3263
Sök

Tips på bakhjulsdrivet + Turbo

7 120 Inlägg
27 juli 2008
#21
Siarnaq skrev:
1987 Buick Regal T-Type eller Buick Grand National.

0-100 på 4.9 sek med slicks, med nya tryckrör, 24psi och allt annat orginal så kan man köra 11'or. Sen finns det ju amerikanare som har tagit ut över 2000hk ur den 3.8 liters V6'an.

Väghållning och utseende då?

307 Inlägg
27 juli 2008
#22
liddan skrev:
Koenigsegg CCR Är en prisvärd bil för oss lite rikare.

Och du kör en åtta år gammal volvo, inte för att vara otrevlig, men tillåt mej småle.

534 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#23
Aerodynamik skrev:
Skyline_dennis skrev:
äsch vafan... va lite egen... köp dig en framhjulsdriven golf och bakhjulsdrift konvertera den!

annars finns de alltid nått amerikanst. Du har ju dodge charger och alla jenkare... big_smile

Damn hater! neutral

Visst jag gillar jänk, Amerikanska muskler är helt oslagbara det går lixom inte att komma ifrån.
Men det är ju det där med väghållning och automat, visst finns det manuellt men det är så j*vla eftertraktat och dyrt.

I do whatever the voices in my head tell me to do!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
27 juli 2008
#24
Mr_Gear skrev:
Motorn i s13 är väl lite klen vad jag förstått... vevlagerras är standard! motorn i s14 är bättre men håller med dig om utseendet!

PS. Jag tror att moderator kommer ogilla denna tråden, kommer upp ca. 5 likadana varje vecka...

blir så jävla irreterad över dom som tror att dom VET..
har haft min s13 i snart 3 år utan nåt lagerras..
trimmad är den och jag kör utan oljekyl..
jag håller koll på oljetempen och den har aldrig överstigit hundra grader..


431 Inlägg
27 juli 2008
#25
Hej!

Kika på en sierra cosworth, väldigt mycket bil för lite pengar "70-80k"

Random Hero
4 047 Inlägg
27 juli 2008
#26
liddan skrev:
Koenigsegg CCR Är en prisvärd bil för oss lite rikare.

Info om bilen:
Bilmodellen Koenigsegg CCR från Koenigsegg satte den 28 februari 2005 nytt topphastighetsrekord för road cars (gatbilar) på Nardo Prototipo i Italien. Det nya rekordet blev 392 km/h. Rekordet slogs senare samma år av Bugatti Veyron.

Tekniska data:
Motor: V8, kompressormatad
Styrka: 806 hk
Slagvolym: 4 700 cm³
0-100 km/h: 3,2 s
Topphastighet: 395 km/h (392 km/h har körts)
Vikt: 1180 kg

för oss rika ? o du kör v40 XD

Dog food lid. Backwards

534 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#27
Natural skrev:
Hej!

Kika på en sierra cosworth, väldigt mycket bil för lite pengar "70-80k"

Jo, men den är 4hjulsdriven också :s

I do whatever the voices in my head tell me to do!

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
27 juli 2008
#28
finns sierra cosworth som e rwd också. Men tror nog du har roligare med en 4wd än 2wd om du har tillräkligt med hk i förstnämnda tongue


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 juli 2008
#29
Aerodynamik skrev:
Väghållning och utseende då?

Det är en sleeper, men med grövre krängningshämmare och nya stötdämpare så får den bättre slalomtid och G-krafter än nya Corvette Z06.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

457 Inlägg
30 juli 2009
#30
Buick GNX inte en dum bil att köra på strippen med tongue

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
30 juli 2009
#31
Aerodynamik skrev:
Siarnaq skrev:
1987 Buick Regal T-Type eller Buick Grand National.

0-100 på 4.9 sek med slicks, med nya tryckrör, 24psi och allt annat orginal så kan man köra 11'or. Sen finns det ju amerikanare som har tagit ut över 2000hk ur den 3.8 liters V6'an.

Väghållning och utseende då?

Dom är snygga som satan ju? Ser ruggigt brutala ut big_smile

Allt för den där jävla hatten!


Sök