Bjare skrev:
TCG skrev:
Bjare skrev:
OK! Då provar vi här i tråden.
CBR Fireblade 900RR, Någon Ninja eller Valfri R6:a.
Tyvärr kan jag inte namnen riktigt så jag hoppas ni förstår mig ändå.

Nu är bilar mer min grej så motorer osv kan ja heller inget om inom hojjvärlden.
När jag valt ut märkena, modellerna som jag skrivit upp så har jag gått efter två saker: Snygghet, Motor.
Vi har en prisklass Upp till närmare 40.000:- att leka med. Vad tror ni?
Är detta alltså din förstahoj? Ska du övningsköra på den eller har du redan A obgr.?
Vilket märke du köper spelar mindre roll. Kolla lite på wikipedia eller liknande vad som hände olika årsmodeller.
Exempelvis blev Ninja ZX-9R helt omgjord både i motor och ram 1998 så nyare än -97 är ju bra men det tror jag du hade tänkt ändå?
2000 kom lite småmodifieringar, framförallt dubbla lampor fram.
ZX-9R hade jag som förstahoj och den är lättkörd.
2004 kom efterföljaren ZX-10R med insprutning och 184Hk. Troligtvis den brutalaste, nervösaste supersporten som tillverkats. En ZX-10R får du dock inte för de pengarna så här kan vi sluta historielektionen för idag.

Andra märken är jag inte lika bra på men wiki finns ju som sagt.

Sen är det bara ut och kika på hojar, kolla skick på dem, provkör och köp.

Martin 9-3 skrev:
Köp min. 150 mil. Helt original. -07 utagen -08

Ska ut och montera i batteriet nu. Vid snabb affär ingår allt damm som den samlat i vinter.
Bjare skrev:
Alldeles för liten motor.

Är det för liten motor i hans 600cc när du själv föreslår R6?

Tack för svar.
Behörighet och erfarenhet av att köra det har jag, givetvis.
Egentligen söker jag bara två saker för pengarna. Effekt och snygghet.
Vad skulle du välja mellan om du stod i min situation själv? Ge gärna flertal exempel.
Jag var ute efter samma som dig, effekt och utseende.
Enkelt val; 200Hk / 179Kg.

Leker med sommarens nya leksak. 
Leker med sommarens nya leksak. 
Hinner tyvärr inte komma med vettiga förslag nu men stirra dig inte för blind på effekten. Moderna sporthojar har gott om effekt. I kurvorna så räcker det med en 600cc. Där är det endast teknik som räknas.
Det är på rakorna du vill ha en litermaskin(eller tja, 900cc+).
Min ZX-9R -98 fick jag upp i 290km/h mätarfart men det var seeeegt 145Hk har jag för mig att den har enligt Kawasaki.
250-270 var en mer rimlig hastighet.
På ZX-10R 2004 med 184Hk går hastighetsmätaren bara till 299(digital) men hojen(varvräknaren) fortsatte öka en bit till. I dessa hastigheter så är det klart rekommenderat med double bubbel(förhöjt kåpglas).
Så har du tänkt köra snabbt rakt fram så är det något med mycket Hk du vill ha.
Ska du vara snabb runt en bana och få in tekniken så rekommenderar jag en 600cc.
Några faktiskt exempel hinner jag inte kolla nu, måste jobba lite.