4965
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

10 Inlägg
21 juli 2009
Ja jag har inte sett nån annan med samma dekaler, eiron racing edition tror jag den kallas...

Kanon..
1 473 Inlägg
21 juli 2009
Dauvid skrev:
Ja jag har inte sett nån annan med samma dekaler, eiron racing edition tror jag den kallas...

Stämmer bra de...vet inte om de e usa import på dom eller om de såldes några i sverige.

10 Inlägg
22 juli 2009
leksak skrev:
Dauvid skrev:

Stämmer bra de...vet inte om de e usa import på dom eller om de såldes några i sverige.

Min är import iaf, tror inte dem såldes i sverige.

OEM <3
6 957 Inlägg
23 juli 2009
Nu har jag insett att det går att kombinera bil och mcliv big_smile det ordet stavas: Supermotard big_smile
Bra försäkringar och roliga hojar för lite bus smile

Är inte denna bara så porrig?:
http://www.blocket.se/ostergotland/Ktm_ … 13&w=2

tongue

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
Bjork skrev:
Nu har jag insett att det går att kombinera bil och mcliv big_smile det ordet stavas: Supermotard big_smile

tongue

Jupp, de e skoj som satan big_smile..
Va ute en liten sväng me min förut...

Jag gillar Aprilia SXV bäst..

OEM <3
6 957 Inlägg
23 juli 2009
leksak skrev:
Bjork skrev:

tongue

Aprilian är sjukt fin men ligger lite högre i pris, denna är exakt vad jag drömmer om.
Skulle vilja ha en Z750 som nämnts innan i tråden men vill inte lägga ner billivet eller
ha för mkt lån.

Supermotard ser jag som ett bra sätt att lära sig köra och busa på, kåpor är ju inte så dyrt heller tongue

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

tongue

Aprilian är sjukt fin men ligger lite högre i pris, denna är exakt vad jag drömmer om.
Skulle vilja ha en Z750 som nämnts innan i tråden men vill inte lägga ner billivet eller
ha för mkt lån.

Supermotard ser jag som ett bra sätt att lära sig köra och busa på, kåpor är ju inte så dyrt heller tongue

Ska man ändå köra nakenhoj så e motardfan så mkt roligare

OEM <3
6 957 Inlägg
23 juli 2009
leksak skrev:
Bjork skrev:
leksak skrev:

ha för mkt lån.

Sen verkar de bli ett jäkla gäng motarder här hemma nästa år, många vänner har sålt iväg sina sporthojar för att investera i motard nästa säsong, kan nog vara kul om man är ett gäng big_smile

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

ha för mkt lån.

Sen verkar de bli ett jäkla gäng motarder här hemma nästa år, många vänner har sålt iväg sina sporthojar för att investera i motard nästa säsong, kan nog vara kul om man är ett gäng big_smile

Ja möjligheterna är så jävla mkt större me, va te grusgropen me min o busa lite förut, inte superbra grepp men funkar helt klart..
Så jävla mkt roligare än att bara hålla sig till fina asfaltsvägar..

Märks det att jag tröttnat lite på min sporthoj? big_smile

OEM <3
6 957 Inlägg
23 juli 2009
leksak skrev:
Bjork skrev:
leksak skrev:

Ja möjligheterna är så jävla mkt större me, va te grusgropen me min o busa lite förut, inte superbra grepp men funkar helt klart..

Inte alls.. roll

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

Inte alls.. roll

Heh.. iof inte sååå jättekul nånting på 2 hjul i år direkt.
Varken kört sporthoj, cross, motard eller mountainbike speciellt mkt i år de står bara mest o samlar damm i garaget.

Polarna tycker desamma, jävligt avslaget år i år.

Administratör
2 990 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Ut o ge då va fan sitter du här för? Ut och GEE!

En kopp av den svarta såsen...

9 108 Inlägg
23 juli 2009
Blev inte mycket åka för mig heller så jag sålde min Zukke... Har faktiskt dreglat lite över SuperMotards jag med.. Billigare att låta stå ett tag när man hellre kör bil smile

KTMen Bjork länkade till var sjuukt läcker.

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
Goffen skrev:
Ut o ge då va fan sitter du här för? Ut och GEE!

De e Bikeweek här dessutom big_smile
3 dagars allmän bankörning o jag va inte iväg en enda av dagarna i år big_smile

Får se ifall man orkar upp o kika på när licensarna kör lite idag kanske..

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
23 juli 2009
hej.

ska bes cykeln idag, måste man ha 2 st back speglar? mena å sätta dit det, men den berömda tummen hann inte flytta på sig.

4x4 is tha shit!

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
bybban skrev:
hej.

ska bes cykeln idag, måste man ha 2 st back speglar? mena å sätta dit det, men den berömda tummen hann inte flytta på sig.

Det tar väl inte mer än 2 minuter att sätta dit?

Det är lite olika beroende på hur gammal hojen är.

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
23 juli 2009
ja om en har en t å sätta dit. 1981 är min.

4x4 is tha shit!

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
bybban skrev:
ja om en har en t å sätta dit. 1981 är min.

7 § Tvåhjulig motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall ha minst två backspeglar.
Tre- och fyrhjulig motorcykel med förarhytt eller slutet karosseri av 1969 eller senare års modell skall ha backspeglar som är så placerade att föraren kan iaktta den bakomvarande trafiken.

9 § Motorcykel som tagits i bruk för den 17 juni 1999 och är av 1985 eller senare års modell skall med avseende på montering av backspeglar
1. vara typgodkänd enligt direktiv 80/780/EEG (se 2 kap. 6 §),

2. vara typgodkänd enligt ECE-reglemente 81, eller

3. uppfylla kraven i 10 och 11 §§.

10 § Motorcykel skall ha backspeglar placerade och i sådant antal att vägen kan överblickas på en bredd av

1. minst 3,5 m på vardera sidan om fordonets mittlinje på ett avstånd av 20 m och bakåt, och

2. minst 4 m, räknat utåt från ett vertikalplan som är parallellt med fordonets mittlinje och som tangerar fordonets vänstra sida, på ett avstånd av 20 m och bakåt, mätt från backspegeln.

Om det på grund av fordonets konstruktion endast delvis eller inte alls går att uppfylla kraven i 1. skall fordonet ha ytterligare backspeglar så att motsvarande siktkrav som anges i första stycket 2. uppnås även i förhållande till fordonets högra sida.

11 § Utvändig backspegel, med undantag för backspegel som tillfälligt används då sådant släpfordon är tillkopplat som medför att kraven på erforderligt siktfält inte uppfylls av ordinarie backspeglar, skall vara monterad innanför fordonets yttre begränsningsplan eller kunna fällas huvudsakligen innanför detta plan.

Kravet på fällbarhet anses uppfyllt av spegel som är godkänd enligt ECE-reglemente 46 eller om spegeln fälls undan då den framifrån eller bakifrån utsätts för en kraft parallell med fordonets längdaxel av 250 N.

blacken
23 juli 2009
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

tongue

ha för mkt lån.

Du kan ju även prova en Suzuki 1200 Bandit. Liten, nätt, ett sjudjäkla apdrag, trimbar över slutmuskelns kapacitet, grymt lättkörd, bra väghållning,  "skottsäker" som få, utmärkt till att "busa" med på/i vardagen, men går även att ha som en bekväm långfärds hoj och inte så dyr i inköp och försäkring. Och mer "nakenhoj" än den, får man leta efter..

Sök