3365
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

164 Inlägg
7 juli 2010
Projektet har kommit till den delen då hojen skall målas. Men har lite beslutsångest över färgvalen.

http://i651.photobucket.com/albums/uu235/gutte/DSC008134-Kopia.jpg
Original - Svart
http://i651.photobucket.com/albums/uu235/gutte/DSC00817.jpg
Kawagrönt? 
http://i651.photobucket.com/albums/uu235/gutte/DSC00813.jpg
Ferrarirött? 
http://i651.photobucket.com/albums/uu235/gutte/DSC00818.jpg
Eller kanske Marinblått? 

även egna förslag betraktas smile

Amatör
444 Inlägg
7 juli 2010
Kolfiber drapera :0)

Risk 1an avklarad idag inget roligt men ett steg i rätt riktning

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
8 juli 2010
leksak skrev:
Mechanimal skrev:
Chrise skrev:

Är du sugen att åka en sväng från örebro, har SMC Uppsala Knix-körningar varje måndagkväll och varannan söndag.
Eller Amsberg i Dalarna har på söndagarna, eller på Gokartbanan i Kristinehamn...
Är en bit att åka, bara för att SMC-Örebro inte anordnar någon knixkörning (for som god damn reason), men lätt värt det, jag åker från Örebro till Amsberg så ofta jag kan och instruerar...

På knixkörningar tillåter vi förresten också övningskörning numera!

I Söndags hade en kille som övningskörde på banan. Han hade gått på en trafikskola innan och trafikläraren ansåg tiden vara mogen för uppkörning, killen ville dock öva mer och kom till oss... Det visade sig att han hade ingen som helst känsla för kurvtagning och/eller sittställning vilket ledde till en del prekära situationer de första varven, men det blev nästan motorcyklist av han också när dagen var slut....

Edit: KNIX är förresten en grundkurs i broms och kurvteknik som bedrivs på en tajt gokartbana med mycket knixiga svängar, därav namnet

Ah ok, låter ju fint smile Kristinehamn är ju inte så långt bort heller i min mening, om allt klickar så återkommer jag till dig ang. att följa med på en sån kurs, en road trip är ju inte helt fel heller smile

De kör KNIX-kurser på motardbanan i Örebro.

Sweet, när, var hur?

"Assumption is the mother of all fuckups"

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
8 juli 2010
Chrise skrev:
leksak skrev:
Mechanimal skrev:
Ah ok, låter ju fint smile Kristinehamn är ju inte så långt bort heller i min mening, om allt klickar så återkommer jag till dig ang. att följa med på en sån kurs, en road trip är ju inte helt fel heller smile

De kör KNIX-kurser på motardbanan i Örebro.

Sweet, när, var hur?

Det är SMC som anordnar, se SMC's hemsida:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=739

Edit: Om du vill åka längre eller om någon annan är intresserad så finns lista på¨samtliga SMC's kurser:
http://www.svmc.se/upload/School/Dokume … 202010.pdf

Eller välj ditt län:
http://www.svmc.se/templates/Ordinary.aspx?id=180
Senast redigerat av TCG (8 juli 2010)

Kanon..
1 473 Inlägg
9 juli 2010
Chrise skrev:
Sweet, när, var hur?

Ja va han här ovan sa big_smile

Var på motardbanan o körde hela helgen jag.
http://303.se/orebro20100703/images/IMG_0713.jpg

3 354 Inlägg
14 juli 2010
Får se nu...
Ja just det hämtade mitt nya körkort med en ny och fräsch behörighet för att få åka obegränsade hojar.
Samt ska kolla på en hoj vid slutet av nästa vecka/början av 3e veckan

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

963 Inlägg
14 juli 2010
Seth skrev:
Får se nu...
Ja just det hämtade mitt nya körkort med en ny och fräsch behörighet för att få åka obegränsade hojar.
Samt ska kolla på en hoj vid slutet av nästa vecka/början av 3e veckan

Köp min ZX-10R -08. Mer obegränsad är 200Hk / 179Kg blir det inte. wink

Amatör
444 Inlägg
14 juli 2010
Ni som håller på att ta mc kort och inte kan köra privat hur ofta kör ni på skolan ?
Jag kör med cirka 1,5 veckas uppehåll pga att där inte finns fler tider och då kan jag ändå köra närsom då jag endast jobbar på helgerna ..
Har även sett att många har alla tider för risk utblidningarna och uppskrivningen bokade .
Har gjort risk 1an o kört 6 lektioner imorn o tycker att där borde vara nån planering med det hela ..
Frågar man hur många lektioner man behöver till får man bara ett svar som "Hur långt är det mellan tummen o pekfingret" ...
Vet inte om man överreagerar pga att man är otålig eller vad men funderar på att skita i dem sista lektionerna o byta körskola .

Muttley
14 juli 2010
beathacker skrev:
Ni som håller på att ta mc kort och inte kan köra privat hur ofta kör ni på skolan ?
Jag kör med cirka 1,5 veckas uppehåll pga att där inte finns fler tider och då kan jag ändå köra närsom då jag endast jobbar på helgerna ..
Har även sett att många har alla tider för risk utblidningarna och uppskrivningen bokade .
Har gjort risk 1an o kört 6 lektioner imorn o tycker att där borde vara nån planering med det hela ..
Frågar man hur många lektioner man behöver till får man bara ett svar som "Hur långt är det mellan tummen o pekfingret" ...
Vet inte om man överreagerar pga att man är otålig eller vad men funderar på att skita i dem sista lektionerna o byta körskola .

bytar du körskola är risken att de gör likadant mot dig.
var på de istället säg att antingen bokar dem tiden till dig eller så gör du de själv och hyr en hoj.

963 Inlägg
14 juli 2010
beathacker skrev:

Tror jag körde 10lektioner totalt. Stor del var på konbanan och den dåvarande garagevändningen.
Köra i trafiken handlar ju mest om att inte köra fortare än det står på skyltarna. tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juli 2010
Jag brukar sikta på en gång i veckan minst på körskolan... Synd det är så jäkla dyrt bara sad 1100/lektion...

Fick hem bokningsbekräftelse och inbetalningskort på risk 2:an idag, 3600 kr!!
Ni som gjort den, vad innehåller den?

Fy fan, försök ta körkort med dryga 10k i månaden i lön, svårt att få det att gå ihop sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
2 990 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
Be pappa sponsra dig lite om han kan. Jag läste att dom snart ska höjja obegränsad åldern till 24 så se till att du får kortet fort innan dom ändrar. "om du är yngre än 24"

Jag letar efter lämplig hoj själv nu. Blev väldigt fult snuvad på en R1a men som tur är finns det flera smile Jag sitter här på öa och letar febrilt på blocket....

En kopp av den svarta såsen...

1 723 Inlägg
18 juli 2010
twin_cam skrev:
Jag brukar sikta på en gång i veckan minst på körskolan... Synd det är så jäkla dyrt bara sad 1100/lektion...

Fick hem bokningsbekräftelse och inbetalningskort på risk 2:an idag, 3600 kr!!
Ni som gjort den, vad innehåller den?

Fy fan, försök ta körkort med dryga 10k i månaden i lön, svårt att få det att gå ihop sad

3600?! Tur att jag tog kortet förra året. Allt som allt så blev det 5 lektion inkl uppkörningsdagen då vi övade på banan i 2 timmar innan provet. Jag hade visserligen tillgång till egen hoj, fast det blev ändå bara 3-4 tillfällen då jag körde privat.

Amatör
444 Inlägg
19 juli 2010
Risk 2an på måndag =0) snackade med körläraren om tider o är nog bara jag som vill stressa på det fortare än det går ..
Fick köpt lite utrustning i lördags ialf =0)
http://img831.imageshack.us/img831/6321/picture158.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us
http://img841.imageshack.us/img841/2595/picture159.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Tror det blev bra saker ialf Spyke helställ arai hjälm ,halvarsson ryggskydd, sidi skor, svart visir  vantarna vetefan vad det var för märke men var toksköna ..Bara hoj o kort också :s
Senast redigerat av beathacker (19 juli 2010)

3 354 Inlägg
20 juli 2010
Sweet. till helgen blir det att åka o kolla på en hoj big_smile

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sleeper
3 084 Inlägg
20 juli 2010
Har man ingen hoj i sommar får köpa en ny
kvaddade för en mån sedan som jag skrev tidigare. Nu har det gått 2mån bara för att ta fram kostnadsförslag för att byta gaffelben och tank för IF och den ökända verkstaden i Ö-vik (som vart med i plus).
Så dem har inte ens börjat än så jävla sur!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

3 354 Inlägg
20 juli 2010
Sushikocken skrev:
Har man ingen hoj i sommar får köpa en ny
kvaddade för en mån sedan som jag skrev tidigare. Nu har det gått 2mån bara för att ta fram kostnadsförslag för att byta gaffelben och tank för IF och den ökända verkstaden i Ö-vik (som vart med i plus).
Så dem har inte ens börjat än så jävla sur!

fyf*n. tråkigt

406 Inlägg
21 juli 2010
Ska börja på kortet nu tänkte jag! Sen blir det en 08 zx 10 lr en 09 r1 till våren. Så trött på strulande bilar. Blir provkörning i morgon av en Zx10 wohoo
Måste man ha körkortstillstånd om man redan har b kort?

