Igår var en ganska passiv dag men lyckades fixa ork till att byta rattstång och kasta in instrumentpanelen samt lite elkopplande..
Och idag fick jag mina excentriska motorkuddar så jag kunde hinka ner spisen där fram, måste åka å hämta insuget från motorn jag ska köra med så jag kan måtta in allt.. Tanken är att även passa in låda och kardan innan det är kväll idag.. Om orken finns=)
Såhär roligt har jag haft det ikväll.. Två bränder senare och vibrationsskadade händer.. Ska försöka gå ut å plöjja lite till, grannarna blir så härligt sura när jag kör vinkelslip efter 22 Tyskjävlar..
Hade visst handlat på mig ett fjäderbenstag (bak) hade helt glömt bort det. Ingen aning vad det är för färg heller, lär vi märka :p
Har hållt på och bulta fast buren och borra om en massa hål för de förborrade felade på typ 2cm?! Vred å vände på allt så gott det gick men bågen vid astolparna kommer ju lixom inte längre fram än till stolparna och huvubågen kan ju bara vara så långt bak tills baksätet tar emot.. Skitbra passform för 8500.. Not.. Dessutom var huvudbågen för mycket bockad så jag fick tvinga isär den med skruvtving i tröskeln för att kunna borra hålen till huvudbågen, annars kom de rakt på ett veck.. Otroligt besviken på burjäveln. Jag tror inte man kan skylla på att den är till 2dörras det lär ju vara samma bottenplatta (kollade upp hemsidan nu, det finns bara en modell till E30)..
Har punktat igen det stora fina hålet någon har lämnat där bak så det går att besiktiga. Ska svetsa lite till och någon förstärkning under så det inte skramlar och lever även för styvhetens skull på karossen.
På sidan 28 skriver han att han ska köra med sugmotor först och kanske turbo sen M50 är ju ett bra val av motor iaf rätt lindrigt att plocka ur några roliga pållar ur den spisen