4042
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Saabifierad
2 031 Inlägg
23 augusti 2010
Har funnit mig tillbaka till mc-världen efter ca 14 månader med en nedplockad hoj som äntligen blivit ihopplockad och en som bara står och väntar på nytt styrlager. Hunnit avverka cirkus 120 mil förra veckan och nu är det dags för hojtyps byte big_smile Måste säga att jag drivs riktigt bra i motorcykelvärlden, man kan köra hur många mil som helst medan i bil är allt bara bekvämt så att det blir tråkigt lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 723 Inlägg
3 september 2010
Var hittar man Power commander till bra pris? Vilken version ska man köpa, funkar det lika bra med en äldre? Till en Cbr 929 -01. Jag har K&N filter och slipon, bör man ändra nåt annat för att det ska funka "bättre"?
Senast redigerat av falloutboy (3 september 2010)

Administratör
2 990 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
powercommander kan man hitta lite varstans blocket osv men för att den ska funka optimalt bör man väl mappa den i bänk antar jag.

En kopp av den svarta såsen...

Amatör
444 Inlägg
13 september 2010
Då vart hoj inköpt =0)
Efter mycket velande fram o tbax så blev det en Gsx-r 750 k6
Bilden är från annonsen
http://img30.imageshack.us/img30/4473/6258576820.jpg
Senast redigerat av beathacker (13 september 2010)

Administratör
2 990 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
Nice! ser fin ut !

Amatör
444 Inlägg
14 september 2010
Är sjukt snygg =0) idag blir det en tvätt o vaxning av den samt flytta ner fotpinnarna lite .
Uppkörning på torsdag så då kanske man får en chans att testa den lite bättre .

En liten undran , däcken på vart lite kassa men fick med några som heter Maxxis presa sport som jag ska lägga på imorgon. Är dem något bra ? inte precis att man kommer ligga o öva kurvtagning o pressa med dem.
jag menar almänt hur funkar dem i lagliga hastigheter och vid regn ?

Administratör
2 990 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
Maxxis presa sport körde jag på R6an och det är riktigt bra däck. Dock slits dom ganska fort som alla supersport däck....

406 Inlägg
15 september 2010
Tips med tanke på hur dryga transportstyrelsen är med att skicka ut lämpet. (Sökte i juli o har inte fått det än) Man kan ju faktiskt köra risk 2an utan lämpet såvida den körs på inhägnat område. Men den kan inte registreras förräns lämpet kommit.

My way or the highway? I take both sideways

Amatör
444 Inlägg
15 september 2010
Har du skickat det elektroniskt ? Mitt tog 2 veckor har jag för mig .
Ring in o hör med dem hur det går så kanske dem skyndar på det , tjejen gjorde det o då fixade dem o skickade det direkt.

Sleeper
3 084 Inlägg
16 september 2010
Hehe sjukt En Hayabusa är 5000 spänn billigare att försäkra än en R6 helförs för mig xD

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Amatör
444 Inlägg
16 september 2010
Är nog världens lyckligaste idag =0) klarade uppkörningen han dock inte hem innan 4a för att försäkra hojen så blir ingen körning föräns imorn .

1 723 Inlägg
16 september 2010
beathacker skrev:
Är nog världens lyckligaste idag =0) klarade uppkörningen han dock inte hem innan 4a för att försäkra hojen så blir ingen körning föräns imorn .

kan va skönt å låta det sjunka in oxå. jag vägrade röra hojen efter uppkörningen. var alldeles för uppspelt smile

Grattis förresten!
Senast redigerat av falloutboy (16 september 2010)

3 354 Inlägg
17 september 2010
Sushikocken skrev:
Hehe sjukt En Hayabusa är 5000 spänn billigare att försäkra än en R6 helförs för mig xD

wild gissning men gissar att det beror på att R6an e en sporthoj och busan e otroligt nog "bara" (långt ifrån bara) en sporttourer tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Smålänning
7 887 Inlägg
17 september 2010
Uppskrivning på torsdag smile Med lite tur hinner man köra lite iår iaf smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sleeper
3 084 Inlägg
17 september 2010
Seth skrev:
Sushikocken skrev:

wild gissning men gissar att det beror på att R6an e en sporthoj och busan e otroligt nog "bara" (långt ifrån bara) en sporttourer tongue

jo men jag menar yamaha r6 129hk Hayabusa 173hk
Det som klingar lite konstigt i mina ögon tongue
Dessutom så ligger busan högre i pris än R6 om man tar tex en -00
Tror det har att göra att R6 är med om betydligt fler olyckor än busan
Senast redigerat av Sushikocken (17 september 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

406 Inlägg
17 september 2010
beathacker skrev:
Har du skickat det elektroniskt ? Mitt tog 2 veckor har jag för mig .
Ring in o hör med dem hur det går så kanske dem skyndar på det , tjejen gjorde det o då fixade dem o skickade det direkt.

Först och främst, grattis till kortet. Ja jag ringde dom förra veckan och han jag pratade med skulle ordna det. Men det har inte kommit än så nästa vecka är det ringa och jaga som gäller igen.
Har risk 2an på måndag och jag hoppas vädret blir bättre än i torsdags när jag hade första körlektionen. Ösregn hade klassats som duggregn jämfört med det monsunregnet som piskade banan när vi körde.

My way or the highway? I take both sideways

Tunnelmaster
348 Inlägg
18 september 2010
falloutboy skrev:
Var hittar man Power commander till bra pris? Vilken version ska man köpa, funkar det lika bra med en äldre? Till en Cbr 929 -01. Jag har K&N filter och slipon, bör man ändra nåt annat för att det ska funka "bättre"?

Vet inte om du fått svar på din fråga
Men när jag har beställt har jag pratat med Eric på www.bikeshop.se priserna har varit bra men leveranserna har tagit någon vecka då han driver företaget från hemmet.

Hoppas du finner vad du söker

MvH
Marcus

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

V-Power
1 186 Inlägg
19 september 2010
Kör en grön Ninja ZX-6R -09 smile

Men funderar lite på en BMW S1000 RR eller Ducati 1198, wohooo

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Administratör
2 990 Inlägg
Tunnelmaster
348 Inlägg
19 september 2010
R1kard skrev:
Kör en grön Ninja ZX-6R -09 smile

Men funderar lite på en BMW S1000 RR eller Ducati 1198, wohooo

Om du planerat att köpa båda någon gång i livet så börja med Duccen.
Jag åker BMW S1000RR nu och du kommer tycka Duccen är tråkig om du köper den efter BMWN smile

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

Sök