5393
Sök

Oljetrycks problem på saab 900-94

3 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
Bytte motor på bilen för inte så många mil sen, men när nya motorn startades tändes oljelampan och jag rev tråget på den. Då visade det sig vara fullt av sot i tråget och de hade även kladdat igen oljeupsugningsröret. Men allt rengjordes och bytte även oljepump mot den som satt på förra motorn (den var lite fräshare) Sen så  funkade bilen utan problem tills för ett par dagar sen. Körde motorvägen på väg hem från jobbet då jag kände att bilen började rycka lite då och då. Ca 50 meter hemifrån så drar jag på för att se om bilen skulle hålla till att åka till jobet dan där på, men mycket riktigt så pallade den inte längre en så, körde ner till vändplanen och svängde, då hoppade motorn till och dog. Bilen startade utan problem men olje lampan tänds och släcks till och från med neutralen i, men när man lägger i växel och släpper upp kopplingen så tänds oljelampan.

Vad kan de vara för problem igentligen? någon som kanske har erfarenhet av det här problemet? har hört att saab 900 ska vara lite dåliga med deras oljesystem.

Sök