4451
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Kanon..
1 473 Inlägg
30 juli 2009
falloutboy skrev:
tackar! det var riktigt bra priser där. testade lite olika jackor idag och fastnade lite för en från Lindstrands. Satt ruskigt skönt, fickor överallt som man kan fylla med skräp som man sen ramlar på smile

Du har ju ett gigantiskt bagageutrymme på din hoj ju big_smile
Får väl plats me en resväska där nästan tongue

1 723 Inlägg
30 juli 2009
leksak skrev:

ja det finns gott om plats. nu senaste fraktade jag tre burkar läskeblask och ett glasspaket under passagerarsadeln smile

Kanon..
1 473 Inlägg
30 juli 2009
falloutboy skrev:
leksak skrev:

ja det finns gott om plats. nu senaste fraktade jag tre burkar läskeblask och ett glasspaket under passagerarsadeln smile

Jag får plats med ett skivbromslås, nycklar och ett kortetui.
Polarn tryckte ner en limpa o lite annat i sin 954 när han varit o handlat lol

1 723 Inlägg
30 juli 2009
leksak skrev:
falloutboy skrev:

HAHA... ska handla lite mer nästa gång och testa gränserna. en limpa är ju lätt att forma smile

nä jag ska då ha packväskor på den till nästa sommar. ska testa de från biltema när jag ska åka genom landet.

Kanon..
1 473 Inlägg
2 augusti 2009
falloutboy skrev:
leksak skrev:
falloutboy skrev:

HAHA... ska handla lite mer nästa gång och testa gränserna. en limpa är ju lätt att forma smile

nä jag ska då ha packväskor på den till nästa sommar. ska testa de från biltema när jag ska åka genom landet.

Köp packväskor redan nu o testa..
Trial and error är inte kul när det blir error på långresan big_smile

Biltemaväskorna funkar med andra ord bra på endel hojar, inte alls på vissa o ett litet tag på andra.

1 723 Inlägg
2 augusti 2009
leksak skrev:
Köp packväskor redan nu o testa..
Trial and error är inte kul när det blir error på långresan big_smile

Biltemaväskorna funkar med andra ord bra på endel hojar, inte alls på vissa o ett litet tag på andra.

ja jag ska va förbi där nån dag nu och köpa dem. värt att prova för 400spänn! En bekant hade testat dem på långresa och de var då värda pengarna.

Avstängd
424 Inlägg
8 augusti 2009
Ni som tänker köpa motard. Tänk på service intervallerna, jag tröttnade rätt snabbt på oljebyte var 6-8 timme roll men det kompenseras av nöjet att köra. Finns inget roligare på 2 hjul smile

team Svineri. Volvos under construction.

"Lay It Low"
82 Inlägg
15 augusti 2009
Är sugen på att fixa hojkort så jag har kollat in denna hoj.
En Buell XB12R Firebolt gillar utseendet och ljudet sen ska dom inte vara så värst dyra att försäkra heller.
Så vad tror ni om en Buell? kan det vara någe att ha?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9435/737695_yr6m0w.jpg

big_smile

LowLife Army

526 Inlägg
15 augusti 2009
Tidigt imorse blev jag och en polare vittne till en mycket tragisk mc olycka..
Vi låg och körde i 50 km/h och blev omkörda av en kille på mc i ungefär 150-160 blås, vad vi uppskattade det till. Ungefär 250 meter från det han körde om oss så är en korsning. Vi såg att han närmade sig korsningen och han hade rött. Men han bromsade inte, då kommer en taxi från höger ut i korsningen (taxin hade grönt ljus) och då small det.. Mc:n snuddade fronten på taxin, varav den flög loss och mc:n åkte iväg till vänster in i vägräcket. Och killen på mc:n flög rakt in i en stolpe rakt fram..
Vi larmade sos och jag gick fram för att kolla om killen lever.. jag konstaterade att han andas och fick order av en läkare på telefonen att sätta mig på knä bakom killen och fixera hans huvud mellan mina lår
och att hålla honom still.. Han rörde sig inte alls. han lät lite och var svättig i ansiktet. Det kom en ambulanshelikopter och körde han till karolinska sjukhuset.. Han var riktigt illa skadad... Jag hoppas nu bara att han överlever... Kände bara för att skriva av mig lite... MVH Erik

Muttley
15 augusti 2009
Turbo_Erik skrev:
Vi låg och körde i 50 km/h och blev omkörda av en kille på mc i ungefär 150-160 blås, vad vi uppskattade det till. Ungefär 250 meter från det han körde om oss så är en korsning. Vi såg att han närmade sig korsningen och han hade rött. Men han bromsade inte, då kommer en taxi från höger ut i korsningen (taxin hade grönt ljus) och då small det.. Mc:n snuddade fronten på taxin, varav den flög loss och mc:n åkte iväg till vänster in i vägräcket. Och killen på mc:n flög rakt in i en stolpe rakt fram..
Vi larmade sos och jag gick fram för att kolla om killen lever.. jag konstaterade att han andas och fick order av en läkare på telefonen att sätta mig på knä bakom killen och fixera hans huvud mellan mina lår
och att hålla honom still.. Han rörde sig inte alls. han lät lite och var svättig i ansiktet. Det kom en ambulanshelikopter och körde han till karolinska sjukhuset.. Han var riktigt illa skadad... Jag hoppas nu bara att han överlever... Kände bara för att skriva av mig lite... MVH Erik

tråkigt att behöva vara med om en sådan upplevelse. men väldigt bra insats av dig.. hoppas han fixar sig och kör med huvudet om han kan nånsin köra igen.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
16 augusti 2009
Turbo_Erik skrev:

