Ja idag har jag varit lite överallt och härjat, som vanligt kan jag inte hålla mig till en sak i taget.
Halva dagen gick åt att skrota ner vår gamla Golf2 som skulle bli RWD, Mac o Sjögren hade kapat ner karossen med tigersåg igår så det såg ut som ett bombnedslag i Macs garage, så det var bara att köra allt till container.
När jag väl kom till garaget så var jag satans trött s jag fick vila en timma på soffan, det var skönt
Sedan plockade jag bort all utvändig "matta" i/på kardantunnel/torpedväggen och fann två små rostfläckar, varav den ena var precis vid infästningen till gaspedalen (hade redan sett att det var attackerat där) men nu blev det ialalfall ett hål som en krona så det måste åtgärdas.
Fick sedan bort kardanplåtskyddet och plåten under motorn för att se att det var väldigt rostfritt där under.
Monterade spakstället på lådan och mätte lite och kardanen som sitter där nu är ca 5cm för lång för ZFlådan så jag tror att jag kapar och svetsar ihop kardanen igen för jag vägrar lägga 1500 på en 328 kardan, vet att flera andra har kapat och svetsat kardaner med goda resultat.
Kollade även på balken till ZFlådan men hålbilden passade inte så det blir att använda E30 balken som jag tyvärr fick kapa när jag skulle ha ut motorn men det finns ju svets som tur är.
Sen plockade jag bort högra fjäderbenet och länkarmen, demonterade fjäderbenet så pass långt att jag skulle lossa själva dämparen, härjade som fan så kom Uleskog och visade att jag gjorde helt fel, hehe!
Rensade även bakre länkarmsinfästningen på den gamla bussningen så jag kan pressa i den excentriska imorgon och montera på den nya länkarmen.
Ja det var väl i stora drag vad jag hann med idag, var ju inte i garaget förens 1700 och var tvungen att dra 21.50 så det blev inte värst många timmar.
Imorgon har jag en rolig revision från RSV så det blir troligtvis lika få timmar i garaget imorgon som idag.. Jävla skit snart en hel vecka borta och inget gjort.
Slut på bloggen