4030
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
9 augusti 2010
TCG skrev:
Chrise skrev:
TCG skrev:
Helt nytt Qualifer RR såg värre ut för mig efter ett par varv på Anderstorp för två år sedan.
Tror inte de ändrat något i blandningen sedans dess.

Edit: Kom på att jag har bilder i bloggen på det:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=39232

Överhettade de på en gång precis som Michelinarna?
D såg ut som ett hälsosamt slitage, gillade slipningen av fotpinnarna^^

Det där kortet är taget efter ett körpass(15-20min?) så det blev varmt lite onödigt snabbt.
Kände inte av något släpp då det var min första säsong med egen hoj så jag pressade inte några nya banrekord direkt. tongue

Haha, okej, man kanske skulle köra på tex Michelin Power One, det är ju typ ett skuret slicks-däck....
Men då lär jag frångå orginaldimensionen bak och gå upp till 180 brett och 55 högt....

Köra med rena slicks lockar lite grann, men då lär man ha däckvärmare och regndäck.... (Power One är väl kanske inget förstahandsval i blötan, men ändå^^)

Jag kan förresten inte minnas när jag bytte ett däck för att det var utslitet mitt på senast....roll
Senast redigerat av Chrise (9 augusti 2010)

"Assumption is the mother of all fuckups"

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
9 augusti 2010
Chrise skrev:
TCG skrev:
Chrise skrev:

Överhettade de på en gång precis som Michelinarna?
D såg ut som ett hälsosamt slitage, gillade slipningen av fotpinnarna^^

Det där kortet är taget efter ett körpass(15-20min?) så det blev varmt lite onödigt snabbt.
Kände inte av något släpp då det var min första säsong med egen hoj så jag pressade inte några nya banrekord direkt. tongue

Haha, okej, man kanske skulle köra på tex Michelin Power One, det är ju typ ett skuret slicks-däck....
Men då lär jag frångå orginaldimensionen bak och gå upp till 180 brett och 55 högt....

Köra med rena slicks lockar lite grann, men då lär man ha däckvärmare och regndäck.... (Power One är väl kanske inget förstahandsval i blötan, men ändå^^)

Jag kan förresten inte minnas när jag bytte ett däck för att det var utslitet mitt på senast....roll

170 i standardbredd? Vad kör du för hoj?
Gamla ZX-9R hade 180, nyare ZX-10R har 190.
Jag är ju lite Ninjafrälst... tongue

Köra i regn på bana skulle aldrig falla mig in. Lätt att gå omkull och händer det så måste man väl glida som på såpa? tongue
Lätt nog att smaka på asfalt även när det är torrt tycker jag. smile

175 Inlägg
10 augusti 2010
TCG skrev:
Chrise skrev:
TCG skrev:

170 i standardbredd? Vad kör du för hoj?
Gamla ZX-9R hade 180, nyare ZX-10R har 190.
Jag är ju lite Ninjafrälst... tongue

Köra i regn på bana skulle aldrig falla mig in. Lätt att gå omkull och händer det så måste man väl glida som på såpa? tongue
Lätt nog att smaka på asfalt även när det är torrt tycker jag. smile

Vi som är instruktörer i SMC tycker att det är mycket lärorikt att köra i regn, det är ju i alla fall "trafiksäkerhetsövningar på avlyst bana" vi sysslar med:P
(Men det är jävlar inte roligt)

Jag kör en Suzuki RF900R.... Blir nog till att skaffa en GSX-R att smiska på bana...

3 354 Inlägg
11 augusti 2010
Bmw's "kommande" modeller med 6a? k1600gt och k1600gtl?
http://www.motorcycle.com/news/bmw-k160 … 89711.html

kan bli intressant med hojar som har raka 6or smile och det adaptiva ljuset verkar intressant

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Administratör
2 990 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/5294/978576_1qv7k0.jpg

Ja denna lekte jag med idag när jag hade min på service ! Sämre kan man ha det smile

En kopp av den svarta såsen...

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
13 augusti 2010
Nån som har koll på varför hojjen idag började gå högre o högre i varv på tomgången? Justerade ventilerna förut idag (fast hur bra justerade dom blev vet jag inte) och fick efter det justera tomgången för han inte ville starta (skruvade in skruven på förgasaren helt, o sen ut med den 2½ varv (enligt manualen)). Då gick han väl "okej" på tomgången, typ 2500 varv/min (han går dåligt eller tillomed dör om jag skruvar den lägre). Men sen efter att ha kört en stund så gick varvet typ högre o högre, o sen när jag kom hem för att justera så blev det inte bättre. På defaultläget (2½ varv) så ligger han på typ 4-5000varv/min. :\
Är det skit i förgasarna eller så kanske? Han har börjat gå sämre senaste tiden också ju.. hmm

Det är för övrigt en billig gammal enstonkare, Honda XL600. Grymt rolig att köra när han funkar som han ska! big_smile

Whine whine!

Administratör
2 990 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
tjuvluft nånstans kanske? Seså mc säsongen är inte slut än så släng upp lite najsiga bilder och sånt!

175 Inlägg
15 augusti 2010
Lite härliga åkbilder ifrån SMC Dalarnas gokartbana Amsberg.
http://i161.photobucket.com/albums/t235/Nitrious666/DSC_04302010-06-20.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t235/Nitrious666/DSC_04172010-06-20.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t235/Nitrious666/DSC_02702010-06-20.jpg

Administratör
2 990 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Ser gott ut. Jag sitter ju själv i styrelsen för smc jönköpingslän fram tills årsmötet sen har jag sagt upp mig...

Administratör
2 990 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/5294/981015_iajxsk.jpg

Ja när det är dåligt väder kan man sitta hemma hos dennis och kolla på hojjarna och dricka kaffe i hans gigantiska garage !

Sleeper
3 084 Inlägg
18 augusti 2010
Goffen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … iajxsk.jpg

Ja när det är dåligt väder kan man sitta hemma hos dennis och kolla på hojjarna och dricka kaffe i hans gigantiska garage !

Vafan har du mjölk i kaffet!? lol

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Administratör
2 990 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
host naj fan mitt kaffe är ju i det andra glaset därborta på bilden host

Amatör
444 Inlägg
19 augusti 2010
Nu börjar det närma sig att inskaffa en hoj =0)
Från början har det hela tiden varit en cbr 600rr som har lockat dock har jag ändrat migfram o tillbaka ett par gånger nu och lutar åt en gsx-r 04-05 .
En 600 hade kanske varit det mest lämpliga bland dem också men älskar verkligen hur 1000cc ser ut o ungefär samma pris i försäkring också ..
Är det stor skillnad att köra dem menar känns en 1000 tyngre att lägga ner o kasta mellan svängar osv ?
Är i stort sett samma vikt o mått på dem bägge
Hoppas ni förstod vad jag undrar .

Administratör
2 990 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Nu ser ju gsx-r 600-750-1000 ungefär likadana ut så sett men man brukar ju säga att 600an har mindre gyroskopisk effekt imotorn och därför svänger den lättare/snabbare men troligen behöver du inte svänga så snabbt som 600an erbjuder. Jag gick ju ifrån 600 till 1000 och jag tycker 1000cc är lugnare och en mera behaglig åktur inte lika hetsig helt enkelt. Stora nackdelen med 1000 är väl att den är rätt mycket dyrare att försäkra...

175 Inlägg
19 augusti 2010
Goffen skrev:
Nu ser ju gsx-r 600-750-1000 ungefär likadana ut så sett men man brukar ju säga att 600an har mindre gyroskopisk effekt imotorn och därför svänger den lättare/snabbare men troligen behöver du inte svänga så snabbt som 600an erbjuder. Jag gick ju ifrån 600 till 1000 och jag tycker 1000cc är lugnare och en mera behaglig åktur inte lika hetsig helt enkelt. Stora nackdelen med 1000 är väl att den är rätt mycket dyrare att försäkra...

Jag har kikat en del på GSX-R 750, som en kompromiss
smile

54 Inlägg
19 augusti 2010
Fan va less jag blir att jag inte hann ta tungt kort denna sommarn.. Blir till att puttra runt på 125:an ett år till.. -Fast den går ju bättre än Volvon min så varför inte big_smile

406 Inlägg
19 augusti 2010
Risk 1an avklarad, går och väntar på mitt lämp nu bara.. Sicken tid det ska ta!!! Ska försöka hinna med risk 2an med innan säsongen är slut.
Fick ju provat en zx10r -07... fy satan! En sån blir det till våren fast 08-09 i stället
Någon som vill köpa en drifting bil? wink

My way or the highway? I take both sideways

94 Inlägg
20 augusti 2010
Chrise skrev:
Jag har kikat en del på GSX-R 750, som en kompromiss
smile

Du har bra smak du! Jag har haft en RF600 innan jag köpte min nuvarande GSX-R750 som jag haft i 5 bekymmersfria år! Så jag kan varmt rekommendera den!

Har även ägt en 318is (INTE lika bekymmersfritt ägande....men kul! wink)

Ang. däcken så vet jag inte vad du hade för std-dim. men du kan lätt gå upp en storlek (om du samtidigt går ner en i profil) på däcken. Du tappar liite i kvickstyrbarhet men det är en vanesak..
Kör också på Michelin Pilot Power och tycker de funkat kanon! Bra livslängd även med 5-6 bandagar.
De kräver nog lite temp innan de greppar bra i regn men jag har testat de på regndränkt bana också och det funkar, visst har det släppt ibland man aldrig helt utan förvarning och bara småsläpp, de greppar snabbt igen om man inte gör något dumt!

3 354 Inlägg
20 augusti 2010
Måste säga att det är jobbigt att hålla vita fälgar på hondan rent men tackolov underlättade det med enkelsving ibak
Senast redigerat av Seth (20 augusti 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

175 Inlägg
21 augusti 2010
FAntastiskt, nu är Chrise billös och kan åka mer hoj.... Finns risk att det blir en Lv-reggad enduro med vinterdäck^^

Sök