Kärleks bekymmer?

Skiftnyckel
22 juli 2008 · 106 Inlägg

Kärlek måste ju vara de svåraste, å det är inte alltid man har lösningen till allt. Men vad gör man då den andre inte kämpar lika hårt med att förbättra eller ens hålla förhållandet vid liv? Tips?

Just me.
Waho Allmänt Jobbig
22 juli 2008 · 1 200 Inlägg

Om den andre inte bryr sig, varför ens försöka själv?
Har inget tips tyvärr i den situationen för jag skulle inte göra mkt mer än att skita i det. tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Skiftnyckel
22 juli 2008 · 106 Inlägg

Hm, okej.. Har övervägt å tänkt järnet, men ja är väl en mes som int vågar ta i riktigt då ja säger ifrån.

Just me.
Waho Allmänt Jobbig
22 juli 2008 · 1 200 Inlägg

Då får du helt enkelt sluta vara en mes, och säga ifrån! tongue

Over and out. Dr-Phil

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Skiftnyckel
22 juli 2008 · 106 Inlägg

Hatar bara att komma i andra hand.. Datorn prioriteras före. Skulle varit bättre om han hade samma intresse som ja. Lite mer gemensamt..

Just me.
Waho Allmänt Jobbig
22 juli 2008 · 1 200 Inlägg

Om datorn kommer före kanske han inte är mkt att hänga i granen? Det borde du nästa komma på själv smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
DanThor Lagerhjon
22 juli 2008 · 178 Inlägg

Hmmm!!
I vissa fall kan det ju vara skönt om man inte har samma intressen. Men just datorn verkar vara ett aber.
Om man sitter framför datorn är man iaf hemma. men det känns inte som om man bryr sig.
Jag och X:et hade vilda diskutioner om just det. Det var OK att hon var iväg och festade en hel helg, iaf enligt henne wink men om jag satt framför datorn en hel helg så var jag bara tråkig och inte ville hitta på något. Jag kunde ju sitta framför datorn när hon inte va hemma. NEJ det går inte med en 4 åring som springer runt benen och tjatar hela tiden.
På slutet så upptäckte hon Facebook och då var det inte något konstigt alls att hon försvann in i datans värld i ett par timmar. Då hade jag mer eller mindre lagt mitt dataanvändare i soppåsen.
Kanske har inte din pojkvän andra intressen som tar en massa tid? Och om du vill ha en med samma intressen och ungås hela tiden får du kanske skaffa en som har det.
Det är nog den krassa sanningen.
Shit va långt detta vart.
Hoppas att detta löser sig för dig.

anna_catharina
22 juli 2008 ·

Hm, tror inte den killen e värd att lägga tid på. eller så kör du "vi borde nog vara ifrån varandra så jag får känna efter hur jag verkligen känner för dig". Och visar han då att han verkligen vill ha dig o e beredd att göra vad som helst, då pratar du ut med han o säger hur han måste ändra sig!  : )

Hoppas det löser sig!  smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 juli 2008 · 5 753 Inlägg

ja och även om man är singel så slipper man inte kärleksbekymmerna heller hmm



ang dina bekymmer, så antingen får du prata med din partner eller så personen i fråga in värd att lägga tid på om personen inte vill förbättra det... hoppas det går bra för dig iaf smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Skiftnyckel
22 juli 2008 · 106 Inlägg

Kanske är ja extremt känslig, men ja vet inte. Känns som att ja tar för givet att han vill umgås me mig, då de int är så. Som att ja älskar honom mer än vad han älskar mig.
Har tagit upp de flera gånger me honom, men likförbannat spelar han, han ringer inte, han kommer inte då han sagt att han ska de. De får en att börja undra.. Men tack för tipsen. Svårt å se att det egentligen är så självklart, när hjärtat skymmer vägen..

Just me.
VolvoHanna
22 juli 2008 · 373 Inlägg

som andra säger, prata med din partner vet att det inte är det lättaste att ta tag i..

Jag var själv i den situationen då jag kände att det är bara jag som anstränger mig i relationen jag lät det gå och ju mer jag började tänka på det ju mer insåg jag att jag inte trivdes med att ha det så det sluta med att jag gick in i väggen och bröt totalt

rough_boy
22 juli 2008 · 811 Inlägg

Wise Men say
only fools rush in
but I cant help
falling in love with you

Shall I stay
would it be a sin
if I can't help falling in love with you...

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Skiftnyckel
22 juli 2008 · 106 Inlägg

Ja orkar inte gräva ner mig varenda gång det händer. Men man blir ju en aning deppad då man inte får gensvar på sina känslor. Nä, ska fan ta tag i de här. Få hoppas att han tar åt sig av de ja säger å lyssnar. Vore första gången i så fall.

Just me.
TheOneAndOnly Lastbilschafför
22 juli 2008 · 86 Inlägg

Har varit i exakt samma sits som dig...
Han sitter bara framför datorn och spelar...dag ut och dag in.
datorn går före en själv...det blir allt mer sällan man hittar på något tillsammans
man försöker prata om hur man känner för att få en lösning, det kan fungera i en vecka, att han siteer mindre där vid datorn, men sen blir allting likadant tyvär.

Jag stog ut i 5 år och väntade för jag trodde det skulle bli bättre.
Men allting blir bara sämre när man är ensam om att försöka i ett förhållande, man bara gräver ner sig själv.
Finns egentligen ingenting man kan göra.
Är väl bara skita i förhållandet och låta människan ha sitt förhållande med datorn.
vem vet, kanske personen inser en dag vad den förlorat och lägger ner datorn, så kanske det finns tid då till att börja om på nytt

Men som det låter nu, är det knappast värt att lägga ner någon energi på det hela

Det är hårt att ligga på topp :D
Skyliner
22 juli 2008 · 35 Inlägg

Känner medlidande stackare! Du som verkar vara en trevlig tjej och ändå så prioriterar han datorn usch! Samt bryr sig inte överlag heller SKITSTIL. Mitt råd skulle nog vara att byta kille fö han tycks inte förtjäna dig så som det ser ut. Har själv haft ett helvete med förra förhållandet så vet en del om problemet. Otrolig här så är du intresserad av bilar och det berör inte honom, skulle det vara en själv skulle jag skatta mig överlycklig om ens tjej håller på med bilar. Gräv absolut inte ner dig utan prata med någon om det. Står gärna till tjänst om det vills. Lycka till! och hoppas det löser sig på ett eller annat sätt:)

För mig igen så gik min dåvarande flickvän med ens bästa vän sen flera år tillbaka och dom blev ihop samt fik reda på att han hade ljugit i ett halvår för att nappa henne etc. Och hon gjorde slut efter över 2 år tillsammans över telefon efter ett 12 timmars arbetsskift. Och själv höll man på att se efter förlovningsringar Xp (ironi!) Thank god its over!!!

Nissan Skyline R34 GTR "Gojira NiZmo" (2000)
emypemy Avstängd
22 juli 2008 · 89 Inlägg

har precis dumpat min kille efter ett två & ett halvt år långt förhållande.
jag kämpade med att hålla förhållandet uppe, men han gjorde inte ett skit.
jag kom med förslag om hur vi kunde förbättra vårt förhållande
& han tyckte inte det var någon idé osv osv .. han var aldrig nöjd hur jag
än gjorde.

till slut tappade jag känslor för honom & jag tappade lusten att fortsätta
kämpa. jag gav upp, helt enkelt. hmm visst saknar jag honom än men ja ..
lycka till & gör det som känns rätt!

M103
22 juli 2008 · 1 570 Inlägg

Får du ingen kärlek tillbaka så är personen inte kär helt enkelt (eller så är det nåt annat knas) och då är det ingen vits om man inte vill gå och må dåligt.

AlexHlM
23 juli 2008 · 15 Inlägg

Tips: gör slut. Finns bättre även om det känns svårt. blir npg bara sämre av att stanna. om inte han kanske fattar att du menar allvar och ändrar sig wink

blacken
23 juli 2008 ·

Skiftnyckel skrev:
Hatar bara att komma i andra hand.. Datorn prioriteras före. Skulle varit bättre om han hade samma intresse som ja. Lite mer gemensamt..

Bara för att han inte har samma intressen som du  behöver inte betyda att du kommer "i andra hand" det kanske bara känns så, och känslor är/har inte alltid "rätt så att säga.  Ställ han mot väggen lite diskret och fråga vad han vill med förhållandet.  Det kan mycket väl vara så att han inte "ser" det du ser..

blacken
23 juli 2008 ·

alseryd skrev:
Problemet är att till och med jag har sagt till honom att lägga bort datorn och spendera mer tid med skiftnyckel. Men det skiter han i. Jag tycker att du skiftnyckel kommer hit med hans dator så lägger vi den under bakdäcken på Rivieran och börnar sönder den.
Sen efter det så ber du honom att dra åt skogen.
Du är en så gullig tjej som förtjänar mycket mer än vad du får.
Lyssna på mamma nu!!!!!!!
Mvh Eva.

Låter som ett kul förslag/åtgärd big_smile. Men glöm inte bort att vi killar inte "hänger" med lika snabbt i dom emotionella svängarna som ni kvinnor gör, och vi har en tendens att inte "sakna hästen förräns båset är tomt", och sedan inse att vi "sket i det blå skåpet", samt kommer på saker och ting när det är "för sent"..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang