter som en teknisk mardröm men är ändå optimistisk för de kan bli en jävligt häftig maskin som tar sig fram överallt i skogarna.. men är de nån mera som håller med mig eller inte? lägg ett par kommentarer så kanske de kommer upp en projekttråd med detta inom nån månad!!

Frågan e väl hur bra chassie osv håller ihop...

Administratör
2 990 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
köp dig en r6a istället så har du både roligt och slipper en massa problem....

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009
Goffen skrev:

mm..eller en cbr600rr, eller en z750..eller en er6.. kanske en fz6n eller varför inte xt660...

Med.lem
3 759 Inlägg
14 juni 2009
Här är min nya smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49646/686171_yjmqb6.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

321 Inlägg
Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009

Se så trevligt, då drar vi ut o åker nån dag då tongue

SQ
1 343 Inlägg
14 juni 2009
va å kolla en r6:a idag.. ser ut som de blir ett köp i mitten på nästa vecka..

Röd..

frågan är att han hade helsystem till den och ett slipon system.. slipon systemet brukar han köra på besiktningar.. ska man ta och köpa med helsystemet med? han ska ha 38 för hoj och bägge, och 35 för bara slipon.. värt att köpa helsystemet?

hojen gäller en r6  99 eller 00.. kommer inte ihåg..

Ljudnörd!

Med.lem
3 759 Inlägg
14 juni 2009
leksak skrev:

Har kört skog halva dagen. Måste vila mins 2 veckor innan jag äns orkar kicka igång den känns de som.
Men visst de kan vi göra. Vad åker du?

Med.lem
3 759 Inlägg
14 juni 2009
Lardi skrev:

Röd..

frågan är att han hade helsystem till den och ett slipon system.. slipon systemet brukar han köra på besiktningar.. ska man ta och köpa med helsystemet med? han ska ha 38 för hoj och bägge, och 35 för bara slipon.. värt att köpa helsystemet?

Köp helsystemet, ett slipon (oftast bara en annan ljudmämpare) är inte värd så mycket. Sånna kan tillockmed stjäla effekt.
Senast redigerat av Mr_EmCom (14 juni 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009
Mr_EmCom skrev:
leksak skrev:

Har kört skog halva dagen. Måste vila mins 2 veckor innan jag äns orkar kicka igång den känns de som.
Men visst de kan vi göra. Vad åker du?

Heh, de e väl ungefär minst den tiden jag behöver på mig innan jag orkat bestycka om min..
Kör en crf450r...
Får ta o brumma lite du ja o lillnicke...

Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009
Lardi skrev:

Röd..

Den bör vara bänkad med helsystem om man ska köra me de...
Hur är det med originaldämpare, får du med det?

blacken
14 juni 2009
The_Rebel skrev:

Fixa originalspisen istället. Problemet med dom är oftast att kolvar och lager han en "lite" dålig kvalitè, men SKF lär ha lager som passar till dom, och har ett vagt minne av att Toyota har kolvar, som lär matcha rakt av...

SQ
1 343 Inlägg
14 juni 2009
leksak skrev:
Lardi skrev:

Röd..

var inte så jätte mkt frågor där angående de.. men trodde att slipon var orginal.. men de är de visst inte?
om den är bänkad med detta vet ja inte. de han sa va att de var grövre och ett helt slutet system från motorn.. den lät även mer med detta på så db kraven klarar den tydligen inte med de..?

Ljudnörd!

Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009
Lardi skrev:
leksak skrev:
Lardi skrev:

Röd..

var inte så jätte mkt frågor där angående de.. men trodde att slipon var orginal.. men de är de visst inte?
om den är bänkad med detta vet ja inte. de han sa va att de var grövre och ett helt slutet system från motorn.. den lät även mer med detta på så db kraven klarar den tydligen inte med de..?

Ptja endel kan säkert kalla originalet för slipon men vanligtvis är det en ny dämpare, typ som japsdämpare att ersätta originalet med för lite trevligare ljud tongue
Endast slipon så brukar man kunna köra utan bänkning men iom att ett helsystem är ett grövre o öppnare system så blir det ju lite sisådär med luft/bränsleblandningen, speciellt motorer med förgasare som dendär hojen har om jag inte cyklar baklänges på enhjuling o tänker fel.
Originaldämparen är ful, extremt tung och hojen låter inget vidare.
Säg te han att skicka med allt skit för 35, prutat o klart tongue

Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009
dB kravet ligger på 103dB för övrigt... eller ja, egentligen inte på helfordonsgodkända hojar från årtal ****, vad det nu är, men SBP kör på 103dB för alla hojar i stort sett vad jag vet.

SQ
1 343 Inlägg
14 juni 2009
leksak skrev:
Lardi skrev:
leksak skrev:

Ptja endel kan säkert kalla originalet för slipon men vanligtvis är det en ny dämpare, typ som japsdämpare att ersätta originalet med för lite trevligare ljud tongue
Endast slipon så brukar man kunna köra utan bänkning men iom att ett helsystem är ett grövre o öppnare system så blir det ju lite sisådär med luft/bränsleblandningen, speciellt motorer med förgasare som dendär hojen har om jag inte cyklar baklänges på enhjuling o tänker fel.
Originaldämparen är ful, extremt tung och hojen låter inget vidare.
Säg te han att skicka med allt skit för 35, prutat o klart tongue

hehe ja kan juh göra ett försök.. men kan vi enas om att helsystem är egentligen roligare att ha? ochger mer effekt (om luft/bränsle flöde är bra) än bara slipon smile
den ska besiktigas på tisdag så de verkar bli köp efter de en fin dag.. måste juh testa den lite med!

Ljudnörd!

Administratör
2 990 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
leksak skrev:
Goffen skrev:

mm..eller en cbr600rr, eller en z750..eller en er6.. kanske en fz6n eller varför inte xt660...

nej nej nej R6 ska det va smile

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
14 juni 2009
Goffen skrev:
leksak skrev:
Goffen skrev:

nej nej nej R6 ska det va smile

.......

Sök