2140
Sök

phonic - Bmw E30 projekt rolig gatbil

1 587 Inlägg
2 oktober 2008
Rediga grejer här ! big_smile
Du snålar inte, de gillar ja wink

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 oktober 2008
phonic skrev:
Finns det hjärterum finns det stjärterum.. Blir lite merjobb att flytta ner styrväxeln men det enda andra alternativet hade varit bygga ny krängningshämmare och torrsump..smile
http://img184.imageshack.us/img184/8870/bild002fu5.jpg

Fick kapa bort lite av tråget för att motorn skulle komma på plats..
http://img151.imageshack.us/img151/3070/bild007vu4.jpg

Här hänger den i all sin prakt, blir en bra placering bra mycket längre bak än sexan satt.
http://img366.imageshack.us/img366/1510/bild009im0.jpg

Synd och säga att man är händig men just nu ser ena motorfästet ut såhär, kommer givetvis snygga till det i efterhand så gott jag kan..
http://img527.imageshack.us/img527/4448/bild011pb7.jpg

Blir ju fint som fan detta, Tycker det går framåt med stormsteg=)

bonntrimmare
655 Inlägg
3 oktober 2008
najs projekt big_smilebig_smile

med lem
1 925 Inlägg
3 oktober 2008
det blir ballt detta Fånic ! men hade det inte varit bättre att samarbeta med dan o köra med bmw motorn istället ? smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 oktober 2008
phonic skrev:
Joas_86 skrev:
TurbOla skrev:

Haha, rätt så. tongue

Jo, du har ju både svets och plåt (antar jag) så då är det ju bara en fråga om tid för dig.

Eller om du gör fel, för det är väl aluminiumtråg?

Har aldrig svetsat i aluminium, vet inte hur känsligt det är jämfört med vanlig plåt eller stål.

Alu vilket göra, de är väldigt noga med att ha rent, så fort de är olja fett eller liknade så blir de skit bara.

Lycka till med BYGGET !!

Gjutalu är nästan värre än Gjutärn men allt går.

Fånic ....jag har ett v90 Rakvit6:a oljetråg liggandes å de är till salu.... ge ett bud så smile inte allt för långt å köra heller....har även ett extra vit5 oljetråg så kan du klippa å klistra lite som du själv vill innan svetsning
PM i så fall

å good luck

Har alltid rätt!
689 Inlägg
3 oktober 2008
Kan säga att denna tråd och dess ägare gjorde mig överlycklig!! när ja fick tipset om ekonomidelarna till plåten!! TACK!   

Hur mycket kostade frakten?

GRYM tråd! följer den såklart hedanefter! big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Art Director
75 Inlägg
4 oktober 2008
Ska du köra med annan motor nu phonic? Såg att båda italiy motorn och de nya blocket låg ute på annons!

Med.lem
3 759 Inlägg
4 oktober 2008
EIGHTYFO skrev:
Ska du köra med annan motor nu phonic? Såg att båda italiy motorn och de nya blocket låg ute på annons!

Han kan har kommit till sina sinnens fulla bruk och valt att snorrbokonvertera m20:in istället wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

915 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Jag har ingen ork att göra någonting, skatteverket har varit här och ställt till. Vet inte hur någonting blir i framtiden mer än att det blir att punga ut en massa pengar för ingenting..

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
4 oktober 2008
phonic skrev:
Jag har ingen ork att göra någonting, skatteverket har varit här och ställt till. Vet inte hur någonting blir i framtiden mer än att det blir att punga ut en massa pengar för ingenting..

skatteverket? aldrig kul att få besök av dom:(
usch å fy!
hoppas allt löser sig för dig:)

689 Inlägg
5 oktober 2008
aj fan eget företag o inte betalat in nån skatt kanske..
va ja läst här o på tpc hittils så kanske du skulle kallas phonic, mr inpulsiv? för de e ju elltid nått nytt o skumt varje gång men läser
tråden
Senast redigerat av n_andersson (5 oktober 2008)

Hojmek
748 Inlägg
5 oktober 2008
phonic skrev:

näääää sad

bonntrimmare
655 Inlägg
5 oktober 2008
näääee sad  skatteverket (N)

915 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
n_andersson skrev:
aj fan eget företag o inte betalat in nån skatt kanske..
va ja läst här o på tpc hittils så kanske du skulle kallas phonic, mr inpulsiv? för de e ju elltid nått nytt o skumt varje gång men läser
tråden

A D H D

www.Tuning-import.com

Joas_86
6 oktober 2008
Fan att skatter finns i sverige alltså sad Trök bara !!

Teddan
2 495 Inlägg
6 oktober 2008
phonic skrev:

pengar för inget ??? har dom hittat på en inkomst som du måste beskatta eller vad ?

har själv fått revision flera ggr och varje gång så tänker jag innan att det är tur att  jag har kontater till repet när jag skall hänga mig:D
Men hittils har jag klarat mig hyffsat bra (ena gången så åkte jag på 155 000kr) .

