5808
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
blacken skrev:
Bjork skrev:
leksak skrev:

Jupp, de e skoj som satan big_smile..
Va ute en liten sväng me min förut...

Jag gillar Aprilia SXV bäst..

Aprilian är sjukt fin men ligger lite högre i pris, denna är exakt vad jag drömmer om.
Skulle vilja ha en Z750 som nämnts innan i tråden men vill inte lägga ner billivet eller
ha för mkt lån.

Supermotard ser jag som ett bra sätt att lära sig köra och busa på, kåpor är ju inte så dyrt heller tongue

Du kan ju även prova en Suzuki 1200 Bandit. Liten, nätt, ett sjudjäkla apdrag, trimbar över slutmuskelns kapacitet, grymt lättkörd, bra väghållning,  "skottsäker" som få, utmärkt till att "busa" med på/i vardagen, men går även att ha som en bekväm långfärds hoj och inte så dyr i inköp och försäkring. Och mer "nakenhoj" än den, får man leta efter..

Och att inte förglömma, sjujäklingens astråkig hoj.

Sleeper
3 084 Inlägg
23 juli 2009
Blir antingen en motard eller en busa nästa år har inte bestämt mig än busan skulle passa mig bättre då man pendlar en 70 mil på helgerna men jag vet int.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
Sushikocken skrev:
Blir antingen en motard eller en busa nästa år har inte bestämt mig än busan skulle passa mig bättre då man pendlar en 70 mil på helgerna men jag vet int.

Ja de va ju inget dåligt hopp där direkt, antingen eller liksom big_smile
70 mil på en helg på en motard, nej tack.

Provkör en CBR954RR, de har riktigt behaglig körställning för långköra samtidigt som den är sportig nog att busa runt me så att säga.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
23 juli 2009
leksak skrev:
Sushikocken skrev:

Provkör en CBR954RR, de har riktigt behaglig körställning för långköra samtidigt som den är sportig nog att busa runt me så att säga.

Jag har sträckkört kört 27mil på min Ninja ZX-10R några gånger. Tycker inte det är särskilt obekvämt. Ni kör väl aktivt eller?
Det är mest ljudet som jag tycker är jobbigt men det kan ju bero på mitt slipon... smile

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
TCG skrev:
leksak skrev:
Sushikocken skrev:

Jag har sträckkört kört 27mil på min Ninja ZX-10R några gånger. Tycker inte det är särskilt obekvämt. Ni kör väl aktivt eller?
Det är mest ljudet som jag tycker är jobbigt men det kan ju bero på mitt slipon... smile

Jag har kört längre än så på min 600rr, det är jääävligt obekvämt..

blacken
23 juli 2009
leksak skrev:
blacken skrev:
Bjork skrev:

Aprilian är sjukt fin men ligger lite högre i pris, denna är exakt vad jag drömmer om.
Skulle vilja ha en Z750 som nämnts innan i tråden men vill inte lägga ner billivet eller
ha för mkt lån.

Supermotard ser jag som ett bra sätt att lära sig köra och busa på, kåpor är ju inte så dyrt heller tongue

Du kan ju även prova en Suzuki 1200 Bandit. Liten, nätt, ett sjudjäkla apdrag, trimbar över slutmuskelns kapacitet, grymt lättkörd, bra väghållning,  "skottsäker" som få, utmärkt till att "busa" med på/i vardagen, men går även att ha som en bekväm långfärds hoj och inte så dyr i inköp och försäkring. Och mer "nakenhoj" än den, får man leta efter..

Njaa, det är välan det minsta man kan "beskylla" den för. tvärtom den är "känd" för att vara skoj på vägen..

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juli 2009
blacken skrev:
leksak skrev:
blacken skrev:

Njaa, det är välan det minsta man kan "beskylla" den för. tvärtom den är "känd" för att vara skoj på vägen..

Säger vilka då?

blacken
24 juli 2009
leksak skrev:
blacken skrev:
leksak skrev:

Säger vilka då?

Jag bland annat + dom polare som har haft eller provat den..

OEM <3
6 957 Inlägg
24 juli 2009
MilleN skrev:
Blev inte mycket åka för mig heller så jag sålde min Zukke... Har faktiskt dreglat lite över SuperMotards jag med.. Billigare att låta stå ett tag när man hellre kör bil smile

KTMen Bjork länkade till var sjuukt läcker.

