Turbo_Erik skrev:
Tidigt imorse blev jag och en polare vittne till en mycket tragisk mc olycka..
Vi låg och körde i 50 km/h och blev omkörda av en kille på mc i ungefär 150-160 blås, vad vi uppskattade det till. Ungefär 250 meter från det han körde om oss så är en korsning. Vi såg att han närmade sig korsningen och han hade rött. Men han bromsade inte, då kommer en taxi från höger ut i korsningen (taxin hade grönt ljus) och då small det.. Mc:n snuddade fronten på taxin, varav den flög loss och mc:n åkte iväg till vänster in i vägräcket. Och killen på mc:n flög rakt in i en stolpe rakt fram..
Vi larmade sos och jag gick fram för att kolla om killen lever.. jag konstaterade att han andas och fick order av en läkare på telefonen att sätta mig på knä bakom killen och fixera hans huvud mellan mina lår
och att hålla honom still.. Han rörde sig inte alls. han lät lite och var svättig i ansiktet. Det kom en ambulanshelikopter och körde han till karolinska sjukhuset.. Han var riktigt illa skadad... Jag hoppas nu bara att han överlever... Kände bara för att skriva av mig lite... MVH Erik
Hoppas han klarar sig.
Och sånt här är bra att prata/skriva med andra.
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra