3034
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

712 Inlägg
5 juni 2010
Nu står iaf en Yamaha MT03 -06:a i garaget big_smile
Det kliar i fingarna.. vill gärna rensa upp bakändan.. var hittar jag miniblinkers m.m på nätet..?
Har ingen koll alls så tipsa gärna med lite länkar tack

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
5 juni 2010
T16_AeRo skrev:
Det kliar i fingarna.. vill gärna rensa upp bakändan.. var hittar jag miniblinkers m.m på nätet..?

Var inne på Biltema häromdagen och såg en massa LED blinkers till MC.
199.- tror jag ett par kostade?

Smålänning
7 887 Inlägg
6 juni 2010
Va o kollade på en Kawasaki GPZ 500 idag, lite mycket kåpor för min smak, men bra pris smile

Någon som vet vad det kan vara när det försvinner vatten och den blir så varm att kylfläkten får gå hela tiden?
Misstänker vattenpump, men var hittar man delar? Har bara hittat packningssats....

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

564 Inlägg
7 juni 2010
TCG skrev:
T16_AeRo skrev:

Var inne på Biltema häromdagen och såg en massa LED blinkers till MC.
199.- tror jag ett par kostade?

Polarn köpte dom och det blev kanonsnyggt! Riktigt bra ljus dessutom, jag ser när han blinkar på riktigt långt håll. Dom ser dessutom väldigt snygga ut. Man behöver köpa ett motstånd också för att de inte ska blinka för fort.

//Johan

Fisketokig
2 997 Inlägg
12 juni 2010
167 mil nu. Det tar sig.

Dags att ställa på den om detta fortsätter. smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Tunnelmaster
348 Inlägg
13 juni 2010
Här kommer en bild på min KTM

https://www1.garaget.org/gallery/archive/22986/947588_h69rwg.jpg

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
13 juni 2010
MKarlsson skrev:
Här kommer en bild på min KTM

http://www1.garaget.org/gallery/archive … h69rwg.jpg

Sjukt läcker hoj och riktigt snygg bild! Skulle lätt kunna vara reklambild från KTM!

Administratör
2 990 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Jag provkörde ensåndär KTMRC8R på ktm tour tyvärr höll den bara i 15meter sen rasade kopplingen.... Fick putta 200k kr hojje tillbaka till deras lastbil...

En kopp av den svarta såsen...

457 Inlägg
13 juni 2010
Säkert hundratals inlägg om just denna fråga i den här tråden, men någon som vet någon speciell MC försäkring som är billigare än andra? Kan börja med att det handlar om en Yamaha R1 2001. Kollade på länsförsäkringar där jag har alla andra försäkringar, och där landade vi på 3914:- i månaden tongue På folksam tror jag det var blev det 1500:- billigare i månaden. Kommer jag ned på 2 är jag riktigt nöjd.

Vh Niklas

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

Allansson
13 juni 2010
Jag kör med bilsportomc. Den är billigast för mig iaf.

85 Inlägg
13 juni 2010
Allansson skrev:

Finns det någon länk? smile Tack på förhand /Niklas

*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Allansson
13 juni 2010
RacingTobbe skrev:
Allansson skrev:

Finns det någon länk? smile Tack på förhand /Niklas

http://www.bilsport-mc.com/

3 354 Inlägg
13 juni 2010
Jaha på fredag får man behörighet för obegränsat.. skönt. Jobbigt att åka långfärds med packning på en 25 (host 31)Kw hoj
Senast redigerat av Seth (13 juni 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 723 Inlägg
13 juni 2010
Sannefjord skrev:
Säkert hundratals inlägg om just denna fråga i den här tråden, men någon som vet någon speciell MC försäkring som är billigare än andra? Kan börja med att det handlar om en Yamaha R1 2001. Kollade på länsförsäkringar där jag har alla andra försäkringar, och där landade vi på 3914:- i månaden tongue På folksam tror jag det var blev det 1500:- billigare i månaden. Kommer jag ned på 2 är jag riktigt nöjd.

Vh Niklas

du kan glömma bilsport&mc när det gäller sporthojar. de erbjuder bara en svindyr trafikförsäkring. för mig skulle det gå på 13000kr per år för trafik för en -00s Fireblade. Inte illa.

folksam är då billigast för mig.

Smålänning
7 887 Inlägg
13 juni 2010
Skrev förut om en GPZ500 -00, är 13k för dyrt för en sån om den går varm och det försvinner vatten?
Gillar dock inte plastkåphojar, men är det ett fynd så kan man kanske stå ut om man vet att man kan sälja den med vinst, eller af +-0 efter nått år smile

Siktar på japansk luftkyld radfyreklassiker annars smile

Slash skrev:
Urkas skrev:
Kan ju iaf säga att krypkörning är snuskigt svårt. Känns som jag kommer slösa lite för många tusen på det på körskolan eftersom jag inte har nån egen hoj att köra med. :\

Har du lite pengar och plats över, fixa en gammal moped med manuella växlar (ej handväxel), har du dessutom en stor parkeringsplats i närheten som är tom på kvällar kan du öva mycket redan där med mopeden. Du kan i praktiken göra det mesta förutom bromstest vid 70 och 90 (förutsatt att mopeden inte är trimmad). Köp lite koner eller kör med något annat som kan markera hur banan går så fixar det sig.

Gjorde exakt så  när jag hade moped, fixade uppkörningarna kanon (både för lätt motorcykel och för begränsat A-kort) big_smile

Är inte i riktigt lika svårt med moped. Har provat med både crescent compact, puch dakota och yamaha DT, men ingen av dom är tillnämmelsevis lika "svår" att krypköra med som BMW:n ja kör i körskolan.

Jävla trevliga hojar BTW dom som körskolan har, BMW F650GS -09 med 800-parallelltwinnen smile Hade lätt köpt en sån som första om jag haft råd.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

457 Inlägg
13 juni 2010
falloutboy skrev:
Sannefjord skrev:

Vh Niklas

du kan glömma bilsport&mc när det gäller sporthojar. de erbjuder bara en svindyr trafikförsäkring. för mig skulle det gå på 13000kr per år för trafik för en -00s Fireblade. Inte illa.

folksam är då billigast för mig.

Känndes som det med när jag kollade upp det. Men fan, det är mycket pengar för en försäkring. Men men. Vill man vara fin får man lida pin som det så vackert heter wink

200 Inlägg
13 juni 2010
Salu Ansvar fixar bra pris om du flyttar över dina andra försäkringar också... Min gixxer k2 var nere på 3000kr halv helåret

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
17 juni 2010
Nån som har koll på hur lätt det är att landsvägsregga en enduro-reggad (eller kanske tillomed helt oreggad) hoj?

Whine whine!

Handledare
1 481 Inlägg
17 juni 2010
Urkas skrev:
Nån som har koll på hur lätt det är att landsvägsregga en enduro-reggad (eller kanske tillomed helt oreggad) hoj?

Lv-regga enduro kan gå, men bara kan.... Lv-regga cross? Nono. Glöm det.

457 Inlägg
20 juni 2010
Hur fungerar försäkringen nu egentligen ... Kan man garageförsäkra en hoj, eller måste man slänga in 12 månaders försäkring (tex halv) på en gång? Hört så mycket olika om det där men inte fått nåt svar

Vh Niklas

Sök