Då länkar jag igen tongue med en annan förfrågan

Vad är gjort med den?
Ser ju avgaset, rensad, Framskärmen är den kortad eller finns dom att köpa i modell kort?
Den är ju bara så ultimat i mina ögon, behöver ju inte vara just en KTM skulle funka lika bra
med en Husaberg m.fl. i mina ögon, men detta stuket är råhårt !

http://www.blocket.se/ostergotland/Ktm_ … 13&w=2

OEM <3

Avstängd
424 Inlägg
24 juli 2009
Bjork skrev:
MilleN skrev:
Blev inte mycket åka för mig heller så jag sålde min Zukke... Har faktiskt dreglat lite över SuperMotards jag med.. Billigare att låta stå ett tag när man hellre kör bil smile

Vad är gjort med den?
Ser ju avgaset, rensad, Framskärmen är den kortad eller finns dom att köpa i modell kort?
Den är ju bara så ultimat i mina ögon, behöver ju inte vara just en KTM skulle funka lika bra

Akra pipa, framskärmen är definitivt kortad. Sen bara lite sexxiga dekaler smile och fälgtejpen får inte glömmas.

team Svineri. Volvos under construction.

OEM <3
6 957 Inlägg
24 juli 2009
turbo5a skrev:
Bjork skrev:
MilleN skrev:

Vad är gjort med den?

Akra pipa, framskärmen är definitivt kortad. Sen bara lite sexxiga dekaler smile och fälgtejpen får inte glömmas.

Satt och titta på framskärmar om man söker på Motard, finns ju universal som har väldigt bra kanter man skära i big_smile kostar ju 300kr så ett test skulle ju det vara värt tongue
I minga ögon skulle jag vilja ha mindre dekaler på den hojen, typ bara KTM-dekalerna smile
Fälgtejp är ju ett måste tongue iaf på svart fälg

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
24 juli 2009
Bjork skrev:
turbo5a skrev:
Bjork skrev:

Vad är gjort med den?

Satt och titta på framskärmar om man söker på Motard, finns ju universal som har väldigt bra kanter man skära i big_smile kostar ju 300kr så ett test skulle ju det vara värt tongue
I minga ögon skulle jag vilja ha mindre dekaler på den hojen, typ bara KTM-dekalerna smile
Fälgtejp är ju ett måste tongue iaf på svart fälg

Det är ju typ bara KTM-dekaler o ett par acra big_smile

Administratör
2 990 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Sådär nu är det bara ett par timmar kvar tills jag ska operera knät som förstört nästan hela min mc säsong... Så med lite tur så ska jag ut o gasa om nån vecka eller två igen !

En kopp av den svarta såsen...

blacken
28 juli 2009
Goffen skrev:
Sådär nu är det bara ett par timmar kvar tills jag ska operera knät som förstört nästan hela min mc säsong... Så med lite tur så ska jag ut o gasa om nån vecka eller två igen !

Lycka till med operationen, hoppas att allt går bra..

Ps: Se till att dom karvar i rätt knä eller kroppsdel. tongue

blacken
29 juli 2009
pakisalim skrev:
Min första mc,vad tycks?
Brukar det vara mc träffar/samåkning här Malmö eller?
http://www1.garaget.org/gallery/archive/42632/706007_ttrixf.jpghttp://www1.garaget.org/gallery/archive/42632/675970_mmo0am.jpg

Ett mycket vettigt och bra val av förstagångsknarr. Lycka till på vägarna..smile

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
30 juli 2009
pakisalim skrev:
Min första mc,vad tycks?
Brukar det vara mc träffar/samåkning här i Malmö eller?
http://www1.garaget.org/gallery/archive/42632/706007_ttrixf.jpghttp://www1.garaget.org/gallery/archive/42632/675970_mmo0am.jpg

Välkommen till Sporthojarnas förlovade land! smile

Om du inte redan är medlem så in och regga dig på Sporthoj.com, ett måste för oss som åker sporthoj!

Gemensamma körningar hittar du på forumet:
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=4

EDIT: Se upp för bilar, oavsett hur rätt du har så gör de ont... wink
Senast redigerat av TCG (30 juli 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
30 juli 2009
www.sportsbike.se är ett annat ställe för hojåkare ju tongue

1 723 Inlägg
30 juli 2009
Tänkte överge skinnstället för allväderskläder istället.

Vad finns det för webbutiker med bra sortiment? Hittar mest lågpriskläder med tvivelaktig design. Ska ju ändå harmonisera lite med en sporthoj.
Senast redigerat av falloutboy (30 juli 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
30 juli 2009
falloutboy skrev:
Tänkte överge skinnstället för allväderskläder istället.

Vad finns det för webbutiker med bra sortiment? Hittar mest lågpriskläder med tvivelaktig design. Ska ju ändå harmonisera lite med en sporthoj.

www.fcmoto.de

1 723 Inlägg
30 juli 2009
tackar! det var riktigt bra priser där. testade lite olika jackor idag och fastnade lite för en från Lindstrands. Satt ruskigt skönt, fickor överallt som man kan fylla med skräp som man sen ramlar på smile

Sök