3768
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
27 juli 2010
#1681
Goffen skrev:
Sådär nu står pärlan i garaget...... mätaren stannade på 299 sad

En litermaskin alltså, trevligt! smile

Administratör
2 990 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
#1682
Japp blev en Retta med powercomander o lite sånt, 2005a med 550mil på mätaren!

http://www.blocket.se/blekinge/Yamaha_Y … 17&w=3  Där är annonsen den kanske ligger uppe nån dag till....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/5294/970369_t6nrk4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/5294/970398_frbpsr.jpg


Nu ska bara all bling bling skit bort !

En kopp av den svarta såsen...

3 354 Inlägg
27 juli 2010
#1683
grattis grattis.

nån som testat biltemas sadelväskor?
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Bagage/Sadelvaskor/
värt o testa med tanke på priset.
lite billigare än >4000:- för pakethållare o väskor till viffern.
Senast redigerat av Seth (27 juli 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Administratör
2 990 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
#1684
Jag köpte oxford väskor som är i bättre kvalite "har jag hört" för 600kr på blocket.... samma stuk som på biltemas, dock håller biltemas för några resor säger dom som testat...

En kopp av den svarta såsen...

308 Inlägg
28 juli 2010
#1685
Nu har jag en fråga som nån kanske kan svara på?

Har som sagt innan en Fz 750 från -86 men farsan funderade på vilken bensin som var bäst. Nån som har en aning eller kanske rent av har en likadan hoj som kan dela med sej av om det är 95 eller 98 som gäller??


Sleeper
3 084 Inlägg
28 juli 2010
#1686
YipYip skrev:
Nu har jag en fråga som nån kanske kan svara på?

Har som sagt innan en Fz 750 från -86 men farsan funderade på vilken bensin som var bäst. Nån som har en aning eller kanske rent av har en likadan hoj som kan dela med sej av om det är 95 eller 98 som gäller??

En såpass gammalhoj kör man på 95 annars så står det ju i manualen
Inte värt den extra kronan per liter.
Senast redigerat av Sushikocken (28 juli 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

147 Inlägg
28 juli 2010
#1687
http://img801.imageshack.us/img801/9250/84701833.jpg
http://img830.imageshack.us/img830/3959/41975049.jpg

Står på farsan men den är lika mycket min big_smile

http://img717.imageshack.us/img717/5092/56636711.jpg

Crossen!
Senast redigerat av BergviK_ (28 juli 2010)


308 Inlägg
28 juli 2010
#1688
Sushikocken skrev:
YipYip skrev:
Nu har jag en fråga som nån kanske kan svara på?

Har som sagt innan en Fz 750 från -86 men farsan funderade på vilken bensin som var bäst. Nån som har en aning eller kanske rent av har en likadan hoj som kan dela med sej av om det är 95 eller 98 som gäller??

En såpass gammalhoj kör man på 95 annars så står det ju i manualen
Inte värt den extra kronan per liter.

I manualen står det "regular bensin" tongue
Man räknade kanske inte oktan "förr i tia"


Saabifierad
2 031 Inlägg
28 juli 2010
#1689
YipYip skrev:
Sushikocken skrev:
YipYip skrev:
Nu har jag en fråga som nån kanske kan svara på?

Har som sagt innan en Fz 750 från -86 men farsan funderade på vilken bensin som var bäst. Nån som har en aning eller kanske rent av har en likadan hoj som kan dela med sej av om det är 95 eller 98 som gäller??

En såpass gammalhoj kör man på 95 annars så står det ju i manualen
Inte värt den extra kronan per liter.

I manualen står det "regular bensin" tongue
Man räknade kanske inte oktan "förr i tia"

Säg till farsan att köra på 95, det märks ingen skillnad på om han kör med 96, 98 eller 99. 95 är billigast och fungerar utmärkt smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Saabifierad
2 031 Inlägg
28 juli 2010
#1690
Seth skrev:
Asfaltvägar kan göras om till grus

Utredare på Trafikverket föreslår att lågtrafikerade asfaltvägar ska bli grusvägar för att spara pengar.

