phonic...ville bara tillägga att den där snurran funkar fint fint bra spool osv...men PORTA WG HÅLET innan du skruvar dit den.... å skruva orginal lagret/ byt till 360 lager innan de är för sent
360graders lager hittar man för 5-600 spänn i japan...mina är på väg hem nu till min sån snurra...
å en sån där snurra orkar med i alla fall 450hk med 360 lager i....
Ja precis...men i japan finns alla lager+tätningar billigare..fick hem mitt kitt idag för 580kr inkl frakt å tullfritt är de också...
Den där snurran levererade tillräckligt med luft för att vid 0.8bar producera 250 hk i min gamla oeffektiva spis vid 1 bar i din spis är de nog lite mer flås....
finns flera grejer å göra med dom där snurrorna...
1 dels porta wg hålet...hålet var 18mm på min snurra..borrade upp till 25mm å portade/vinklade om början på hålet mot grenröret så att säga..risk för skenladd annars...mattsson känner till dom där snurrorna så snacka med han...ni har ju bekantskap sedan förr...
byta lager/skruva orginal lagret så de orkar mer ladd
Lämnade mitt WG-hus för "portning" idag också..utloppet är 51mm å ska nu svarvas upp till runt 60
de lär ju inte bli sämre i alla fall...jag gör allt för å göra andningsvägarna fria...
phonic...ville bara tillägga att den där snurran funkar fint fint bra spool osv...men PORTA WG HÅLET innan du skruvar dit den.... å skruva orginal lagret/ byt till 360 lager innan de är för sent
360graders lager hittar man för 5-600 spänn i japan...mina är på väg hem nu till min sån snurra...
å en sån där snurra orkar med i alla fall 450hk med 360 lager i....
Ja precis...men i japan finns alla lager+tätningar billigare..fick hem mitt kitt idag för 580kr inkl frakt å tullfritt är de också...
Den där snurran levererade tillräckligt med luft för att vid 0.8bar producera 250 hk i min gamla oeffektiva spis vid 1 bar i din spis är de nog lite mer flås....
1 dels porta wg hålet...hålet var 18mm på min snurra..borrade upp till 25mm å portade/vinklade om början på hålet mot grenröret så att säga..risk för skenladd annars...mattsson känner till dom där snurrorna så snacka med han...ni har ju bekantskap sedan förr...
Lämnade mitt WG-hus för "portning" idag också..utloppet är 51mm å ska nu svarvas upp till runt 60
de lär ju inte bli sämre i alla fall...jag gör allt för å göra andningsvägarna fria...
Kan du länka dit du köpte kittet? japanska sidor är inte min favorit
Jag kommer nog inte ens ladda 1kg, snarare .7 - .8 ska som sagt inte ha mer sås än 350 ca och den lämnar ju 192 som sugis, 1kg på det så är man närmare 400 än 350...
Kan du länka dit du köpte kittet? japanska sidor är inte min favorit
Jag kommer nog inte ens ladda 1kg, snarare .7 - .8 ska som sagt inte ha mer sås än 350 ca och den lämnar ju 192 som sugis, 1kg på det så är man närmare 400 än 350...
Men där står lite info om kittet, mailar du till han så tror jag nästan han kan fixa nått kitt till...han har rätt duktigt mycke i sin ebay-store...sen är de australiensiska dollar å den ligger på 5.6 kr jämnfört me dollarn på över 7
Plockade ner och isär bakvagnen ikväll, stort tack till Uleskog för utlåning av gängtapp och muskler 8)
Fixade klart de fina rosthålen fram vid torpeden tidigare idag, saknas bara ett ton kitt så det blir fint också, hoppas på lite hjälp av självaste kitt-kungen Sjögren (moahaha 8) )..
Tomt..
Början till "skottsäker bakvagn" alla prylar ligger på hyllan och väntar..
En stor hög papper och en liter avfettning senare..
Samt en massa pillande senare så hade jag fyra fräscha drivknutar..
Fick för mig att gå ut och tömma den bortplockade 320diffklumpen på olja, det kom väl 5 droppar.. Inte så konstigt det tjöt illa.. Konstigt att den inte skurit, jag har ju tagit i rätt bra innan jag ställde in bilen..
Idag gjorde jag något jag aldrig trott jag skulle göra, pressa på en drivknut i pressen det kändes inte helt rätt men vad gör man när det inte hjälper att slå och värma då får man ta till andra utvägar.. Det gick ju vägen, denna gången iaf Tack som vanligt till Uleskog, vad hade man gjort utan honom? 8)
Ska ut och fortsätta på bakvagnen alldeles strax..
Trillade ner lite godis på Posten idag, "Nukerail" (Limmets), Nira EGT och MAP+MATsensor (de två sista begagnade)..
Jag orkar inte ens räkna antalet onödiga inlägg du har gjort i denna tråden, men om det fortsätter såhär så kommer det sluta med att när bilen är klar så innehåller tråden 10 sidor smileys och icke givande inlägg från endast dig..
Skitkul att du diggar det jag gör men spar på inläggen i fortsättningen, okej?
Jag orkar inte ens räkna antalet onödiga inlägg du har gjort i denna tråden, men om det fortsätter såhär så kommer det sluta med att när bilen är klar så innehåller tråden 10 sidor smileys och icke givande inlägg från endast dig..
Skitkul att du diggar det jag gör men spar på inläggen i fortsättningen, okej?
När jag skulle ha ihop bakvagnen igår så var det ju fel bärarmar jag fått, som tur är så insåg säljaren sitt misstag och byter mot de jag skulle haft.
328 E36 kardan vs 320 E30 kardan..
Mer rost upphittad. Har precis avklarat två av tre hål i förargolvet, var ett vid gaspedalen också. Ska kasta mig ut och fixa det bakom kopplingspedalen..
E36 M3 oljefilterhus (inbyggd oljetermostat in/ut för oljekyl)