5024
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 januari 2010
Goffen skrev:
Kan du inte ställa ner den till mig i sommar martin så ska jag se till att den inte rostar i motorn.....

Haha. Kanske det. Förstår att du är sugen på att köra en rejäl hoj som omväxling tonguewink

Nä, den ska stå kvar så man vet att det bara är att köra om man vill. Tappar ju inget i värde när den inte samlar mil smile

Blir det en Honda 700´ quad i vår så kommer nog inte hojen ställas på mer än ett par veckor när det är fint och suget stort.

Jobbar nonstop hela sommaren 2010 som det verkar, båten och quaden har högre prioritet så bakhjulet räcker nog en säsong till lol

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Med.lem
3 759 Inlägg
10 januari 2010
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:
Kan du inte ställa ner den till mig i sommar martin så ska jag se till att den inte rostar i motorn.....

Haha. Kanske det. Förstår att du är sugen på att köra en rejäl hoj som omväxling tonguewink

Nä, den ska stå kvar så man vet att det bara är att köra om man vill. Tappar ju inget i värde när den inte samlar mil smile

Blir det en Honda 700´ quad i vår så kommer nog inte hojen ställas på mer än ett par veckor när det är fint och suget stort.

Jobbar nonstop hela sommaren 2010 som det verkar, båten och quaden har högre prioritet så bakhjulet räcker nog en säsong till lol

quads är bara för dom som inte kan hålla balansen wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 januari 2010
Mr_EmCom skrev:
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:

quads är bara för dom som inte kan hålla balansen wink

Hehe. och sporthojar är bara för dem som inte vågar köra offroad då? roll

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

inte som alla andra...
127 Inlägg
10 januari 2010
Haha, vissa kör ju både sporthoj och enduro, och fyrhjuling wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/31490/835182_v41zzj.jpg
Klart finhojen får stå fint på vintern

Så här får min pärla stå på vintern, inga varmkörningar här inte!

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

Kanon..
1 473 Inlägg
10 januari 2010
offroad är roligast...

utbildad klant
2 197 Inlägg
10 januari 2010
leksak skrev:
offroad är roligast...

Ja men då ska det vara mycket offroad med hopp osv big_smile

Mvh O.Frankeståhl

140 Inlägg
10 januari 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/77048/835246_04la60.jpg
Hade skolprojekt i 3 på skolan! Fick för mig att bygga en motorcykel! Blev en supermono! Suzuki RGV 250 ram med en Honda 650 Dominator motor! Småtrimmad plus fjädring,bromsar! Till lite värre grejer!

404 Inlägg
11 januari 2010
Tycker detta borde få en egen kategori i forumet för oss som ochså kör mc, Inte bara bil! Ligger lite bilder på mina gamla hojar i mitt galleri. Men Fyller snart tjugo och då får jag automatiskt mitt tunga kort och de vill jag lova ska bli roligt big_smile!

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
11 januari 2010
Vinne skrev:
Tycker detta borde få en egen kategori i forumet för oss som ochså kör mc, Inte bara bil! Ligger lite bilder på mina gamla hojar i mitt galleri. Men Fyller snart tjugo och då får jag automatiskt mitt tunga kort och de vill jag lova ska bli roligt big_smile!

Vi har ju Sporthoj.com. wink

Du kanske menade så men för att förtydliga om någon läser så får man A obegränsad 2år efter utfärdande av A begränsad. Så tog man A begränsad när man var 18år och 3mån så får man köra A obegränsad när man är 20år och 3månader. Inte en dag tidigare.

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
16 januari 2010
Jag åker Suzuki RF900RR när vädret tillåter:)
http://i161.photobucket.com/albums/t235/Nitrious666/DSC01350.jpg

"Assumption is the mother of all fuckups"

613 Inlägg
16 januari 2010
Stampep skrev:
Haha, vissa kör ju både sporthoj och enduro, och fyrhjuling wink

http://www1.garaget.org/gallery/archive/31490/835182_v41zzj.jpg
Klart finhojen får stå fint på vintern

Så här får min pärla stå på vintern, inga varmkörningar här inte!