Jag dömer ingen för jag var inte med vid olyckan och vi vet inte varför han körde snabbt, satt i andra tankar, var ledsen/glad eller något. Alla gör vi misstag, trist när det slutar såhär.

Bra gjort av dig att hålla dig lugn vid olycksplatsen och göra som läkaren säger. Det kan ha räddat honom.

Hoppas du kan hantera händelsen, det är helt ok att snacka med någon om olyckan. Ventilera ur sig lite...

3 354 Inlägg
17 augusti 2009
Turbo_Erik skrev:

Hoppas han klarar sig.
Och sånt här är bra att prata/skriva med andra.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 723 Inlägg
17 augusti 2009
Ni som kört mc i Norge... Är polisen kinkiga om man kommer med annat system än original avgas? Så man inte får ställa hojjen och gå för att det låter för mycket.

Funderar på en dagstur till vårt grannland innan säsongen är över. smile

Kanon..
1 473 Inlägg
17 augusti 2009
falloutboy skrev:
Ni som kört mc i Norge... Är polisen kinkiga om man kommer med annat system än original avgas? Så man inte får ställa hojjen och gå för att det låter för mycket.

Ptja inte lär du få parkera hojen o gå hem iaf.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
17 augusti 2009
falloutboy skrev:

Avgassystemet hade inte jag oroat mig för. Däremot att köra för snabbt, 8000.- NOK i böter och/eller fängelse är något som håller mig borta från Norge om det inte gäller jobb.

526 Inlägg
17 augusti 2009
Tack för fina svar smile
Kan medela att killen jag skrev om klarade sig mirakulöst nog.
Han vaknade upp ungefär ett dygn efter olyckan. mera vet jag inte..
Jo, det är skönt att prata om detta.. Har jag gjort också..
Helt otroligt med tanke på att han troligtvis slungades in i en stolpe i ca 150 blås..
(Han låg mella 2 stolpar ungefära 8 meter från taxin, han borde ha slungats iväg längre annars)

Men för mig känns det iaf riktigt bra att han vaknat upp. Och givetvis för han själv och anhöriga.
och inte minst för taxichaffören, han var riktigt förkrossad vid olyckan..

1 723 Inlägg
18 augusti 2009
TCG skrev:
falloutboy skrev:

Avgassystemet hade inte jag oroat mig för. Däremot att köra för snabbt, 8000.- NOK i böter och/eller fängelse är något som håller mig borta från Norge om det inte gäller jobb.

Får se om jag vågar chansa och åka över gränsen smile
Körde  i Finland för några veckor sen och de är rätt hårda om man kör för fort de med. De har iaf tidigare velat ha pengar på plats, annars är det bara att gå hem.

Administratör
2 990 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Turbo_Erik skrev:
Tack för fina svar smile
Helt otroligt med tanke på att han troligtvis slungades in i en stolpe i ca 150 blås..
(Han låg mella 2 stolpar ungefära 8 meter från taxin, han borde ha slungats iväg längre annars)

Men för mig känns det iaf riktigt bra att han vaknat upp. Och givetvis för han själv och anhöriga.

Åk och hälsa på mcföraren på sjukhuset om du vill det är riktigt fin terapi att se att han faktiskt klarade sig.

En kopp av den svarta såsen...

Avstängd
424 Inlägg
19 augusti 2009
Goffen skrev:
Turbo_Erik skrev:
Tack för fina svar smile

Åk och hälsa på mcföraren på sjukhuset om du vill det är riktigt fin terapi att se att han faktiskt klarade sig.

Helt rätt. Gör det smile

team Svineri. Volvos under construction.

Med.lem
3 759 Inlägg
20 augusti 2009
2pac skrev:
Hej
Undrar ifall någon erfaren vet vad som kan tänkas vara fel på min hoj!
Varje gång jag gasar fort så låter det konstigt i avgasröret samt mc;n saktar ner sig istället för att köra fort.Detta händer endast när jag gasar fort!
Ni som vet vad problemet kan vara kan gärna pm;a mig
Tack!

Nu kanske jag är helt jävla dum i huvet, men har inte motorcyklar ofta lite olika motorer beroende på kubik samt moddel och årsmoddel?

Skulle kanske vara lite bra att veta LITE mer info för att kunna göra en bra "felsökning"...

MVH tappad kille
Senast redigerat av Mr_EmCom (20 augusti 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök