Måndagen 9 mars 2008:
Trodde inte själv det skulle bli någon mer uppdatering i denna tråden inom förutsebar framtid, men som tur är bedrar man sig själv ibland. Till skillnad från hur det brukar vara så har jag denna gång enbart goda nyheter också, nästan så att man har svårt att tro det.
Den påtvingade arbetslösheten hotade ju att sätta en och annan käpp (läs basebollträ) i hjulen för projektet, och visserligen är omfattningen av säsongens körmöjligheter fortfarande osäkra. Det den däremot förde med sig var en liten röst i min skalle som upplyste om att det nu skulle vara hög tid att sälja av lite krimskram man samlat på sig.
Detta har nu gett resultat i form av att jag nu kunnat avsätta medel för inköp av övre kontrollarnar bak från Whiteline, ordentliga spacers bak från Manton samt sist - men absolut inte minst - en ny mappningssession hos Maxxtuning! Har fortfarande lite prylar kvar att sälja, så jag har ett svagt hopp om än mer utveckling och avsättning för brukandekostnader innan säsongen är här.
Fälgarna är färdigrenoverade och ska äntligen avhämtas ikväll (det har skjutits upp ett tag på grund av diverse omständigheter), och därmed har faktiskt en hel del av listan (med punkter att klara av inför säsongen) kunnat prickas av.
When the going gets tough, the tough gets going...
De grejer jag nu behöver hjälp med är kolfiberdrapering av diverse delar samt plastning och lackering av den trasiga motorhuven...
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex