4472
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

3 354 Inlägg
21 juli 2010
samt vad kostar upprivningen och packningen av vägarna?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

23 Inlägg
21 juli 2010
Såna snilleblixtar brukar uppmärksammas i media för att sedan glömmas lika snabbt.
Skulle det nu bli så, så finns det en massa trevliga hojar för ändamålet också smile

Här kommer en bild på en av mina leksaker. Man kan ju sitta i kö på E6 om man vill... eller så skiter man i det wink

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs023.ash2/34491_448544117094_604282094_6619485_4759033_n.jpg

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
21 juli 2010
Seth skrev:
Asfaltvägar kan göras om till grus

Utredare på Trafikverket föreslår att lågtrafikerade asfaltvägar ska bli grusvägar för att spara pengar.

Vägnätet i Trafikverkets region Nord behöver 808 miljoner kronor för att hållas i skick. De pengarna finns inte, och nu föreslår utredare att glest trafikerade asfaltvägar ska rivas upp och bli grusvägar, rapporterar Västerbottensnytt.

Enligt den hittills hemliga utredningen skulle det spara tiotals miljoner kronor i vägunderhåll åt Trafikverket. Chefen för Trafikverket region Nord, Lena Dahlgren, bekräftar för Västerbottensnytt att utredningen har gjorts men att man inte tagit ställning till innehållet än.

Idén har även funnits i Vindeln, där kommunalrådet Eva-May Karlsson (C) tycker att det skulle kunna vara en tillfällig lösning.
- Vi har diskuterat det i vår budgetberedning och det har ju att göra med att det är en ganska stor investering när man år in och asfalterar om. Men vi har valt att inte gå den vägen ännu, säger hon till Västerbottensnytt.

De vägar som kan bli aktuella att rivas upp har ett genomsnitt på under 60 fordon per dygn. Några västerbottniska vägar som hamnar under den gränsen är väg 964 Medelås-Björkberg, 988 Åskilje-Gunnarn, 1024 Sappetsele-Gargnäs, och väg 1100 till Umnäs.

Josefin Peciva

Publicerad: 20 juli 2010 kl 12.01
http://www.vk.se/Article.jsp?article=364529

VA I HELA!
fast undrar hur glest trafikerade vägar de menar?

Hur i hela haparanda kan det vara en tillfällig lösning att avlägsna asfalten?

"Assumption is the mother of all fuckups"

Allansson
22 juli 2010
Skulle behöva lite råd och tips om att polera krom. Det är så att jag lyckades tappa min buff på avgaskröken på min dragstar. (Buffen låg i hjälmen och ramlade ur när jag skulle hänga hjälmen på backspegeln)
Det blev en stor fläck av smält buff. Torkade av det värsta med papper när jag kom hem. Men resten av fläcken får jag inte bort.

Nån som har nåt tips? Har testat med lite rubbing utan framsteg. Fläcken smälter ju när avgasröret blir varmt annars är den hård.

3 354 Inlägg
22 juli 2010
Allansson skrev:
Skulle behöva lite råd och tips om att polera krom. Det är så att jag lyckades tappa min buff på avgaskröken på min dragstar. (Buffen låg i hjälmen och ramlade ur när jag skulle hänga hjälmen på backspegeln)
Det blev en stor fläck av smält buff. Torkade av det värsta med papper när jag kom hem. Men resten av fläcken får jag inte bort.

Nån som har nåt tips? Har testat med lite rubbing utan framsteg. Fläcken smälter ju när avgasröret blir varmt annars är den hård.

autosol och mjuk polertrissa på borrmaskin?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

175 Inlägg
23 juli 2010
Seth skrev:
Allansson skrev:

Det är 100% polyester i Buffen? Aceton borde lösa det tämligen enkelt^^

Allansson
23 juli 2010
Chrise skrev:
Seth skrev:
Allansson skrev:

Vilket är bäst? Att försöka ta bort det när det är varmt eller kallt?

3 354 Inlägg
23 juli 2010
Jippi. Nu åker man runt på en snygg och vit VFR 750F -90

Administratör
2 990 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
sweet! På måndag får vi se om det blir nått köp för mig!

En kopp av den svarta såsen...

175 Inlägg
24 juli 2010
Allansson skrev:
Chrise skrev:
Seth skrev:

Vilket är bäst? Att försöka ta bort det när det är varmt eller kallt?

Kallt, Aceton är mycket flyktigt, och ett varmt avgassystem snabbar på det ganska bra...

Administratör
2 990 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Önska mig lycka till imorrn åker jag o kollar på en hoj !

3 354 Inlägg
26 juli 2010
Goffen skrev:
Önska mig lycka till imorrn åker jag o kollar på en hoj !

vad för nån?

Administratör
2 990 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Kan väl sträcka mig så lågt att säga att det är en yamaha och att den ligger runt 185hästar..... wink

3 354 Inlägg
26 juli 2010
ok. tankeverksamheten startade.... 0,5% klar... tongue

564 Inlägg
26 juli 2010
twin_cam skrev:
Jag brukar sikta på en gång i veckan minst på körskolan... Synd det är så jäkla dyrt bara sad 1100/lektion...

Fick hem bokningsbekräftelse och inbetalningskort på risk 2:an idag, 3600 kr!!
Ni som gjort den, vad innehåller den?

Fy fan, försök ta körkort med dryga 10k i månaden i lön, svårt att få det att gå ihop sad

Shit va dyrt!

Jag gjorde både risk1 och 2 på samma dag hos Tullinge trafikskola för 2500:-

Nu har jag bara uppkörningen kvar. Har tagit 3 lektioner och gör 4e imorn.

//Johan

Ointresserad.
936 Inlägg
26 juli 2010
Om nån är sugen på hoj så har jag en R6:a till salu smile

Släng iväg ett pm om nån är intresserad..

Teabag appreciation club.

3 354 Inlägg
27 juli 2010
har hittat lite godis till hojen nu big_smile vita blinkers bl.a avgas får vara till längre fram. låter gott som det är smile

308 Inlägg
27 juli 2010
Skön del av gorg som även jag kan hänga i nu. Köpte mej en hoj i torsdags och var ute och körde för första gången någonsin idag smile
Pärlan är en Yamaha Fz 750 från -86.
Nu har ju inte jag någon erfarenhet men väldigt lättkörd vågar jag nog ändå påstå. Farsan håller med men allt är väl smidigt jämför med hans 1800cc Suzuki tongue

Administratör
2 990 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Sådär nu står pärlan i garaget...... mätaren stannade på 299 sad

175 Inlägg
27 juli 2010
Goffen skrev:
Sådär nu står pärlan i garaget...... mätaren stannade på 299 sad

Japp, hemskt pedagogiskt av japanerna att inte låta mätaren visa mer än 299/300 även om hastigheten är högre:-s

Sök