Men i vilket fall så är det ju bara pengar man har hållt undan från staten och det får man ju faktiskt stå tillsvars för.
Klart man tappar suget och motivationen men man får ta nya tag och kämpa vidare.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

915 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
phonic skrev:

pengar för inget ??? har dom hittat på en inkomst som du måste beskatta eller vad ?

har själv fått revision flera ggr och varje gång så tänker jag innan att det är tur att  jag har kontater till repet när jag skall hänga mig:D
Men hittils har jag klarat mig hyffsat bra (ena gången så åkte jag på 155 000kr) .

Men i vilket fall så är det ju bara pengar man har hållt undan från staten och det får man ju faktiskt stå tillsvars för.
Klart man tappar suget och motivationen men man får ta nya tag och kämpa vidare.

Ja man får ju försöka kämpa vidare ändå men det tynger ett redan belastat bankkonto =p

www.Tuning-import.com

EliasM
6 oktober 2008
Lev efter storleken på plånboken - eller ta konsekvenserna..wink
Senast redigerat av EliasM (6 oktober 2008)

915 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Gav upp vitfemman då jag kände hur det skulle bli alldeles för tidskrävande och att jag inte skulle kunna göra allt själv så det skulle kosta pengar, tid, ork som verkligen inte finns just nu.
Har sålt racemotorn, låda, koppling bara den begspisen kvar att sälja ifall någon är intresserad(2.0 t5).
Tyck vad ni vill jag ska iallafall gasa 09 punkt slut.

Har köpt 2st m50b25vanos, en st i fint skick av Uleskog och en reservspis som jag och Mac hämtade på självplocken som vi hade tänkt sälja men tyvärr hade dåligt komp pga skev topp (ovanligt va..) lite tråkigt att det är 1mm vändkant i 6ans cylle så blocket blir inte aktuellt att använda såvida man inte går upp i borr och använder andra kolvar i något urspårat bygge senare i livet.
Har även köpt en ny ZFlåda samma modell som den förra (525 Tdi).
Ett XSpower-turbokit är också påväg hem (grenrör, turbo, ic, dump, flänsar).
Fick även hem mitt Nira i3+ i helgen, manualen blev snabbt ett runktobjekt=)

Det som återstår är en 328 E36 kardan, har fått pm av en som har så vi får se om det blir affär, det är riktiga ockerpriser på dem.

Har fortsatt rostlagningen denna veckan och modifierat fjäderbenen fram samt monterat D2orna så framvagnen är redo för 09.

Effektmålet är detsamma som innan, ca 350hk max 400 och det uppnås genom ARPbult i toppen och massa laddtryck.

Det som kommer ske kommande veckan är troligtvis lite mer rostlaning, inpassning av bur och att återmontera bakplåten som nu är 85% inpassad. Därefter blir det upp på pallbockar och riva ner bakvagnen och göra iordning den.

www.Tuning-import.com

SSM-Racing
51 Inlägg
9 oktober 2008
phonic skrev:
Gav upp vitfemman då jag kände hur det skulle bli alldeles för tidskrävande och att jag inte skulle kunna göra allt själv så det skulle kosta pengar, tid, ork som verkligen inte finns just nu.
Har sålt racemotorn, låda, koppling bara den begspisen kvar att sälja ifall någon är intresserad(2.0 t5).
Tyck vad ni vill jag ska iallafall gasa 09 punkt slut.

Har köpt 2st m50b25vanos, en st i fint skick av Uleskog och en reservspis som jag och Mac hämtade på självplocken som vi hade tänkt sälja men tyvärr hade dåligt komp pga skev topp (ovanligt va..) lite tråkigt att det är 1mm vändkant i 6ans cylle så blocket blir inte aktuellt att använda såvida man inte går upp i borr och använder andra kolvar i något urspårat bygge senare i livet.
Har även köpt en ny ZFlåda samma modell som den förra (525 Tdi).
Ett XSpower-turbokit är också påväg hem (grenrör, turbo, ic, dump, flänsar).
Fick även hem mitt Nira i3+ i helgen, manualen blev snabbt ett runktobjekt=)

Det som återstår är en 328 E36 kardan, har fått pm av en som har så vi får se om det blir affär, det är riktiga ockerpriser på dem.

Har fortsatt rostlagningen denna veckan och modifierat fjäderbenen fram samt monterat D2orna så framvagnen är redo för 09.

Effektmålet är detsamma som innan, ca 350hk max 400 och det uppnås genom ARPbult i toppen och massa laddtryck.

Det som kommer ske kommande veckan är troligtvis lite mer rostlaning, inpassning av bur och att återmontera bakplåten som nu är 85% inpassad. Därefter blir det upp på pallbockar och riva ner bakvagnen och göra iordning den.

Kommer nog bli bra det där, lite tråkigt att du la ner volvofemman, hade blivit rikt grymt med den motorn..
Menmen det kommer nog rör på sig med denna motorn också. Lycka till.

SSM-Racing

Sök