4367
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

blacken
24 augusti 2009
Allansson skrev:
Har en fråga angående motorolja. Köpte för ett tag sedan olja till min gamla motorcykel. Tänkte att det började bli dags att byta. Köpte då mineralolja utan att vara helt säker på vad det var i innan. När jag kom hem visade det sig att det var semisyntet. Vågar jag byta till mineralolja eller är det risk att det börjar läcka.
Motorcykeln är en Yamaha 400 från 82.

I en så pass gammal härk så är det nog ingen fara med en bra mineral. Men rekommenderar en helsyntet, för den tål mera stryk än mineral och en luftkyld hojmotor går "ganska" varmt..

36 Inlägg
26 augusti 2009
har haft en yamaha xt 125x 08 det var grejer och tider de:Phehe blir sugen på en sån yamaha som goffen har hehe riktit snygg;)

www.nogg.se/fordonsbilderna

Sleeper
3 084 Inlägg
26 augusti 2009
åhh vad jag vill ha en RC8.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
27 augusti 2009
Sushikocken skrev:
åhh vad jag vill ha en RC8.

köp de då...

Administratör
2 990 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Jag va och provkörde en Rc8R "200k" efter 15 meter så rasade kopplingen.......

En kopp av den svarta såsen...

58 Inlägg
28 augusti 2009
ja funderar på att byta hoj till nästa år och är lite sugen på en yamaha FZ-1n eller den lite äldre modellen av fazer 1000 me kåpa.. hur e de att köra en nakenhoj i lite längre sträckor å i lite högre farter?
nu har ja en yamaha FZ6-04 me kåpa
mvh// Per

Sleeper
3 084 Inlägg
28 augusti 2009
Goffen skrev:
Jag va och provkörde en Rc8R "200k" efter 15 meter så rasade kopplingen.......

Aja skitsamma, det är ändå den snyggaste sporthoj som gjorts imo

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
28 augusti 2009
lillezkutt skrev:
ja funderar på att byta hoj till nästa år och är lite sugen på en yamaha FZ-1n eller den lite äldre modellen av fazer 1000 me kåpa.. hur e de att köra en nakenhoj i lite längre sträckor å i lite högre farter?
nu har ja en yamaha FZ6-04 me kåpa
mvh// Per

Man håller sig gärna under 150, men därunder är det inga större problem förutom de första turerna innan man vant sig.

Fisketokig
2 997 Inlägg
28 augusti 2009
Kors i taket men nu har man luftat hondan igen. Totalt täckt av damm sedan sist.

Fattar inte att man inte tar sig tid mer än vad man gör smile

154 mil på mätaren men då vill jag komma ihåg att det stod 128 innan den gjorde vinter = 26 färska mil på hela säsongen.

Någon som är uppdaterad på priser och hojar? Ungefär vad skulle hojen ligga i värde. Helt och hållet original så när på xenonkonverterad på både hel och halvljus. Fösta servicen gjord strax efter 100mil. En ägare och ser ut att komma direkt ifrån fabrik så klart. 07ans CBR600RR uttagen 08.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kanon..
1 473 Inlägg
28 augusti 2009
Martin 9-3 skrev:
Kors i taket men nu har man luftat hondan igen. Totalt täckt av damm sedan sist.

154 mil på mätaren men då vill jag komma ihåg att det stod 128 innan den gjorde vinter = 26 färska mil på hela säsongen.

Någon som är uppdaterad på priser och hojar? Ungefär vad skulle hojen ligga i värde. Helt och hållet original så när på xenonkonverterad på både hel och halvljus. Fösta servicen gjord strax efter 100mil. En ägare och ser ut att komma direkt ifrån fabrik så klart. 07ans CBR600RR uttagen 08.

Man får inte ett skit för hojen som det ser ut idag.
Folk sitter o kollar på 99-01 cbr600f o verkar tycka att 38 är billigt som fan, medans kanske 50 för en typ 04-05 600RR är hiskeligt dyrt.

Så sporthojar får man väl ge bort just nu.

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 augusti 2009
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:

Folk sitter o kollar på 99-01 cbr600f o verkar tycka att 38 är billigt som fan, medans kanske 50 för en typ 04-05 600RR är hiskeligt dyrt.

Vilken tur smile Då behöver man inte fundera på att sälja den än på ett tag smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kanon..
1 473 Inlägg
29 augusti 2009
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:

Vilken tur smile Då behöver man inte fundera på att sälja den än på ett tag smile

Precis....

453 Inlägg
31 augusti 2009
Tjena, Är sugen på lätt mc då va. Har tittat på dom nya yamaha yzf r 125, inte så jätte dyra. Men nu är frågan om någon hört något om dom, är ju 4t lite tråkigt men funkar ju det med, har inte hitta något trimm, eller strypningslista osv, Någon som kan komma med lite info om dom vet ngt smile

Med.lem
3 759 Inlägg
31 augusti 2009
Timjoh skrev:
Tjena, Är sugen på lätt mc då va. Har tittat på dom nya yamaha yzf r 125, inte så jätte dyra. Men nu är frågan om någon hört något om dom, är ju 4t lite tråkigt men funkar ju det med, har inte hitta något trimm, eller strypningslista osv, Någon som kan komma med lite info om dom vet ngt smile

Finns inte, dom är så slöa från början...
Senast redigerat av Mr_EmCom (31 augusti 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

453 Inlägg
1 september 2009
Okej, har sätt på blocket osv folk som har trimmrör på dom men hittar ingen sida där man kan köpa det så vet inte var dom får tag i det? någon som vet?

Med.lem
3 759 Inlägg
1 september 2009
Timjoh skrev:
Okej, har sätt på blocket osv folk som har trimmrör på dom men hittar ingen sida där man kan köpa det så vet inte var dom får tag i det? någon som vet?

Ger egentligen bara ljud. Ända 4t 125cc med strypning är MZ 125 (nånting), har för mig dom hade en plugg i avgasystemet.

453 Inlägg
1 september 2009
aa har med hört att det inte ger så mkt, mer ljud men orginal ljudet är så otroligt fult så blir ett annat avgasrör för ljudets skull, någon som vet hemsida?

Med.lem
3 759 Inlägg
1 september 2009
Timjoh skrev:
aa har med hört att det inte ger så mkt, mer ljud men orginal ljudet är så otroligt fult så blir ett annat avgasrör för ljudets skull, någon som vet hemsida?

Google är bra:

Leovince är röret du ska ha

Här har du lite att läsa
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211098

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211559

Har du inte redan konto där, så regga dig, det finns mycket mycket kunniga och roliga människor där!

558 Inlägg
1 september 2009
asså är det nå fel på sporthoj.com eller? för jag skickas vidare till nån jävla cp sida hela tiden:@

Muttley
1 september 2009
Normark skrev:
asså är det nå fel på sporthoj.com eller? för jag skickas vidare till nån jävla cp sida hela tiden:@

funkar utan problem.

Sök