My way or the highway? I take both sideways

3 354 Inlägg
21 juli 2010
Asfaltvägar kan göras om till grus

Utredare på Trafikverket föreslår att lågtrafikerade asfaltvägar ska bli grusvägar för att spara pengar.

Vägnätet i Trafikverkets region Nord behöver 808 miljoner kronor för att hållas i skick. De pengarna finns inte, och nu föreslår utredare att glest trafikerade asfaltvägar ska rivas upp och bli grusvägar, rapporterar Västerbottensnytt.

Enligt den hittills hemliga utredningen skulle det spara tiotals miljoner kronor i vägunderhåll åt Trafikverket. Chefen för Trafikverket region Nord, Lena Dahlgren, bekräftar för Västerbottensnytt att utredningen har gjorts men att man inte tagit ställning till innehållet än.

Idén har även funnits i Vindeln, där kommunalrådet Eva-May Karlsson (C) tycker att det skulle kunna vara en tillfällig lösning.
- Vi har diskuterat det i vår budgetberedning och det har ju att göra med att det är en ganska stor investering när man år in och asfalterar om. Men vi har valt att inte gå den vägen ännu, säger hon till Västerbottensnytt.

De vägar som kan bli aktuella att rivas upp har ett genomsnitt på under 60 fordon per dygn. Några västerbottniska vägar som hamnar under den gränsen är väg 964 Medelås-Björkberg, 988 Åskilje-Gunnarn, 1024 Sappetsele-Gargnäs, och väg 1100 till Umnäs.

Josefin Peciva

Publicerad: 20 juli 2010 kl 12.01
http://www.vk.se/Article.jsp?article=364529

VA I HELA!
fast undrar hur glest trafikerade vägar de menar?
Senast redigerat av Seth (21 juli 2010)

Sleeper
3 084 Inlägg
21 juli 2010
Seth skrev:
Asfaltvägar kan göras om till grus

Utredare på Trafikverket föreslår att lågtrafikerade asfaltvägar ska bli grusvägar för att spara pengar.

Vägnätet i Trafikverkets region Nord behöver 808 miljoner kronor för att hållas i skick. De pengarna finns inte, och nu föreslår utredare att glest trafikerade asfaltvägar ska rivas upp och bli grusvägar, rapporterar Västerbottensnytt.

Enligt den hittills hemliga utredningen skulle det spara tiotals miljoner kronor i vägunderhåll åt Trafikverket. Chefen för Trafikverket region Nord, Lena Dahlgren, bekräftar för Västerbottensnytt att utredningen har gjorts men att man inte tagit ställning till innehållet än.

Idén har även funnits i Vindeln, där kommunalrådet Eva-May Karlsson (C) tycker att det skulle kunna vara en tillfällig lösning.
- Vi har diskuterat det i vår budgetberedning och det har ju att göra med att det är en ganska stor investering när man år in och asfalterar om. Men vi har valt att inte gå den vägen ännu, säger hon till Västerbottensnytt.

De vägar som kan bli aktuella att rivas upp har ett genomsnitt på under 60 fordon per dygn. Några västerbottniska vägar som hamnar under den gränsen är väg 964 Medelås-Björkberg, 988 Åskilje-Gunnarn, 1024 Sappetsele-Gargnäs, och väg 1100 till Umnäs.

Josefin Peciva

Publicerad: 20 juli 2010 kl 12.01
http://www.vk.se/Article.jsp?article=364529

VA I HELA!
fast undrar hur glest trafikerade vägar de menar?

jaha bara till att skaffa sig en impreza och legalisera störtbågar för att ta sig fram....
Tro hur glada försäkringsbolagen blir på laga stenskott tongue
Sen måste dem skaffa folk för att hålla dem i sskick för inte fan hyvlar dem de redan existerande vägarna
Senast redigerat av Sushikocken (21 juli 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök