6287
Sök

vibrerande och svajig bil... Hjälp! (Nissan Micra k10)

Bessewisser
556 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Hallå

Har nu haft min bil i ca 1 000 mil och det har inte varit några problem alls tills igår när jag åkte till Uppsala.
Bilen börja på hemvägen att skaka och vibrera ungefär som om jag hade obalans i däcken och bakvagnen ormar sig efter vägen på ett mysko sätt.

Lika så ratten måste man hålla 45 grader åt vänster anars sticker bilen iväg mot höger.. detta kom på dom där 12 milen hem från Uppsala och jag har ingen aning om vad det är och tänkte fråga er om någon här vet vad det kan vara?

//SkyNard

How low

jenni_112
7 augusti 2008
aldrig hört om det på en nissan men min bmw och sambons bmw skakade som fasiken ett tag och det var fel balanserade fälgar....kan även vara busstningar i bak som e sönder....sen så var jag och besiktigade min bil och då sa dom att krängningshämmaren var lös....jag kunde inte åka hem knappt för dom hade tydligen ryckt loss den så bilen var precis över allt å skakade som fan....så kolla så det inte e något sånt som gått sönder eller om du kanske tappat en vikt på en fälg eller så...

Eliminator
1 441 Inlägg
7 augusti 2008
Den bilen skulle jag inte köra en meter med.
Kolla först att alla fälgarna sitter som de ska, låter som om nått i bakvagnen lossnat bärarm el. likande.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

\m/(><)\m/
742 Inlägg
7 augusti 2008
separation i ett däck? (bula i slitbanan) hissa upp bilen och snurra på hjulen

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Sök