Vägnätet i Trafikverkets region Nord behöver 808 miljoner kronor för att hållas i skick. De pengarna finns inte, och nu föreslår utredare att glest trafikerade asfaltvägar ska rivas upp och bli grusvägar, rapporterar Västerbottensnytt.

Enligt den hittills hemliga utredningen skulle det spara tiotals miljoner kronor i vägunderhåll åt Trafikverket. Chefen för Trafikverket region Nord, Lena Dahlgren, bekräftar för Västerbottensnytt att utredningen har gjorts men att man inte tagit ställning till innehållet än.

Idén har även funnits i Vindeln, där kommunalrådet Eva-May Karlsson (C) tycker att det skulle kunna vara en tillfällig lösning.
- Vi har diskuterat det i vår budgetberedning och det har ju att göra med att det är en ganska stor investering när man år in och asfalterar om. Men vi har valt att inte gå den vägen ännu, säger hon till Västerbottensnytt.

De vägar som kan bli aktuella att rivas upp har ett genomsnitt på under 60 fordon per dygn. Några västerbottniska vägar som hamnar under den gränsen är väg 964 Medelås-Björkberg, 988 Åskilje-Gunnarn, 1024 Sappetsele-Gargnäs, och väg 1100 till Umnäs.


Josefin Peciva

Publicerad: 20 juli 2010 kl 12.01
http://www.vk.se/Article.jsp?article=364529

VA I HELA!
fast undrar hur glest trafikerade vägar de menar?

Känns som en sjuk idé, ungefär att bara för att ni bor på landet så skall ni inte få tillgång till asfaltsvägar. Gillar inte såna här idéer, en gång i tiden var Sveriges alla vägar grus för att sedan asfalteras för att nu bli grusvägar igen. En grusväg behöver egentligen mer skötsel än vad en asfaltsväg behöver efter ett tag.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sleeper
3 084 Inlägg
28 juli 2010
#1691
Tänk vad ett litet gruskorn som man knappt ser kan jävlas så mycket.
Har rengjort förgasaren 3 ggr och putsat flottörventilen 3 ggr men då idag då man köpt ny nål så hittar man ett gruskorn som lyft den lilla oringen. Har inte ens kunnat skruva då jag bor 70 mil ifrån den men äntligen idag så har jag lyckats få den tät. Efter 5 år big_smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Allansson
28 juli 2010
#1692
Nån här som ska till Västervik på mc-dagarna?

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
30 juli 2010
#1693
Är det någon som pressat Michelin Pilot Power på en våt bana?
Jag roade mig med det i torsdags, jag fick känslan av att de hade lite problem med greppet i utgången av kurvorna, speciellt då i framänden av någon anledning....

"Assumption is the mother of all fuckups"

Administratör
2 990 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
#1694
Pilot pure har fått bra våtegenskaper enligt test om du funderar på att byta...

En kopp av den svarta såsen...

58 Inlägg
3 augusti 2010
#1695
ja provkörde nya Yamaha XT1200Z Super Ténéré idag och de va en riktigt go hoj att köra men tyvärr fanns de inga grusvägar runt där ja körde men e de nån som provat den på grusväg och hur va den att köra på de


Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
6 augusti 2010
#1696
Goffen skrev:
Pilot pure har fått bra våtegenskaper enligt test om du funderar på att byta...

Nog funderar jag på att byta alltid, men varken Pilot pure eller power one finns i 170 bredd bak, så jag sitter där med mina pilot power=/

Dunlop har ju Qualifier RR som jag funder på till nästa bandag.....

http://i161.photobucket.com/albums/t235/Nitrious666/20100805177.jpg
Efter två körpass på Gelleråsen i Torsdags såg Power bakdäcket ut såhär....=/
Greppet var det inget fel på, de första fyra varven, sen började bakdäcket gå varmt....

"Assumption is the mother of all fuckups"

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
6 augusti 2010
#1697
Chrise skrev:
Goffen skrev:
Pilot pure har fått bra våtegenskaper enligt test om du funderar på att byta...

Nog funderar jag på att byta alltid, men varken Pilot pure eller power one finns i 170 bredd bak, så jag sitter där med mina pilot power=/

Dunlop har ju Qualifier RR som jag funder på till nästa bandag.....

http://i161.photobucket.com/albums/t235 … 805177.jpg
Efter två körpass på Gelleråsen i Torsdags såg Power bakdäcket ut såhär....=/
Greppet var det inget fel på, de första fyra varven, sen började bakdäcket gå varmt....

Helt nytt Qualifer RR såg värre ut för mig efter ett par varv på Anderstorp för två år sedan.
Tror inte de ändrat något i blandningen sedans dess.

Edit: Kom på att jag har bilder i bloggen på det:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=39232
Senast redigerat av TCG (6 augusti 2010)

Smålänning
7 887 Inlägg
6 augusti 2010
#1698
Fan va suget börjat komma efter en  sån här:

http://knutsen.bz/wp-content/uploads/2010/06/bmw-f800gs-2008.jpg

BMW F800GS

207 kg tjänstevikt och 85 hästar paralelltwin smile

någon som provat en nån längre sträcka?

Är ju så snygg, särskilt för att vara en BMW smile

Lite dyr än, men får se, banken har ju pengar om de kniper smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
7 augusti 2010
#1699
TCG skrev:
Chrise skrev:
Goffen skrev:
Pilot pure har fått bra våtegenskaper enligt test om du funderar på att byta...

Nog funderar jag på att byta alltid, men varken Pilot pure eller power one finns i 170 bredd bak, så jag sitter där med mina pilot power=/

Dunlop har ju Qualifier RR som jag funder på till nästa bandag.....

http://i161.photobucket.com/albums/t235 … 805177.jpg
Efter två körpass på Gelleråsen i Torsdags såg Power bakdäcket ut såhär....=/
Greppet var det inget fel på, de första fyra varven, sen började bakdäcket gå varmt....

Helt nytt Qualifer RR såg värre ut för mig efter ett par varv på Anderstorp för två år sedan.
Tror inte de ändrat något i blandningen sedans dess.

Edit: Kom på att jag har bilder i bloggen på det:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=39232

Överhettade de på en gång precis som Michelinarna?
D såg ut som ett hälsosamt slitage, gillade slipningen av fotpinnarna^^

"Assumption is the mother of all fuckups"

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
8 augusti 2010
#1700
Chrise skrev:
TCG skrev:
Chrise skrev:

Nog funderar jag på att byta alltid, men varken Pilot pure eller power one finns i 170 bredd bak, så jag sitter där med mina pilot power=/

Dunlop har ju Qualifier RR som jag funder på till nästa bandag.....

http://i161.photobucket.com/albums/t235 … 805177.jpg
Efter två körpass på Gelleråsen i Torsdags såg Power bakdäcket ut såhär....=/
Greppet var det inget fel på, de första fyra varven, sen började bakdäcket gå varmt....

Helt nytt Qualifer RR såg värre ut för mig efter ett par varv på Anderstorp för två år sedan.
Tror inte de ändrat något i blandningen sedans dess.

Edit: Kom på att jag har bilder i bloggen på det:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=39232

Överhettade de på en gång precis som Michelinarna?
D såg ut som ett hälsosamt slitage, gillade slipningen av fotpinnarna^^

Det där kortet är taget efter ett körpass(15-20min?) så det blev varmt lite onödigt snabbt.
Kände inte av något släpp då det var min första säsong med egen hoj så jag pressade inte några nya banrekord direkt. tongue


Sök