4267
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

blacken
7 september 2009
leksak skrev:
Jahopp, idag kanske man blir av me ena hojen, förbannat!

Voffo de?..

blacken
7 september 2009
twin_cam skrev:
blacken skrev:
Suzuki 1200/500 Bandit, SV 650, Kawasaki Zephyr 1200/750 "säkra" kort i hoj världen. Men om du kan tänka dig lite mera plast så Honda VFR 750/800 efter -92, anses som den "skottsäkraste" hojen på marknaden idag.
Eller om du är lite mera "äventyrlig" Suzuki GSX 1100 -85 uppåt, går att skrämma över sunt förnuft, och är väldans lätt och trevlig att köra, brutalt grymt vrid i maskinen. Eller GSX 1100 F.

-VFR hamnade tyvärr på runt 10k på mig hmm
-Bandit 600 är isf intressantare... Vissligen runt 7500, men är det en problemfri maskin så kan man absolut leva med det smile
-GSX 1100 va typ va jag va ute efter, men nästan 11k i försäkring sad Dock finns ju möjlighet till "classica" försäkring om man väljer bilsport & Mc, och då går den på 1644 helåret smile
-Kawasaki Zephyr 750... Så JÄKLA snygg! big_smile Och samma premie som Bandit, men ännu snyggare smile Den ligger riktigt bra till nu, tackar för det tipset smile

Nu frågar jag raskt då, erfarenheter av kvalitén på Kawasaki? En polare kör cross med kawa och är nöjd, men mer erfarenheter smile Har en bit till närmaste reservdelasbutik som har Kawasakidelar...

Som dom flesta japshojar så är dom grymt "skottsäkra" avgörande är hur dom har skötts av tidigare ägare, och hur man själv hanterar bitarna..

Kanon..
1 473 Inlägg
7 september 2009
blacken skrev:
leksak skrev:

Voffo de?..

Brist på tid att åka... så nu har man bara en hoj kvar sad

blacken
7 september 2009
leksak skrev:
blacken skrev:
leksak skrev:

Voffo de?..

Brist på tid att åka... så nu har man bara en hoj kvar sad

Jag få be att framföra mina djupaste kondoleanser, jag sörjer med eder..sad

461 Inlägg
21 september 2009
Jag ska följa med en kompis och kolla på en Honda Fireblade 900 -94 i helgen. är det nåt man bör kolla upp?

blacken
21 september 2009
M@sken skrev:
Jag ska följa med en kompis och kolla på en Honda Fireblade 900 -94 i helgen. är det nåt man bör kolla upp?

Däck,bromsar, bromsslangar,styrlager,hjullager, missljud/knack i spisen, att kopplingen funkar normalt utan slir eller missljud. Sök även efter tecken på  omkullkörningar typ repor/hack/märken i motorns kåpor,styrändar, blinkers osv. För det är inga billiga grejor till dom..
Senast redigerat av blacken (21 september 2009)

461 Inlägg
21 september 2009
blacken skrev:
M@sken skrev:

Däck,bromsar, bromsslangar,styrlager,hjullager, missljud/knack i spisen, att kopplingen funkar normalt utan slir eller missljud. Sök även efter tecken på  omkullkörningar typ repor/hack/märken i motorns kåpor,styrändar, blinkers osv. För det är inga billiga grejor till dom..

okej, tänkte mest om det finns några kända fel på den modellen.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 september 2009
Nu har ja äntligen fått min hoj klar smile

CBR 900 RR -96
Streetfighter

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2386/768919_bhs5jn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2386/768917_e94fje.jpg

Är förövrigt till salu..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

100% Skåning
358 Inlägg
22 september 2009
Får väll också bjuda på några bilder på min hoj, nu när jag äntligen har klarat kortet smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40157/large/766461_5ltvu3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40157/large/766463_975mqc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40157/large/766465_dufx1o.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40157/large/766467_wnvyrr.jpg
Senast redigerat av xlm (22 september 2009)

3 354 Inlägg
22 september 2009

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

100% Skåning
358 Inlägg
22 september 2009
Tack så mycket, är mycket nöjd med den.

246 Inlägg
23 september 2009
Ingen här som har, eller känner nån som har, delar till en gammelcross? Delar till en kawasaki kx 250 av 1989 års modell är intressant till ett "litet" objekt jag pysslar med smile

613 Inlägg
27 september 2009
NU har ja äntligen blivit återfalls knutte big_smile
Köpte mej en Yamaha Thunderace förra veckan smile

http://img.photobucket.com/albums/v377/peterprobe/DSC00281m.jpg

20 Inlägg
29 september 2009
Klarade kortet i onsdags, köpte mc i fredags och den första frosten kom inatt...Men några mil borde hinnas med innan säsongen verkligen är över.

Kanon..
1 473 Inlägg
30 september 2009
Ute på stubben o rejsa idag igen, fy fan va kul det är.

Ingen som har en KTM EXC till salu?

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
3 oktober 2009
Jaaag har länge haft funderingar på mc-kort och nån typ cross/motard-hoj av något slag. Har kollat runt lite på en del motorcyklar o så iaf och sett att många antingen är lv-reggade eller e-reggade. Nån som har lust att förklara lite vad exakt sånt innebär o vilket exakt jag behöver för att få köra på vanlig väg med den?

Och annars, nån som har nåt förslag på en fin typ cross/motard-hoj som är ganska billig, rolig, praktisk etc etc?

Whine whine!

Sleeper
3 084 Inlägg
4 oktober 2009
Urkas skrev:
Jaaag har länge haft funderingar på mc-kort och nån typ cross/motard-hoj av något slag. Har kollat runt lite på en del motorcyklar o så iaf och sett att många antingen är lv-reggade eller e-reggade. Nån som har lust att förklara lite vad exakt sånt innebär o vilket exakt jag behöver för att få köra på vanlig väg med den?

Och annars, nån som har nåt förslag på en fin typ cross/motard-hoj som är ganska billig, rolig, praktisk etc etc?

E-reg =enduroreg du får köra på vissa ställen i skog och samt får du köra till och från tävling med den.
dock får den inte användas till vardagsbruk

LV-reg =landsvägsreggad det är vanlig vägreg alltså. Så detta ska du ha för att få köra på vägen.

Och ska du ha en billig praktisk hoj med inte allt förmycket service, ska du inte köpa en cross/motard
fast du väljer ju själv förstås.
Några märken som håller. Honda XR,    KTM LC4,  Yamaha XT modellerna
De som är byggda för att gå på väg från fabrik håller  ju såklart bättre, och det är inte på något sätt praktiskt
att köra enstånkare. 
Å andra sidan är cross/motards billiga i försäkring då dem är reggade på 9kW olagligt att strypa upp dem såklart. Tror det hade med ljudnivån att göra, vet inte varför då en HD låter betydligt mer.
Senast redigerat av Sushikocken (4 oktober 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
4 oktober 2009
Ah, tack för svaret och tipsen! Honda XR är iaf nåt jag surfat runt lite på då dom har ganska rätt look för min smak (är ju faktiskt nästan det viktigaste, eller hur? ;P) och dom kostar ju inte så fasligt mycket. Känns ganska lagom att börja lite billigare och gå dyrare nån gång i framtiden om man vill ha mer lixom!
Om det är nån som har fler förslag så är det bara att mata på! :D

Whine whine!

14 Inlägg
4 oktober 2009
Hej

Min Honda cr 125 02 är 5 växlad och det är en annans också men nu träffa jag en med samma cross honda cr 02 men 6 växlad ^^ Jag fattar inte varför hans är 6 och min 5 växlad.

Förlåt om det inte är motorteknik jag ska fråga på.

Mvh/Henrik

Sök