6284
Sök

Hur mycket håller automatlåda för?? på en vovlo 850 t5?

724 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
Min låda rasade nu i helgen och den är bytt vid 2005 också, vet ej om bilen var trimmad då..
Finns det fler som har haft problem...oljan var inte direkt gammal i lådan och jag har inte tok kört...direkt.

8 282 Inlägg
3 augusti 2008
Trim + aut-lådan = inge bra

Automaterna är klena. Det man kan göra är att montera en extra kylare till dem, finns på volvo. Då håller dem bättre. Utöver det så har man bara 2 alternativ: konvertera till manuell eller köpa en preppad låda vilket är väldigt dyrt.

724 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
Då blir det att fixa oljekyl.....det har vart en j.vla resa att få fart på bilen igen....min bil kommer leverad till mig ikväll färdig att tutta och köra igen...
.Sätter man oljekylet framför/bakom den gammla eller byter man ut den befintliga?

4 824 Inlägg
3 augusti 2008
volvo-racer skrev:
Då blir det att fixa oljekyl.....det har vart en j.vla resa att få fart på bilen igen....min bil kommer leverad till mig ikväll färdig att tutta och köra igen...
.Sätter man oljekylet framför/bakom den gammla eller byter man ut den befintliga?

Det som sitter standard är inbyggt i motorkylet och det nya seriekopplas så att det både går igenom orginalkylet och extrakylet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

724 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
OK..tackar...då får man se till och fixa det hyfsat fort...vill inte ha detta problem igen.

724 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
va inne på volvo och kollade pris för komplett oljekylare......ca 5000kr...inget man har i plånboken direkt.
Finns det något annat ställe man kan köpa detta fast för mindre pengar??

4 824 Inlägg
5 augusti 2008
Kollade dom verkligen på rätt grej? för dom är rätt duktiga på att kolla på fel grejer eller att inte hitta den man vill ha.

Du sa att du skulle ha extrakylet till lådan? för i den här tråden på TPC forumet http://forum.turboperformanceclub.com/v … p;t=199779  så skriver dom att det kostar ca 2500Kr för Kittet med GAMLA anslutningarna, alltså T.O.M. -99 Har art nummer; 9492870

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

724 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Japp det var rätt saker...vi kollade i deras pärm. kylarn gick på 2800kr slangarna gick på ca 1700 för båda... tack för länken ...hittade på en annan sida också för amrikanska bilar sterab..nåtsånt. dom skulle ha 1800 för sitt kitt.

12 086 Inlägg
8 augusti 2008
volvo-racer skrev:
va inne på volvo och kollade pris för komplett oljekylare......ca 5000kr...inget man har i plånboken direkt.
Finns det något annat ställe man kan köpa detta fast för mindre pengar??

Finns "oljekylarkit" universal med slangar för ~1000kr, ev behöver du en pump oxå, ~1000kr till.

Sök