4498
Sök

Tips på bakhjulsdrivet + Turbo

534 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej alla glada gorgare.

Vill ha lite köpråd på en bakhjulsdriven bil som är lätt trimmad.
Prislappen spelar nästan ingen roll men ni behöver ju inte nämna Ferraris etc.

Har själv kollat på en Nissan 200sx s13, är inte alls sugen på dom nyare modellerna så dom kan ni skita i.
En annan bil är ju så klart Supra MKIV,an.

Vill veta om ni har några andra bra förslag på liknande bilar?

Tack på förhand

I do whatever the voices in my head tell me to do!

Biltokig
870 Inlägg
27 juli 2008
#2
Motorn i s13 är väl lite klen vad jag förstått... vevlagerras är standard! motorn i s14 är bättre men håller med dig om utseendet!

PS. Jag tror att moderator kommer ogilla denna tråden, kommer upp ca. 5 likadana varje vecka...
Senast redigerat av Mr_Gear (27 juli 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
27 juli 2008
#3
Volvo 740? roll

Nej men, Nissan Skyline? smile

Allt för den där jävla hatten!

534 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#4
Mr_Gear skrev:
Motorn i s13 är väl lite klen vad jag förstått... vevlagerras är standard! motorn i s14 är bättre men håller med dig om utseendet!

PS. Jag tror att moderator kommer ogilla denna tråden, kommer upp ca. 5 likadana varje vecka...

Vet att det bara sitter en 1,8 liters i s13, det kostar även satan när man måste byta stakar, kolvar, låda och all kringutrustning för att skrämma i ca 500 kusar.
Gämför med Supran som pallar 600 hästar utan att behöva byta stakar, kolvar m.m
Bara lådan pallar 1500 hästar orginal!

I do whatever the voices in my head tell me to do!

534 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#5
THEBADGUY skrev:
Volvo 740? roll

Nej men, Nissan Skyline? smile

Den enda skyline modellen med bakjhulsdrifft är ju GTS-T, den har jag också kollat på.
Vet fan bara inte riktigt vad jag vill ha.

I do whatever the voices in my head tell me to do!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
27 juli 2008
#6
Helknas skrev:
Vet att det bara sitter en 1,8 liters i s13, det kostar även satan när man måste byta stakar, kolvar, låda och all kringutrustning för att skrämma i ca 500 kusar.
Gämför med Supran som pallar 600 hästar utan att behöva byta stakar, kolvar m.m
Bara lådan pallar 1500 hästar orginal!

Titanmotorsports Celica som kör 2JZGTE motorn med 2000hk och kör 6.65, kör med orginal block, bara med titanium stakar och lite bättre vevaxel. smile

Schhh, classified information, det är en sak som man egentligen inte ska veta, men vi kände killen som byggde bottendelen till deras bilar. ^^

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Motormontör
437 Inlägg
27 juli 2008
#7
Helknas skrev:
Hej alla glada gorgare.

Vill ha lite köpråd på en bakhjulsdriven bil som är lätt trimmad.
Prislappen spelar nästan ingen roll men ni behöver ju inte nämna Ferraris etc.

Har själv kollat på en Nissan 200sx s13, är inte alls sugen på dom nyare modellerna så dom kan ni skita i.
En annan bil är ju så klart Supra MKIV,an.

Vill veta om ni har några andra bra förslag på liknande bilar?

Tack på förhand

Mazda RX7 FC (Turbo2) Eller Mazda RX7 FD.
Fantastiska bilar, lätta att trimma och är sjukt stryktåliga.
Sen så lever ju dessvärre skitsnacket om wankelmotorernas svaghet men det är bara gammal skröna.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
27 juli 2008
#8
Mazdakillen skrev:
Mazda RX7 FC (Turbo2) Eller Mazda RX7 FD.
Fantastiska bilar, lätta att trimma och är sjukt stryktåliga.
Sen så lever ju dessvärre skitsnacket om wankelmotorernas svaghet men det är bara gammal skröna.

Dom kräver mer underhåll, och om dom inte har varit servade så är det risk för en del packningar att fara, läckage bland annat.

Visst, grymt härligt ljud men rätt dyra delar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Motormontör
437 Inlägg
27 juli 2008
#9
Om man ska slå det hela rättvist så kräver ju sportbil som helst noga regelbunden service.
jag menar kolla hur många sönderkörda nissan S13 finns det inte ute på vägarna.
Pga dålig service.
En RX7 behöver inte mer service än någon annan motsvarande bil och frågan är vad som är egentligen dyrast, kolvringsbyte på en Supra eller byte av Apextätningar i en Wankel.
De var mera kännsliga förr i tiden men Mazda löste det där sen 70 tal tidigt 80 tal.
Så man kan köra rätt vettigt även med dem men visst man ska vara extra noga med att kolla oljan i dem helt klart.
Fick lära mig ett å annat om dem när jag jobbade med Mazda.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Oldschool
299 Inlägg
27 juli 2008
#10
Koenigsegg CCR Är en prisvärd bil för oss lite rikare.

Info om bilen:
Bilmodellen Koenigsegg CCR från Koenigsegg satte den 28 februari 2005 nytt topphastighetsrekord för road cars (gatbilar) på Nardo Prototipo i Italien. Det nya rekordet blev 392 km/h. Rekordet slogs senare samma år av Bugatti Veyron.

Tekniska data:
Motor: V8, kompressormatad
Styrka: 806 hk
Slagvolym: 4 700 cm³
0-100 km/h: 3,2 s
Topphastighet: 395 km/h (392 km/h har körts)
Vikt: 1180 kg

534 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#11
liddan skrev:
Koenigsegg CCR Är en prisvärd bil för oss lite rikare.

Info om bilen:
Bilmodellen Koenigsegg CCR från Koenigsegg satte den 28 februari 2005 nytt topphastighetsrekord för road cars (gatbilar) på Nardo Prototipo i Italien. Det nya rekordet blev 392 km/h. Rekordet slogs senare samma år av Bugatti Veyron.

Tekniska data:
Motor: V8, kompressormatad
Styrka: 806 hk
Slagvolym: 4 700 cm³
0-100 km/h: 3,2 s
Topphastighet: 395 km/h (392 km/h har körts)
Vikt: 1180 kg

Men nu är inte jag en av "er lite rikare" så den bilen är utesluten wink

I do whatever the voices in my head tell me to do!

Med.lem
3 759 Inlägg
27 juli 2008
#12
BMW Turbo?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

534 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#13
Mazda Rx7,an var jävligt intressant, men jag är helt färsk vad gäller den bilen.
Ingen som kan uppdatera mig lite grann?

I do whatever the voices in my head tell me to do!

7 120 Inlägg
27 juli 2008
#14
Helknas skrev:
Mazda Rx7,an var jävligt intressant, men jag är helt färsk vad gäller den bilen.
Ingen som kan uppdatera mig lite grann?

www.wankelregistret.se

Annars är ju Skyline R34 GT-T och R32 GTS-T bakhjusldrivna.
R32 GT-R går att göra bakhjulsdriven med ett knapptryck. smile

534 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#15
Aerodynamik skrev:
Helknas skrev:
Mazda Rx7,an var jävligt intressant, men jag är helt färsk vad gäller den bilen.
Ingen som kan uppdatera mig lite grann?

www.wankelregistret.se

Annars är ju Skyline R34 GT-T och R32 GTS-T bakhjusldrivna.
R32 GT-R går att göra bakhjulsdriven med ett knapptryck. smile

Åfan coolt, hade jag ingen aning om.
Dock så kostar dom ju en hel del sad
Senast redigerat av Helknas (27 juli 2008)

I do whatever the voices in my head tell me to do!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
27 juli 2008
#16
liddan skrev:
Koenigsegg CCR Är en prisvärd bil för oss lite rikare.

Info om bilen:
Bilmodellen Koenigsegg CCR från Koenigsegg satte den 28 februari 2005 nytt topphastighetsrekord för road cars (gatbilar) på Nardo Prototipo i Italien. Det nya rekordet blev 392 km/h. Rekordet slogs senare samma år av Bugatti Veyron.

Tekniska data:
Motor: V8, kompressormatad
Styrka: 806 hk
Slagvolym: 4 700 cm³
0-100 km/h: 3,2 s
Topphastighet: 395 km/h (392 km/h har körts)
Vikt: 1180 kg

+ att den inte har turbo utan kompressor wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

7 120 Inlägg
27 juli 2008
#17
Helknas skrev:
Aerodynamik skrev:
Helknas skrev:
Mazda Rx7,an var jävligt intressant, men jag är helt färsk vad gäller den bilen.
Ingen som kan uppdatera mig lite grann?

www.wankelregistret.se

Annars är ju Skyline R34 GT-T och R32 GTS-T bakhjusldrivna.
R32 GT-R går att göra bakhjulsdriven med ett knapptryck. smile

Åfan coolt, hade jag ingen aning om.
Dock så kostar dom ju en hel del sad

En R32 GT-R går väl ändå inte på mycket mer än 100 000. Med BPU-trim och lättning så går dem fan! smile
Sen är det ju bara välja 4WD/RWD på den.

Original GT-R vs. Supra (står inte om den har något trim)
Senast redigerat av Aerodynamik (27 juli 2008)

583 Inlägg
27 juli 2008
#18
äsch vafan... va lite egen... köp dig en framhjulsdriven golf och bakhjulsdrift konvertera den!

annars finns de alltid nått amerikanst. Du har ju dodge charger och alla jenkare... big_smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

7 120 Inlägg
27 juli 2008
#19
Skyline_dennis skrev:
äsch vafan... va lite egen... köp dig en framhjulsdriven golf och bakhjulsdrift konvertera den!

annars finns de alltid nått amerikanst. Du har ju dodge charger och alla jenkare... big_smile

Damn hater! neutral

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
27 juli 2008
#20
1987 Buick Regal T-Type eller Buick Grand National.

0-100 på 4.9 sek med slicks, med nya tryckrör, 24psi och allt annat orginal så kan man köra 11'or. Sen finns det ju amerikanare som har tagit ut över 2000hk ur den 3.8 liters V6'an.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.


Sök