Läckert, då e ja inte ensam om å ha den i vardagsrummet iaf tongue

Sleeper
3 084 Inlägg
16 januari 2010
Nu vill jag sälja min AT XRV750 någon som vill köpa? tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

116 Inlägg
20 januari 2010
skit bra tråd, e själv lite sugen på kort så att se alla dessa olika modellerna här e ju kanon!!

Lika Barn Leka Bäst..

Kanon..
1 473 Inlägg
20 januari 2010
linda_xtravagant skrev:
skit bra tråd, e själv lite sugen på kort så att se alla dessa olika modellerna här e ju kanon!!

Perfekt tid att sätta igång med teorin nu så haru kortet i handen lagom te sommarn sen...

963 Inlägg
20 januari 2010
linda_xtravagant skrev:

Så du har alltså läst så långt tillbaka som när jag visade bilder på min förra Ninja? wink

164 Inlägg
20 januari 2010
När man tar kortet för mc när man är 18 så får man tung med begränsning ju och vid 20/22 års ålder så över gå kortet automatiskt till tung mc utan begränsning utan att man tar några vidare lektioner (rätta mig om jag har fel). Kan man då ta körkortet för mc när man är 18 och utan att köra mc under dom första 2/4 åren sen köpa sig en full stor mc?

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
20 januari 2010
GRH skrev:
När man tar kortet för mc när man är 18 så får man tung med begränsning ju och vid 20/22 års ålder så över gå kortet automatiskt till tung mc utan begränsning utan att man tar några vidare lektioner (rätta mig om jag har fel). Kan man då ta körkortet för mc när man är 18 och utan att köra mc under dom första 2/4 åren sen köpa sig en full stor mc?

helt rätt!

En annan lösning är att köpa en stor hoj, och stypa till 25kw så du får köra den på det begränsade kortet. För att två år senare ta bort strypningen.

"Assumption is the mother of all fuckups"

164 Inlägg
20 januari 2010
Chrise skrev:
helt rätt!

En annan lösning är att köpa en stor hoj, och stypa till 25kw så du får köra den på det begränsade kortet. För att två år senare ta bort strypningen.

Det e najs. Kan man ju spara till drömhojen big_smile

Bara för att dubbelkolla: Så dom kräver ingen som helst tidigare erfarenhet när man ska börja köra tung utan begränsning?
Senast redigerat av GRH (20 januari 2010)

141 Inlägg
21 januari 2010
Hmmm, orkar inte kolla igenom hela tråden efter svar så, vad kan böterna tänkas vara om man övningskör me hojen utan skylt på ryggen??

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

963 Inlägg
21 januari 2010
Chrise skrev:
GRH skrev:

helt rätt!

Nja helt rätt är det ju inte, men nästan.
Tar du A begr. när du är 18 så övergår kortet till A obegr. efter 2år. Du får alltså inte köra obegränsad effekt på din 20års dag. Tog du kortet när du var 18år och 5månader så får du köra obegr. när du är 20år och 5mån.

Om du väntar tills du är 19år 5mån med att ta A begr. så får du vänta tills 21år 5mån innan du får köra A obgr.

Om du väntar tills du är 21år så får du A obegr. direkt.

Du behöver inte bevisa att du kört hoj under dina 2 "provår". Efter de två åren så får du köra vilken MC du vill.

GRH skrev:
Bara för att dubbelkolla: Så dom kräver ingen som helst tidigare erfarenhet när man ska börja köra tung utan begränsning?

Det stämmer. Så gjorde jag.

Chrise skrev:

Tycker jag inte låter som en bra idé. En tung hoj som är strypt gå rätt illa, är tyngre och klumpigare.
Köp en mindre hoj, kör den original tills du har behörighet att byta upp dig till en obegränsad.

Mångas tips är också att börja köra på en mindre hoj för att lära dig köra innan du köper en literhoj som jag antar att ni talar om.
En literhoj har helt sjuk effekt och hastighetsresurser.
En bra idé är även att gå lite kurser på bana för att få till inbromsningar, kurvtagning, riskmedvetande m.m. Körskolans utbildning förbereder dig på att köra en glidarhoj med 70Hk, det går inte jämföra med en supersporthoj som idag har ca.200Hk.
Senast redigerat av TCG (21 januari 2010)

Sök