phonic skrev:
Gav upp vitfemman då jag kände hur det skulle bli alldeles för tidskrävande och att jag inte skulle kunna göra allt själv så det skulle kosta pengar, tid, ork som verkligen inte finns just nu.
Har sålt racemotorn, låda, koppling bara den begspisen kvar att sälja ifall någon är intresserad(2.0 t5).
Tyck vad ni vill jag ska iallafall gasa 09 punkt slut.
Har köpt 2st m50b25vanos, en st i fint skick av Uleskog och en reservspis som jag och Mac hämtade på självplocken som vi hade tänkt sälja men tyvärr hade dåligt komp pga skev topp (ovanligt va..) lite tråkigt att det är 1mm vändkant i 6ans cylle så blocket blir inte aktuellt att använda såvida man inte går upp i borr och använder andra kolvar i något urspårat bygge senare i livet.
Har även köpt en ny ZFlåda samma modell som den förra (525 Tdi).
Ett XSpower-turbokit är också påväg hem (grenrör, turbo, ic, dump, flänsar).
Fick även hem mitt Nira i3+ i helgen, manualen blev snabbt ett runktobjekt=)
Det som återstår är en 328 E36 kardan, har fått pm av en som har så vi får se om det blir affär, det är riktiga ockerpriser på dem.
Har fortsatt rostlagningen denna veckan och modifierat fjäderbenen fram samt monterat D2orna så framvagnen är redo för 09.
Effektmålet är detsamma som innan, ca 350hk max 400 och det uppnås genom ARPbult i toppen och massa laddtryck.
Det som kommer ske kommande veckan är troligtvis lite mer rostlaning, inpassning av bur och att återmontera bakplåten som nu är 85% inpassad. Därefter blir det upp på pallbockar och riva ner bakvagnen och göra iordning den.